Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el miércoles, 4 febreru de 2009

Según informa Europa Press:
Los representantes sindicales d'ArcelorMIttal fueron güei a un nuevu conceyu cola direición pa negociar l'acuerdu marcu, anque pel momentu tovía nun entamaron a discutise los aspeutos nos que más diferencies existen ente dambes partes. Sicasí, nel conceyu celebráu güei, los sindicatos insistieron en que "en mou dalgún van aceptar la conxelación de los salarios nin van renunciar a l'apliación del plan de contratos relevu", dos de les propuestes presentaes pola plataforma y refugaes yá pola compañía.

Según confirmaron fontes a Europa Press nesti cuartu conceyu volvieron a tratase asuntos rellacionaos cola formación y la salú llaboral, "ensin entrar nos temes que realmente van trayer conflictos". Sobre ellos ta previsto entamar a negociar el día 19 d'esti mes.

Pa los sindicatos nun ye normal falar de conxelación salarial cuando la compañía ta a puntu de repartir dividendos "nel momentu más críticu". Nesti sen, insistieron en qu'esos beneficios vienen daos, ente otres coses, pol esfuerzu de tolos trabayadores. De la mesma manera, destacaron que "nun se pue renunciar a l'aplicación de los contratos relevu", porque ye la única forma de caltener y asegurar los puestos de trabayu.

Lo que tamién manifestaron los sindicatos nel so conceyu de güei ye'l treslláu oficial a la compañía del so malestar pola información fecha pública la pasada selmana pola multinacional sobre la posibilidá de parar un fornu altu y presentar un ERE nes instalaciones asturianes.

"Dexámos-yos claro que nun mos prestaron nin les formes nin el fondu, y qu'esa nun ye la manera a la que tamos avezaos a trabayar n'España, onde siempre primó la negociación y el diálogu", destacaron los sindicatos, qu'aseguraron amás que la compañía pidió disculpes pol so proceder.

La pasada selana, coincidiendo col conceyu previstu pa la negociación del conveniu marcu, la multinacional anunció qu'estudiaba aplicar un espediente de regulación d'emplegu (ERE) en toles plantes de productos Planos d'España, y parar ún de los dos fornos altos de Xixón, demientres unos meses, ente'l segundu y el tercer trimestre del añu, ante la crisis qu'afeuta a la compañía.

Los sindicatos van volver mostrar les sos quexes na manifestación de delegaos sindicales prevista pal próximu día 10 en Bruseles, un día enantes de que la multinacional presente los últimos resultaos y reparta los dividendos. "Lo que queremos dexar claro ye qu'esa nun ye la forma d'actuar, polo menos n'España, onde siempre primó la negociación y el diálogu", insistieron los sindicatos.

Pa mañana ta previstu un nuevu conceyu ente dambes partes, direición y sindicatos, pa que los representantes de la multinacional espliquen la situación y les perspectives de la producción de Llargos.
Ver Comentarios (25) Temes relacionaos: Arcelor 

Escrito por ObservatoriuLlaboral el miércoles, 4 febreru de 2009

Según informa La Voz de Asturias:
Los diez concejos de las cuencas del Nalón y del Caudal superan en conjunto los 11.000 parados, 11.370 exactamente, tras las subidas del desempleo registradas en los últimos meses.

De los 6.752 nuevos parados asturianos registrados en enero, 1.157 son vecinos de los valles mineros centrales.

Con el incremento durante el mes pasado de 686 desempleados, la cuenca del Nalón supera otra cota psicológica, la de los 6.000 parados, y tiene actualmente 6.016 vecinos inscritos en las oficinas de empleo.

El incremento fue algo menor en la del Caudal, con 471 parados más, con lo que ahora hay 5.354 desempleados.

Por concejos, el que más sufrió la subida del paro fue el más poblado, Langreo, con 388 parados más, el 12,6 por ciento, con lo que ahora supera a Mieres y suma ya 3.463 desempleados.

Mieres registró un incremento de 278, el 8,7 pro ciento, y tiene actualmente 3.439 parados.

Los siguientes municipios en esta lista negativa son San Martín del Rey Aurelio, con 185 desempleados más y 1.522 en total; Laviana, que vio cómo el paro subía en enero en 93 personas, con lo que ahora suma 948 parados; Aller, con 80 más y un total de 873, y Lena, donde el paro se incrementó durante el mes pasado en 80 personas, con lo que son 757 los vecinos desempleados.

Menos contundentes en cuanto al número total fueron las subidas del paro en los cuatro concejos menos poblados de los valles mineros, aunque sí son incrementos muy importantes porcentualmente.

En Riosa, el aumento del paro afectó a 18 personas en enero, que suponen un 15,5 por ciento, con 134 en total.

