Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
El sótanu del paraísu... 
Escrito por Sumiciu el domingu, 24 febreru de 2013

Depués d'una movilización más, d'otra vuelta a casa cavilando sobre tolo visto y sucedío, prestábame facer delles reflexones al respectu, nun sé si sedrán compartíes o-y sedrán amañoses a daquién, pero'l costu que esponeles paga la pena.

Güei mirando les noticies ya intentando buscar semeyes, noticies y valoraciones sobre la manifestación d'Uviéu, veo que los medios xeneralistes tendieron a da-y'l llombu, mientres sí que-y dedicaben daqué más d'espaciu a lo ocurrío'n Madrid (dexando dellau los incidentes fuera de les reivindicaciones en sí). Ello faite date cuenta qu'una forma de desinformar y enfriar lo que pasa na cai ye allonxándolo del ciudadanu. Por ello, anque seya la capital del Estáu, de les manifestaciones que más xente lleve (ehm, ¿o Barcelona quiciás?) mover el focu informativu de les movilizaciones más cercanes a Madrid consigue coses como estes:

- Que'l llamamientu llegue a menos xente de la que puede acudir: agora mesmo vivimos nun momentu de sobreinformación y qu'una noticia exista nun ye sinónimu, como fai unos años, de que llegue a la xente (a lo menos en condiciones mínimes pa ser asimilada). Agora mesmo les noticies que efectivamente lleguen son les que más se repiten y más ecu tienen (los TT de Twitter son un exemplu d'ello). Ye más, pa muncha xente ye la esclusiva de lo que llega magar que los medios de comunicación de mases ye lo qu'acaben recoyendo; y agora mesmo vivimos nun sistema de comunicación de mases híbridu nel que conviven los medios d'autocomunicación de mases (les redes sociales) y los medios de mases unidireccionales tradicionales. Amás cada ún d'esos medios ye referente pa un sector de la población (por exemplu, la mocedá ye más sensible a lo que se diz nes redes sociales, mientres que los más mayores siguen formandose una opinión tirándo de TV y periódicos, simplificando munchísmo).

- Que los medios de mases namás den cobertura a les movilizaciones llonxanes, perpetuando esi sentimientu de rabia contenío y de que otru se mueva por mi, reduciendo'l descontestu social a la sucesión d'imaxenes ensin dotar a la población d'esi tresfondu social ya ideolóxicu. O lo que ye lo mesmo, reducimos los debates y les quexes que se quieren asoleyar en debates y quexes de chigre.

- Desvenceyar a les persones individualmente de les demandes que se faen en clave colectivo: ye verdá qu'agora mesmo hai problemes como'l paru, la vivienda y la represión que son comunes a les persones de tol Estáu y toa la UE. Pero nun tienen nin el mesmu niciu nin la mesma componente de crisis. Por exemplu, la problemática del paru en Madrid, Catalunya, Asturies, Andalucia y Euskadi ye cuantitativa y cualitativamente estremada, remanez de polítiques qu'apliquen la mesma ideoloxía pero de forma más o menos amable y en función de realidaes sociales estremaes (democristianos españoles, socialdemócrates españoles, democristianos vascos, democrocristianos y lliberales catalanes), pa unos el principal problema ye l'acumulación de tierres y'l temporalismu, pa otros el desmantelamientu industrial, pa otros les desllocalizaciones, pa otros l'amiguismos... en combinaciones que se dan en proporciones diferentes en cada sitiu o que nun se dan. Esto llogra desfigurar el marcu d'acción y por estensión l'acción, perdiendo delles reivindicaciones pel camín, malinterpretando otres y marafundiando esfuerzos en cuestiones que tan ampliamente superaes.

Les redes sociales y similares pueden valir pa compartir ya equiparar lemes y eslóganes y baltar barreres de distancia, pero les movilizaciones tienen que faceles aquellos que son quien a vese cara a cara y que cuando acaba la manifestación siguen teniendo llazos de vencindá y cooperación (nel Estáu tovía nun se consiguió superar la fase de les redes existentes enantes de la crisis y les familiares, el 15M fue un intentu fracasáu d'ello).

Otra cosa distinta ye l'internacionalismu, que ello si s'espande a aquellos que "nun ves" o formen partes de realidaes o marcos distintos y nun niego esti aspectu pa nada, pero pocu músculu internacionalista se puede tener si nun existe un corazón social llocal nel que trabayar y axuntar esfuerzos. L'acción internacionalista ye una cosa qu'hai d'entender en clave colectivo y non individual.

Como presten más les coses n'inglés, esto que digo equí, ye lo mesmo que decir "think globally, act locally". Porque ente la destrucción del Estáu y tol texíu social que colgaba dependendente del estáu y por estensión anguaño del capital, hai de recuperar y reconstruir esi texíu social que ye, munches veces, más importante qu'un puñáu d'escaños (a los que tampoco renuncio, coloco una trinchera en toos y caún de los frentes, pero como yá comprobemos n'Asturies concretamente, llegar a los parlamentos ensin base que tenga por esa representación ye una ilusión).

Pa resumir, ideolóxicamente quiciás pueda resumir esto que me pruye tresmitir con un par de cuestiones:

- La identidá como toma de conciencia d'un mesmu y del os marcu de llucha escontra la globalización.
- El proyectu común y comunitariu d'alternativa social escontra'l capitalismu que se desarrolla nesi marcu de llucha siempre naguando espardelu per dayuri.


p.d.: Igual a dalgún esti mini discursín-y estraña por delles referencies cruzaes ente ideoloxíes. Que se pegue con ello y colos dogmes propios.

p.d. 2: esto tenía que ser redundante, pero tola solidaridá colos deteníos y agredíos ayeri seya onde seya. Esa yá ye una cuestión estremada: la de como organizar la rempuesta a la represión en función de los marcos represivos.