Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el vienres, 27 marzu de 2009

Según informa Europa Press:
La patronal Asetra refugó güei sometese a un arbitraxe o aceptar un laudu que "nun respete la llegalidá vixente". La entidá respondía asina al acuerdu algamáu a última hora d'ayeri ente los sindicatos y la patronal del tresporte de viaxeros que permitió la desconvocatoria de la fuelga.

L'acuerdu firmólu Astra, Asvipymet y CAR. La patronal mayoritaria de tresportes de mercancíes quiso unise a esti acuerdu que prevé una subida del 4 por cientu pa esti añu. Asetra nun ta d'acordies n'aplicar una subida del dos por cientu del IPC.

Asetra fizo públicu un comunicáu nel que mostró la so "sorpresa" poles condiciones nes que se celebró'l conceyu de güei na sede de la Cosneyería de Trabayu y Industria, al dir tanto asociaciones, como empreses particulares que "nun tán llexitimaes pa la negociación del conveniu colectivu sectorial vixente".

De la mesma manera, manifestó la "total" sorpresa porque les referíes organizaciones que carecen de llexitimidá algamaren un acuerdu coles organizaciones sindicales, lo cual, en nengún casu ye comprometedor pa les empreses del sector".

La patronal critica amás que se trata de "imponer" esi acuerdu a Asetra, que "sí ye la organización mayoritaria y representativa, la única llexitimada p'algamar acuerdos cola parte social, rellacionaos cola interpretación del conveniu".

En segundu llugar, felicitaron a los sindicatos "por firmar tres dos díes de fuelga unos acuerdos con un conteníu que yá ufiertaren les asociaciones referíes 15 díes enantes del entamu de les movilizaciones".

Asetra confirmó la so postura inicial, al entender que los sos plantegamientos "nun fueron retrucaos por nenguna organización, nin organismos, sinón al contrario, se confirmaron poles consultes plantegaes a los organismos competentes".

Escrito por ObservatoriuLlaboral el vienres, 27 marzu de 2009

Según informa Europa Press:
Los sindicatos UXT y CC.OO acordaron esta nueche desconvocar la fuelga del tresporte tres dos xornaes de paru y al llegar a un acuerdu coles patronales de viaxeros y dalgunes empreses de mercancíes. El pactu algámase dempués de dos díes de paralización del tol tresporte de viaxeros per carretera.

Los sindicatos y les patroanles CAR, Asetra y Asvipymet acordaron firmar un acuerdu cola subida del 4 por cientu que van aceptar tamién dalgunes de les empreses de tresporte de mercancíes, anque non Asetra.

Pa resolver el conflictu col patronal mayoritaria, los sindicatos van reclamar un laudu de la Direición Xeneral de Trabayu y en casu de qu'Asetra nun acepte'l resultáu va presentar un conflictu llaboral, según informaron fotes sindicales.

Los sindicatos plantegaron nuna asamblea de tresportes los términos del acuerdu, que foi apoyáu por un ampalia mayoría.

A lo llargo de la xornada d'ayeri, Delegación de Gobiernu montó un dispositivu con unidaes de les fuerces de seguridá del Estáu reforzáu con unidaes especiales procedentes d'otros puntos d'España col fin de garantizar la llibre circulación de tolos autobuses y cambiones en tola comunidá.

Asina, a lo llargo de la xornada facilitóse proteición a los vechículos que lo solicitaron lo que permitió incrementar el tresporte escolar y de viaxeros. El tráficu de mercancíes pasó con normalidá, según informó la Delegación de Gobiernu nun comunicáu.

Los incidentes de mayor relevancia na xornada d'ayeri rexistráronse nel cascu urbanu d'Uviéu, onde hubo rotura de llunes del serviciu de tresporte urbanu. Tamién se constató dalguna rotura de cristales y ruedes pinchaes n'otros tres autobuses nes poblaciones de Nava, Xixón y Trubia. Nos polígonos industriales de Silvota, Asipo, Tremañes y Espíritu Santo rexistráronse piquetes a los qu'identificaron los cuerpos de seguridá.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 26 marzu de 2009

Según informa Europa Press:
El secretariu de la Federación de Tresportes d'UXT, Florentino Vázquez, acusó güei a la patronal del tresporte Asetra de querer "cargase'l conveniu que ta firmáu". Vázquez indicó amás que ye un altu númberu de trabayadores el que ta secundando la segunda xornada de fuelga nel sector y afirmó que los vehículos de mercancíes que circulen son los de los tresportistes autónomos, a los que pidió "solidaridá".