Morcín tiene 14 desempleados más, para un total de 151, mientras que en Caso la subida fue de 14 personas, el mayor incremento porcentual de todos los municipios de las cuencas, un 32'5 pro ciento.

Actualmente hay 57 parados en ese municipio del Alto Nalón. El otro concejo de esa zona, Sobrescobio, también sufrió un aumento porcentualmente importante, del 30 por ciento. Tiene 6 personas más en los registros del desempleo, para un total de 26.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el martes, 3 febreru de 2009

Según informa La Voz de Asturias:
Los conductores de la empresa de transportes Enferbus, que une Pola de Lena, Mieres y Oviedo, no han podido aguantar más las "precarias condiciones laborales" e iniciaron ayer el primer día de una huelga indefinida que no contemplará --en principio-- servicios mínimos. Esta decisión, que dejó a los ciudadanos de Mieres y Lena sin transporte por carretera en dirección a la capital del Principado, ha sido adoptada por el personal laboral de la compañía como una "medida más de presión para que se respeten unas exigencias que consideramos justas", tal y como afirmó ayer el delegado de personal de los trabajadores, José Antonio Gabín.

Además, el propio Gabín indicó que la supresión de los citados servicios mínimos también se debe a la ausencia de las pertinentes indicaciones de Enferbus, que no envío las cartas a los conductores que deberían haber prestado los citados servicios, "ni por medio de los sindicatos ni personalmente".

Esta huelga, que responde "a una situación que ya se viene recrudeciendo desde hace años con numerosas denuncias y decisiones del ministerio de trabajo que no han sido respetadas", se ha desencadenado después de "la ruptura de negociaciones cuando tan sólo quedaban por matizar algunos puntos del acuerdo", tal y como ha manifestado el citado representante sindical. Los trabajadores mantuvieron dos reuniones las semana pasada con el propietario de la empresa en las que se solicitaba el cumplimiento de varios puntos del convenio laboral, pero en el último momento "el dueño se cerró en banda y todo se vino abajo".

Entre otras, los trabajadores solicitaban el abono de las horas extraordinarias realizadas, calefacción y aire acondicionado en los vehículos, duchas, tiempo de descanso durante el día y respeto de 12 horas entre jornada y jornada, un calendario bien estructurado de vacaciones y revisiones salariales pendientes.

Además, uno de los puntos clave reside en la entrega, por parte de la empresa, de las tablas de horas realizadas, ya que, en palabras de Gabín, "ahora mismo Enferbus exige a los trabajadores que sean ellos los que entreguen el balance de las horas, algo que la empresa tiene el deber de hacer, ya que lo que esto produce es que los propios conductores no reflejemos algunas horas que hacemos, sean conduciendo o en espera, por miedo a represalias".

El caso es que ayer Mieres amaneció con un clima de confusión en sus paradas de autobús, en donde muchos de los viajeros esperaron en vano a los vehículos hasta aproximadamente las once de la mañana --ya que en la convocatoria de huelga se contemplaban servicios mínimos--. Además, numerosos escolares no pudieron acudir a sus clases ya que la empresa se encarga del transporte de alumnos de varios centros del municipio.
Ver Comentarios (30) Temes relacionaos: Tresporte 

Escrito por ObservatoriuLlaboral el martes, 3 febreru de 2009

Según informa Les Noticies:
El númberu de paraos rexistraos nes oficines d"empléu asturianes incrementóse en xineru en 6.752 persones. Esto supón una suba del 10,61 por cientu hasta llegar a 70.366. Esta suba ye la más grande porcentualmente de toa España, mui superior a la tasa nacional, qu"asitió nun 6,35 %.
No que diz respecto a xineru del 2008, el desempléu ascendió n"Asturies un 28,82%. Nesti casu, la tasa ye mui inferior al del restu de les comunidaes autónomes, yá que l"incementu del desempléu foi del 47,12%.

Reacciones
Les reacciones énte unes cifres tan dures y preocupantes feches públiques pol Ministeriu de Trabayu nun tardaron en provocar reacciones. Ovidio Sánchez, presidente del PP d'Asturies, mostró la so preocupación y dixo qu'esa provecida d'un 10,61 % «fai que la trampa d'Areces rescample» yá que, según el líder popular, «mentía'l Presidente d'Asturies cuando dicía qu'Asturies taba meyor preparao qu'otres comunidaes énte la crisis».

