Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
El sótanu del paraísu... 
Escrito por Sumiciu el vienres, 24 abril de 2009

Luce la luna, cae la noche: discrección.
Si acaso el humo aprieta y te descuelgas del balcón. Mientras tus ojos rasgan, casi de refilón, la vieja esquina de la plaza donde nunca se puso el sol...y veras....

Corre raudo, sal cingando, revienta la función. Que entre bambalinas se despierta el telón. Corta el aire, late fuerte un acorde de pasión...(déjala
que vuelva una vez más, que sea bienvenida a su lugar)

Yo me cuelgo y me destierro en mi propia reFLEXión, en sótanos de paraísos que no salen en ninguna canción. Escapo lento y aburrido dejándome llevar por versos libres e insolentes que piden, de verdad, algo más...¡dame más!

Sé que la vieja guardia me vigila en un rincón y sabe que soy susceptible de caer en su prisión. Teje redes, rompe cables, deslumbra con su luz; mientras yo, impertinente, vivo al trasluz de su sombra. A la contra.

A sabiendas que nunca seré ejemplo de mi causa,
tengo claro que nunca podré despegarme de mi ancla.
Y a veces cuando me disparo un tiro en mi interior
queda claro que el proceso es mera imitación:
una sonrisa cautiva que se niega resistir
perdida, escondida y sin poder salir.


Puede ser esta noche la de tu tempestad.
Es verdad o mentira, a ti te da igual.

Escrito por Sumiciu el martes, 21 abril de 2009

[Traducción al castellano en el primer comentario]

De guaḥes, la lliberación cimera que mos apurría'l día a día yera la falta de consciencia no tocante a la realidá. Too pasa lento, y ye que les novedaes van dexando fuelgues fondes na memoria. Darréu, eses fuelgues vuelven a pisase una vuelta y otra, polo que'l camín paez facese más rápidu magar de de ciertu momentu. Ye cuando entamamos a dicir que'l tiempu esnala (cuando lo único que fiximos realmente foi cayer nuna rutina que repite los segundos nun dèja vu constante).

A mídía qu'eses novedaes inunden la concencia y van moldeando el mundu que mos arrodia la lliberación na que mos abellugabamos nun entamu empecipia a esmucise. Entós, lo idealizao topeta cola realidá, topámonos de sópitu en mediu d'una especie choque civilizaciones ente ún mesmu y el so entornu: aportes a l'adolescencia col depósitu enllenu y vas quemando combustible según se vaya arrimando'l camín.

El principiu ye la gueta incesante d'ún escape pa la soledá, el desafíu continu al orde establecíu de les coses. L'encorsetamientu frustráu en rellaciones prefabricaes de marca blanco. L'ataque más agresivu a la lliberta que remanez de lo fondero d'ún mesmu. Y esa llende que llantamos nel sitiu menos afayadizu ya inútil.

Sigue la conciencia. La mecha que prende l'artefactu personal ya instranferible que fai reventar la carne cola metralla neuronal.

Hasta que un día, cuando te decates, alcuéntreste nun mar metafóricu de borrín y fumu. Nuna corriente terminal que baña l'ambiente de nueves sensaciones a prueba de tou optimismu. Conoces el mieu y de repente esti conceutu cambia de significáu dafechu. Yá nun fai falta temer a lo que nun conoces, a lo que nun t'espliques o a los inventos ociosu-paranoicos del to celebru, el mieu nun ye eso. El mieu ye'l día a día. Cuando llograr lo más básico pa llegar al día siguiente se convierte nuna tensión constante.
Sabes que yes l'oxetivu detrás del puntu de mira que apunta hacia quien va a cargar colos errores propios y los ayenos, que de sópitu la to espina ta teniendo pola de tola xerarquía p'enriba ti. Dalgunos falen d'arguyu (y yo entá lu ando buscando pero ensin descuidame demasiao, nun seya que venza enriba min esti castiellu de cartes pol que toi teniendo a dures penes).