En declaraciones a Europa Press, Vázquez afirmó que dambes partes tuvieron ayeri a punto de llograr un acuerdu pero una vez más "Asetra lu dinamitó porque nun quiso presentase y per teléfonu mos dicen que nun quieren mediación nin nada".

"Ellos lo que quieren ye romper claramente'l conveniu asina que los trabayadores dedicimos siguir cola fuelga porque nun mos queda otra salida", esplicó'l representante sindical.

Sobre'l siguimientu de la fuelga nesta segunda xornada indicó que los tresportes de viaxeros tán siguiendo la fuelga de manera "mayoritaria". Sobre los de mercancíes manifestó que los que circulen y tán trabayando son los autónomos, que son la mayor parte --3.800 frente a 1.500 asaliariaos--.

Nesti sen, indicó que los sindicatos tán siendo mui prudentes y respeten a los que trabayen porque UXT lo último que busca ye la confrontación ente trabayadores. "La fuelga ta convocada porque nun queremos permitir que mos quiten el conveniu", dixo Vázquez.

"DAÑOS Y AMENACES"

Pela so parte, les patronales del tresporte de viaxeros, CAR, Astra y Asvipymet denunciaron güei los "numberosos daños materiales en vehículos y hasta les llamaes personales amenazantes" que se tán rexistrando nesta segunda xornada de fuelga del tresporte que caltién "práuticamente paralizáu'l sector de viaxeros".

Según indicó a Europa Press la vocera d'Astra, Maite Casal, si ayeri yá se rexistraron estrozos güei s'intensificaron. Dende rotura de llunes y pinchazos nes ruedes hasta llamaes personales amenazantes. Agora les tres patronales van caltener un conceyu p'atropar tolos datos y evaluar los daños.

Sobre'l cumplimientu de los servicios mínimos, tampoco güei se pudieron cumplir na so totalidá. Polo menos asina lo destacaron dende la patronal, que volvió solicitar la intervención de la Delegación de Gobiernu.

Pela so parte, la patronal del tresporte de mercancíes, Asetra, calcó nel "fracasu" del paru nel so sector, y aseguró que güei circulen hasta más vehículos de los que lo facíen ayeri.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 26 marzu de 2009

Según informa El Comercio:
Fracasa la reunión para poner fin a la huelga del transporte, pero sigue la negociación
Los sindicatos mantienen la convocatoria de huelga iniciada ayer, aunque continúa la negociación. A las 21.30 horas de la noche, patronal y centrales fueron convocadas a una nueva reunión para tratar de alcanzar un acuerdo en el Servicio Asturiano de Solución Extrajudicial de Conflictos (SASEC). Según el secretario general de Transportes de UGT Asturias, Florentino Vázquez, el encuentro no tuvo lugar al no presentarse la patronal mayoritaria del sector, Asetra, que preside Ovidio de la Roza.
El argumento de la patronal es que «el escenario ha cambiado» desde la noche del pasado lunes, cuando ambas partes iniciaron la ronda de negociaciones. Desde el primer momento, Asetra reclamó la desconvocatoria de la huelga en el sector para sentarse a negociar las exigencias sobre subidas salariales de los trabajadores, dentro del convenio colectivo 2007-2011. Así, su junta directiva acordó ayer «seguir trabajando como hicimos ayer», informó. Por su parte, los sindicatos tenían previsto al cierre de esta edición, una asamblea para coordinar la jornada de paro de hoy y sensibilizar a los autónomos del sector de mercancías.
Las centrales mantuvieron ayer abierta la vía de la negociación. Por su parte, las patronales de viajeros (Astra, Car y Asvipymet) recordaron su oferta de incremento salarial del IPC del 2% más dos puntos (4%), algo a lo que se opone la patronal mayoritaria, Asetra. Según está organización, el Gobierno aún no ha fijado un IPC previsto y supedita el incremento salarial a un «dato fehaciente» sobre el IPC. Las centrales exigen a todas las patronales el reconocimiento del convenio colectivo, que firmó Asetra en mayo de 2007 en representación de todo el sector.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el miércoles, 25 marzu de 2009

Según informa Europa Press:
Los sindicatos del tresportes destacaron güei l'altu siguimientu que, según ellos, ta teniendo la fuelga indefinida entamada la pasada madrugada n'Asturies. Según informaron a Europa Press fontes sindicales el paru ta siguiéndolu "prácticamente'l 100% del tresporte de viaxeros, menos la Empresa Municipal de Tresporte Urbanu de Xixón, que cuenta con conveniu propiu, y pol 80% del tresporte de mercancíes".