«Ye evidente que Vicente Álvarez Areces ta mirando pa otru llau», añedió Ovidio Sánchez y esixó que'l xefe del Gobiernu asturianu compareciera énte la Xunta Xeneral del Principáu «pa dicir les midíes concreres que piensa poner en marcha dende Asturies pa intentar corrixir la situación».
Otra manera, UXT y CC OO comparten la opinión de que la situación ye «muncho grave». Pa Miguel Ángel Ballina, secretariu d'empléu de CC OO, lo más preocupante p'Asturies ye «el deterioru tan intensu del empléu nel sector industrial», al tiempu que fontes d'UXT sorrayaron que «esta evolución evidencia, amás de la perda de ventaya comparativa que venía calteniendo Asturies nel contestu estatal, la dureza cola que ta afectando la crisis al sector industrial asturianu que se traduz nun alarmante incrementu del desempléu». CC OO, otra miente, avisó que «nun diba permanecer impasible énte esta situación» y UXT esixó a los empresarios «un esfuerzu por caltener los niveles d'empléu».
Otra manera, Faustino Zapico, portavoz d'Unidá Nacionalista Asturiana (UNA), demandó a los partíos parlamentarios una convocatoria estraordinaria y urxente del Plenu de la Xunta Xeneral pa tratar esti problema, que calificó d'«alarmante». Zapico pidió que fora'l parlamentu asturianu'l «que garrara les riendes» nesta situación , puesto que «la perda de capacidá productiva d'Asturies ta faciéndose evidente, como les mentires de los responsables públicos qu'aseguraron qu'Asturies diba aguantar meyor qu'otros la crisis económica».

Escrito por ObservatoriuLlaboral el martes, 3 febreru de 2009

Según llemos en RTPA:
Tres l'anuncia d'ArcelorMittal de parar un alto fornu y poner en marcha un ERE pa delles plantes españoles los sindicatos unviaron sendos comunicaos nos que refuguen la midía.

La Federación Minerometalúrxica de Comisiones Obreres de Asturies afirmó güei que'l sindicatu oponse frontalmente a les midíes planteaes pola direición d'ArcelorMittal.

"Dende CCO. opondríemonos a eses midíes, planteando treslladar al restu sindicatos y a los comités, que de non variar de posición la empresa, tomar les midíes sindicales de presión afayadices, pa llograr que retiren diches propuestes".

La organización sindical calificó amás d' "inmoralidá" plantear una subida salarial 0 pa 2009, cuando ta previstu'l repartu de beneficios a los accionistes.

UXT insiste en que nun hai xustificaciones económiques, pide la retirada de les midíes y pide una mayor implicación de los políticos a nivel rexonal y nacional en defensa d'esta industria.
Ver Comentarios (33) Temes relacionaos: Arcelor 

Escrito por ObservatoriuLlaboral el llunes, 2 febreru de 2009

Según informa El Comercio:
La Federación de Comunicación y Transporte de CCOO Asturias ha registrado hoy en la sede Delegación del Gobierno una convocatoria de huelga de caracter indefinido para el próximo día 12 de febrero en la empresa de transporte de viajeros Álvarez González y CIA S.R.C., según confirmaron hoy a Europa Press fuentes sindicales.
La huelga, que afectará a unos 18 trabajadores, responde a los "continuos incumplimientos" del convenio colectivo, aunque fundamentalmente se basa en los impagos. Según CCOO hay trabajadores que llevan dos meses sin cobrar. Los autobuses de la empresa unen Oviedo con Quirós, Teverga o Riosa.
Además, hoy se inició a las 6.00 horas otra huelga en el sector, en concreto la relativa la empresa de transporte de viajeros Enferbus. Los motivos son variados, comenzando por el incumplimiento del convenio en distintos puntos, como la obligación de realizar una jornada laboral por encima de la duración establecida, la no concesión de los 15 minutos para el descanso o la imposibilidad de los trabajadores de tener un parte de trabajo. Además desde CCOO añaden que la empresa no cumple con la reglamentación que estipula el descanso entre jornadas de 12 horas y que se obliga a los trabajadores a hacer horas extraordinarias. También se quejan del mal estado de los autobuses. La movilización, según el sindicato, sigue adelante y no cuenta con servicios mínimos.
Ver Comentarios (16) Temes relacionaos: Tresporte 

Escrito por ObservatoriuLlaboral el llunes, 2 febreru de 2009

Según informa RTPA:
Los conductores de la compañía mierense de transportes Enferbus han iniciado hoy una huelga indefinida y sin servicios mínimos.

La empresa que cubre el trayecto entre Pola de Lena, Mieres y Oviedo da servicio a unas 6.000 personas al día y hoy ninguno de los autobuses ha salido de las cocheras.

El motivo de esta huelga es, según afirman los 24 conductores de esta empresa, el incumplimiento de varios puntos del convenio colectivo por parte de la empresa.

Por ejemplo, los trabajadores afirman que no tienen descansos, no cobran las horas extras y las nóminas siempre llegan con retraso.

La huelga iniciada por los 24 conductores de esta empresa es indefinida, además por el momento tampoco se cumplen los servicios minimos porque según los sindicatos, la empresa no ha querido negociarlos
Ver Comentarios (14) Temes relacionaos: Tresporte 

Ir a página 1 2 3 4