Asina, pasen los segundos hasta l'asfixia de caúna les célules del to cuerpu; l'autoridá como forma d'agresión física mantenío. Y nun ye'l nome un caprichu nin un ensame d'idegues alternes. Ye la destrucción física d'un individuu por metástasis hacia'l so puntu más débil.

Lo cabero ye buscar soluciones, salides al problema. Perder el tiempu ente papeles y hores muertes y matando pocu a pocu l'optimismu en reserva. Guardar en conserva l'esperanza, como un recuerdu d'inocencia y desconfiar de les soluciones mientres resistes día a día. Escapando a la tentación de resignase dafechu mientres te defiendes panza arriba de los golpes ininterrumpíos...

Hasta que un día, al fin, acaba la guerra. La vida mata.


Escrito por Sumiciu el martes, 3 marzu de 2009

¿Suañasti dacuando con llograr lo imposible? ¿Con creyer que una sola persona ye quien a da-y una vuelta de tuerca al mundiu, o a lo menos, vese que ye quien pa con ello?

Yo davezu suaño. Suaño con tornar a falar otra vuelta con quien sé que yá nun puedo, sentir el so alendar forzáu abrime los güeyos y el so calor costante faceme sentir abellugáu. Esa sensación tan prestosa de nun tar solu. Con escaecer aquella piel frío que me decía alón mientres dambos descansabemos yá con un xestu más aseláu. Caún a la so manera, tú decisme que trabayare, que lluchare y siempre alantre; mientres yo guardaba la to presencia en caúna les pallabres que me dexasti emprestaes pa siempre. Agora yo teo un tesoru, lo mesmo que Asturies, como decía'l cantar. Quixera cuidalu como homenaxe caberu.

Y nun canso de suañar. Suaño que puen les ganes, que paso una nueche entera na fábrica de suaños. Ente pantasmes. Que baltiamos muries pergrandes, que somos invencibles. Suaño que baillamos n'éstasis serenu. Ensin creyelo. Coles manes tan cansaes como caldia la tiesta y asoleyando una sorrisa que manca nos llabios pola so fuercia.
Que con una hostia, desanicio l'escaezu. Sé que equí nun tien na que facer porque esi fueu que mos prendió la sangre escribirá con lletres eternes el tastu euforizante que saborguiemos esi día. Cola meyor sensación del mundo, la de sentite realmente llibre.

Suaño col páxaru al que canciaba Laboa, con ales, siempre con ales. Pa que nun dexe d'esnalar p'enriba nos y mos recuerde de contino que nel cielu ye él el que abre los caminos.

Suaño con ganar l'amarraza, bueno val, a lo menos una batalla. Con que lo absurdo nun trunfe per un día. Con que podamos rimos a la cara de los perros ensin que, por esta vegada, mos mueye la baba rabioso. Con ver a la xente nos chigres y non nes fueyes. Suaño con xusticia, pero d'esa que nun se viende nin s'imparte, esa de la que bebemos por necesidá pa sentimos humanos.

Suaño col to país. Con comida onde hai escombru. Con que la sangre seya ketchup y la polvora nun fale más que de españíos de folixa. Suaño con vete vivir, esta vegada ensin el sobre delantre.

Suaño con desaloxar d'equí a toa esta xente que fai d'estra a costa nós. Facer del cuartu d'esclavos el nuestru requexu, da-y color. Con desenguedeyar los duviellos y topate a tí, namás a tí a la fin del filu. Y pasar nueches enteres escribiendo cantares esperando a que duermas.

Suaño con ver funcionar la fábrica de suaños, la que delles veces m'apurre dalguna sorpresa; que yo sé que de nueche, callandina, trabaya y mirame fixa a los güeyos pa que, pase se lo que pase, yo nun me duerma.

Escrito por Sumiciu el sábadu, 25 ochobre de 2008

Nun me quedó más remediu que para d'andar cuando me topé énte esa imaxen.