Sobre esti últimu, los sindicatos destacaron que tán circulando tresportistes de fuera d'Asturies que nin siquier conocíen la convocatoria de fuelga.

Les mesmes fontes indicaron que pel momentu nun se produxo nengún incidente nel Principáu y añadieron que "hasta agora la patronal nun-los convocó pa retomar les negociaciones". "Nós siguimos abiertos al diálogu porque paez que somos los únicos que nun queremos el conflictu", destcaron los sindicatos.

La fuelga indefinida ta convocada poles federaciones rexonales del tresporte d'UXT y CC.OO en respuesta a la negativa "de la patronal Asetra d'incrementar los salarios pal añu 2009".

Los sindicatos recuerden que nel conveniu s'establez que pa esti añu ha aplicase una subida del 2 por cientu correspondiente al IPC más dos puntos.

La patronal quier aplicar la revisión del IPC real a 31 d'avientu, colo qu'en llugar d'aplicar una subida del 2 por cientu diba aplicase una del 1,4 por cientu. En cambiu, los sindicatos aseguren que'l c conveniu "ye mui claro y establez que la revisión del IPC real va desarrollase siempre que seya superior al previstu".

Tres una llarga xunta celebrada ayeri na sede del Serviciu Asturianu de Solución Estraxudicial de Conflictos dambes partes nun fueron a llegar a un acuerdu qu'evitare'l paru. Los sindicatos espresaron a la salida del conceyu'l so malestar cola patronal Asetra, tres tar dispuestos a aceptar un arbitraxe esternu pa tratar de buscar una salida al conflictu.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el miércoles, 25 marzu de 2009

Según lleemos en LNE:
El sector del transporte público por carretera (camiones, autocares y autobuses) inició a medianoche una huelga indefinida que pretende inmovilizar a 8.000 conductores y paralizar el sector tanto de mercancías como de viajeros.

Los sindicatos del transporte de UGT y CC OO y la patronal mayoritaria, Asetra -la única que negoció y firmó el convenio colectivo para el período 2007-2011-, volvieron a intentar un acercamiento de posiciones a lo largo de ayer en la sede del Servicio Asturiano de Solución Extrajudicial de Conflictos laborales (SASEC), que finalmente finalizó sin arreglo. Según las versiones disponibles, los sindicatos
accedieron a las diez de la noche (dos horas antes del arranque oficial del paro) a recurrir a un arbitraje, pero Asetra, que juzgó aceptable la propuesta si se precisaba, alegó que a esa hora ya no podía reunir a su asamblea para someter a votación la iniciativa.

Los sindicatos convocaron a las doce de la noche a un colectivo amplio de trabajadores para preparar los dispositivos de la huelga. Un dirigente sindical admitió que serán movilizadas 1.000 personas desde la madrugada por diversas zonas de Asturias.

Al paro indefinido ha sido convocado un colectivo de 8.000 personas, de las que unas 4.200 son asalariadas (y por ello, afectadas por el convenio), entre conductores de camiones, autocares y autobuses y trabajadores de «parkings» y garajes. Las otras 3.800 son camioneros autónomos que en realidad son empresarios no vinculados por el convenio. Un dirigente sindical aseguró ayer por la tarde a este periódico que el paro será general y los autónomos no podrán eludirlo.

La patronal del transporte Cesintra, que no negoció el convenio y que agrupa tanto a autónomos como a empresarios con asalariados, aseguró que la huelga no debe afectar
a los autónomos. Enrique Riaño, presidente de Cesintra, sostuvo que los autónomos van a salir a trabajar porque «la situación económica es mala». No se descartan por ello tensiones entre huelguistas y autopatronos.

UITA (organización exclusiva de autónomos) no se pronunció, aunque admitió que sus afiliados se van a ver afectados. «Nosotros estamos también pidiendo dignidad para
el sector», dijo su presidente, José Fernández. Cesintra y UITA coincidieron en que las diferencias económicas entre Asetra y los sindicatos no supera el medio punto porcentual, por lo que debería haber habido un arreglo.

Cesintra apoyó a Asetra y sostuvo que no hay razón para una huelga porque no hay incumplimiento de convenio, sino sólo un problema interpretativo que debe resolverse, en todo caso, en las instancias laborales o judiciales, tal y como
también sostiene Asetra.

