Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el miércoles, 8 ochobre de 2008

Según lleemos en Asturies.com:
Representantes de los sindicatos agrarios y ganaderos Unión de Campesinos Asturianos (UCA), Asociación Agraria de Xóvenes Agricultores (Asaxa), y Coordinadora d'Organizaciones d'Agricultores y Ganaderos (COAG), arramaron güei dellos cartones de lleche ante la entrada del supermercáu Dia de la cai Cervantes n'Uviéu. Trátase d'un actu de protesta polos baxos precios pagaos a los productores, nel marcu d'una campaña de concienciación del consumidor a favor de la compra de lleche y derivaos d'España, frente a les importancies estranxeres.

Ye la única forma, dende'l so puntu de vista, de caltener la 'trazabilidá' y evitar la baxada de precios pagaos al consumidor, producida pola competencia de les importanciones estranxeres.

Por esti motivu, una trentena de representantes de los tres sindicatos vertieron sobre la cera dellos cartones de lleche al tiempu que repartíen fueyes a los clientes, nes que se lleía'l mensaxe: "consumidor, de la sobrevivencia del sector llecheru asturianu dependen munchos puestos de trabayu. La to collaboración ye imprescindible. Ayúdamos mercando lleche y productos llecheros d'España". Nel folletu, pídese al cliente que compruebe que'l cartón lleva la marca 'ES', iniciales d'España.

Ente los participantes na propuesta taben los secretarios xenerales de les tres centrales: José Calvo (UCA), Óscar Sirgo (COAG), y Ramón Artime (Asaxa). Los tres fueron identificaos por axentes de la Policía Nacional, avisada polos trabayadores del supermercáu.

Óscar Sirgo recordó que'l preciu de producción ye d'unos 0,43 euros, y tán pagando a 0,40 a los ganaderos, "y hasta menos". "Hai rutes nes que se dexó de recoyer la lleche, porque la traen ellaborada de fuera", añadió. "Queremos que'l consumidor se conciencie de que la lleche de fuera nun ye precisamente la más barata y la calidá y la tesparencia nun ye clara". "La lleche asturiano ye d'una calidá escelente, perfecta, pero cuando llega a les industries se pierde la 'trazabilidá' (conceutu col que se denomina la trayeutoria qu'indica l'orixe d'un productu a lo llargu del procesu d'ellaboración y comercialización)", señaló.

Nel mesmu sen, espresóse José Calvo. "Tán engañando al consumidor. Les grandes superficies multinacioanles tán importando lleche d'otros países al mesmu preciu, cuando equí mos paguen unos precios de risa", protestó. "Esperamos una determinada sensibilidá del consumidor, y que se descubra cuálos son los trucos que se tán faciendo, cuando se ta importando lleche d'otros países al mesmu preciu que mos la paguen a nós", señaló.