Yera un colexu de primaria. Nél, ente la fila padres que llevaben a los fíos de la mano tan típica de les hores puntes capitaliegues, allugárense en cauna les sos esquines una pareya policíes col traxe trabayu. Hai una cai trancada na que tan aparcaes tres grilleres. Per un instante, entrúgome a mi mesmu si, por dalguna paradoxa espaciu-temporal, foi quien a calar a los EE.XX. (onde a veces nun hai diferencia ente un centru escolar y un campu batalla), mientres cuntaba arrastrame per Uviéu.

Volví darréu la cara p'alantre y seguí precipitándome (nin ayenu nin aplicáu) pol mio camín cola natural discrección. Pero'l dañu taba yá fechu y nun pudi resistir el siguir dándo-y vueltes a la cabeza sobre la semeya que taba acabante guardar.
Púnxime nel casu nel que ún d'aquellos padres que tiraben polos neños mediu escosoñar tovía y na escena de tener que xustifica-y al mio fíu aquel despliegue. Que daquién nos entrugue pol nome xusto na puerte na que pol pasu los años y los cursos toos yéremos conocíos e incluso habituales.

Probablemente, al entamar falando-y de príncipes ya princeses él (o ella) lo asociare nesi intre a un cuentu. Polo que'l mio esmolecimientu anicial probablemente se-y tornare fantasía na suya. Entá asina, nun dexaría d'apretar más fuerte la mio mano eńte la presencia los uniformes que xixilaben les torres del castiellu.

Escaeciera que, n'Uviéu, l'antroxu aporta a finales d'ochobre y siempre tien la mesma monotemática que la vuelve per una selmana estética ya conceutualmente a l'Edá Media.

Escrito por Sumiciu el xueves, 26 xunu de 2008

Hai una puerte escondía al doblar l'esquina d'una caleya que namás yo conozco, alló onde l'adoquín se funde col ruxir de les foles y un sabor narcóticu. Ye un marcu de fumo ente lluces que se crucen nel biés d'un cristal semiapagáu qu'escuende un mundu que siempre me costo comprender. Más tovía, cuéstame estremalu del otru físicu de necesidá y de conceutos concretos y afilaos, de navayes voladores que raspien la piel y báñenla de sangre. Con esi mancar inocuu que cicatriza mal y llueu.

En pasando la puerte, la sensación ye lo más paecío a la gravedá cero, un conxuntu movimientos torpes que nun lleven pa dengún llau pero carente peligru en mediu'l flotar. Ye l'escenariu perfeutu onde un pue amosar la so incapacidá, l'impotencia d'ún que se ve restorcer como una culiebra engardiandose con sigo mesma enriba un suelu que nun esiste.

De sópitu, notes que les palabres cambien de sentíu y de función...amaguen, engañen, tracamúndiense a sí mesmes. Fainse irreconocibles pa cualquier oreya y garren un tonu grave que revienta el pechu cuando sonen. Tomen forma empatía y coreografía non verbal, dacuando allúguense nun círculu de fuegu, dacuando enriba una ñube, dacuando....tolo contrario.

Son pallabres carentes significáu, trazos que fuxen de significaos inútiles y que escueyen un camín de comunicación direuta. Causen reacción, tresmiten sentimientu refugando les vueltes absurdes de l'esplicación, acción direuta sonora non verbalizada. Disparadores de rempuesta impulsiva ensin razón aparente...el fondu a través de la forma, la ferramienta tornada fin y parte.

Pólvora moyada hasta que se deprenden a texer. Foguéu fuera'l so universu.

Y nel momentu menos oportuno, tópeste en medio, sintiendo en cada mano l'alendar de cada mundu y la barrera de fumo densu que lo separta furándote con un sentimientu incandescente. Y, dún llau, les voces cortantes lláncense al vacíu, garren carrera escontra l'infinitu pasando despercibíes dafechu. Del otru enfrentense al golpes de ciegu con cada partícula d'aire esmuciéndose nel intentu.

Yo, como un llocu, buscando un monolitu cerca que me respuenda. O dalguna señal alieníxena que m'ayude a asitiar cada cosa onde-y correspón.