La convocatoria obedece a la aplicación del convenio que está vigente. Según los términos pactados en mayo de 2007 entre Asetra y los sindicatos, la revisión salarial para 2009 consistirá en un incremento equivalente al IPC previsto más dos
puntos. Los sindicatos exigen que el aumento sea del 4% porque aseguran que el IPC previsto es del 2%. Pero Asetra sostiene que de momento el Ministerio de Economía no
ha avanzado una previsión oficial de IPC para 2009, por lo que la patronal se compromete a pagar el 2% adicional pactado y a completar el importe equivalente al aumento de inflación cuando exista una previsión gubernamental de IPC.

Las tres mayores patronales asturianas de autobuses y autocares (Astra, Asvipymet y CAR), que tampoco negociaron el convenio, y que se opusieron a él, sí están dispuestas a abonar el 4% a sus trabajadores, pero a condición de que no secunden la huelga.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el martes, 24 marzu de 2009

Según lleemos nos medios:

Las patronales del transporte afrontan divididas la llamada a la huelga de mañana [LNE]

La huelga del transporte por carretera, convocada con carácter indefinido a partir de mañana en Asturias para camiones, autocares y autobuses, ha logrado reabrir la división existente en las patronales del sector.

Asetra, la organización mayoritaria, con presencia en autocares, autobuses y aparcamientos, pero líder sobre todo en camiones y que fue la única patronal que negoció y firmó el actual convenio, reiteró ayer su negativa a abonar una subida salarial para este año del 4%, como reclaman los sindicatos. Asetra, tras una asamblea a la que asistió un centenar de empresarios, afirmó su voluntad de cumplir el convenio vigente, que prevé un incremento de salarios equivalente al índice de precios de consumo (IPC) previsto para 2009 más un 2% adicional.

Según Asetra, en este momento no existe una previsión oficial del IPC para este año, por lo que se compromete a abonar el 2% adicional y el resto cuando haya una previsión oficial de inflación. Los sindicatos aseguran que la previsión del IPC es el 2%, por lo que les correspondería, según convenio, el 4%.

A diferencia de Asetra, las tres patronales asturianas más importantes en el subsector de viajeros (Astra, ASVIPYMET y CAR), ninguna de las cuales negoció ni firmó el convenio, se comprometieron ayer a abonar una subida salarial del 4% en 2009 si no hay huelga a partir de mañana.

El desmarque de estas patronales refleja su temor a las graves consecuencias para las empresas de una huelga en un momento crítico de la economía, pero denota también las fuertes tensiones existentes entre patronales. CAR, la mayoritaria en viajeros, y que tradicionalmente era la que negociaba los convenios con Asetra, decidió no participar en 2007 en la negociación del actual (con vigencia para el período 2007-2011) y negó que Asetra tuviese suficiente representatividad por sí sola para firmar en nombre del sector. CAR, que no acudió a la negociación para intentar forzar que se diferenciaran los convenios de mercancías y de viajeros (a lo que se niegan los sindicatos), optó, junto con Astra, por recurrir judicialmente el pacto entre Asetra y las centrales sindicales. El Tribunal Superior de Justicia de Asturias dio la razón a Asetra, pero CAR apeló ante el Supremo, donde aguarda sentencia.

Aquel convenio se firmó entre Asetra, UGT y CC OO tras cinco días de una huelga general del transporte público de mercancías y viajeros en Asturias que generó cuantiosas pérdidas al conjunto del sector productivo asturiano. Ahora tanto Asetra como las patronales de autocares y autobuses coinciden en que un paro indefinido, y en plena recesión, tendrá consecuencias «devastadoras». Pero si Astra, Asvipymet y CAR aseguran que están dispuestas a hacer un esfuerzo salarial para garantizar «la paz social» y no perjudicar al usuario, pese a las dificultades por las que pasan sus empresas, Asetra recurrió a la ironía y expresó su «alegría de que las empresas de autobuses puedan pagar el 4% más, síntoma de que les va muy bien y de que son muy afortunadas».


Asetra refrenda en una asamblea su postura y plantea la mediación de la autoridad laboral [El Comercio]

Un centenar de empresas del transporte afiliadas a la patronal Asetra refrendaron ayer en Oviedo la postura de la patronal ante el anuncio de huelga indefinida planteada a partir de mañana; aseguran que están cumpliendo el convenio colectivo y calificaron el paro de «irresponsable». Asetra instó a los sindicatos a pedir la mediación de la autoridad laboral en lugar de lanzarse «de forma irresponsable» a un paro.
Por su parte, las patronales de transporte de viajeros (Astra, Asvipymet y Car) aceptaron ayer la subida salarial del 4% pedida por los sindicatos «buscando la paz social» y para «no causar un serio perjuicio a los usuarios». En un comunicado, apelaron a la «responsabilidad» de las partes para alcanzar un acuerdo.

Ir a página 1 2 3