Escrito por Sumiciu el domingu, 6 xineru de 2008

[Traducción en el primer comentario]


Ser racional, fetiche ensin xacíu de la cuenta esacta; xueu de gatos, ratones y pólvora moyada. Oxetivu siñaláu que cuerre como alma que-y lleva'l degorriu...Lo que vien a ser el síndrome de "House", que si nun topáremos serie que lo espeyara, nun mos quedaría otra que inventamos nueves etiquetes.



Viciu corruptu, d'esencia vano y arume a xeneración X...suaños que cuerren a venticuatro cuadros per segundu d'ilusiones en diferío. Reflexu na caxa'n blancu y prieto, que cola del espeyu a un compás de cuatru tercios. Vía d'escape del consciente subliminal de tabues y entrugues varies. D'habitaciones abellugaes ente retratos pantasma de vieyos héroes de nenyure. Placer multimedia nuna carretera yá marcada.




Y, ente ello, rempuestes...rempuestes que vienen col frío de la distancia añal. Dubies ya inquietúes que turben al más floxu, razones del xacíu de la so velocidá inusitada al dicir "alón".



Aselecer alredor l'entruga satisfecha. La continuación al "¿por qué?"...la visión retrasada de que nun taba tan enquivocáu, cuando en realidá, nun sabía de lo que falaba. Povisa del proyeutu de sorrisa aforcáu por un cable de llínia telefónico; llínia pola les pantasmes tomaron forma de suañu, xelando de secute los tos sentíos y faciendo los mios afalagos inertes, inútiles, ensin xacíu.



La siguiente imaxe debuxame solu na clandestinidá d'un llugar afayaizu y bien voluble. Porque nun ye más que eso, la riestra d'imaxenes que s'apetiguñen na mio cabeza nel momentu dicilo...la lentitú del feble encoder que les tresforma a palabres y les fae atropeyase unes a otres..defeutu velocidá na expresión espontanea, sí, pero agora nun ye'l casu. L'imaxe ye lo que cuenta, non les palabres que-y ponga d'adornu.



Y asina, a golpes d'audiovisual, texo yo la mio rempuesta. L'agarraderu n'onde enfotame cuando esnidien dambes piernes.



Ego, fonte insaciable de la necesidá de toles rempuestes...definiciones de toles coses que tienen nel mio ombligu el remanecer...

Escrito por Sumiciu el xueves, 20 avientu de 2007

Les primeres palabres llevaben la dirección de la marcha atrás, nun ver más que la nueche a mala gana, l'esquinazu como recompensa polos servicios prestaos, el maldecir, el desdecir y el escuendese nún requexu a la gueta d'un minutu de calma. Y cola peligrosa cercanía añal de proponese repasar les cuentes. Asina ye que nun yera estraño el que-y pruyera a ún el dar media vuelta y colar, vivir de decisiones en caliente y el retrocesu de turnu.




Y claro, lo que tenía que ser, esmurcióseme el cientu esnalando qu'abellugaba ente les manes y, agora, a poneme a atropalu otra vuelta. Pero h.oder, hai veces nes que ye h.odío nun topar palabres, saber que van ser presa d'arrepentimientu al minutu siguiente...sentir el pesu que nun tienen, sinon que caún yos quier dar: tónicu perfechu reconstituyente del egu de turno. Asimilación en primera persona del neutru reflexu por mor del sentise debuxáu en pantalles ayenes. Yo, mientres tanto, en plan fatu, güeyando pal espeyu.



Cada vez que lo lleo paezme más bobá', por embargu, sigo ensin resistime a esa sensación tan prestosa de sacu vaciu, porque pa cargar con ello, yá tengo bastante.



Nestos díes alpenes garro un segundu pa emporcar dalguna fueya, y siempre xurándome que mañana tendré más tiempu. Como siempre, engañándomos colos mesmos trucos fáciles de siempre pa los díes duros davezu. Y yo, pa neciu, nun m'arrepiento...La parte bona ye que voi ganando aliaes y, de pasu, más cuerdes nes que colgame.



Lo más gracioso ye que, al final, tampoco ye too tan dificil, namás ye querer...y tener dalgún minutu pa nun facer nada. Too sea porque nenyure pueda remocicar la cara.

Ir a página 1 2 3 4