Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La primera rede social d'Asturies. Niciu de l'analisis políticu y el bilordiu. 
Escrito por PindelPandu el martes, 13 mayu de 2014

Hai vientos d'ellecciones: de secute arrastren los cartelos a los posición avezada y estratéxica a les paredes y traen promeses vieyes y recurrentes d'eses qu'afalaguen de llustru en llustru. Les izquierdes, les dereches, los centros, los que nun son de naide, los que son pero nun quieren ser y los que nun saben lo que son invaden páxines, hores de televisión y temática nes engarradielles chigreres (con perdón de los placeres de la vida). La xente, nun tiempu que nagua por un poquiñín de claridá como un náufragu no ermo, acolumbra la llegada de les tropes ellectorales con una noción de soledá inquietante los unos, ilusión los menos y llamada a files los terceros d'una cuantificación inexacta y dependiente de les circunstancies. Y yo, a la vista ta, póngome lliterariu por aquello de llevar la contraria.

Nesti circu ellectoral, la coreografía más repetida ye la del cambiu. Ye tan popular (con perdón) esta necesidá d'emburriar al movimientu qu'hasta los que afalen a nun cambiar suxeren que caminen hacia dayures. Y nestos quince díes enantes de la urna final, irguímonos toos nel actu cimeru de la política del espectáculu: esa política tan apolítica ya iconoclasta que vien la imaxe (l'iconu) como un mediu y tien l'asientu como un fin. Y ye que, pesie toes estes conxugaciones del verbu cambiar nos discursos, les dinámiques que se desenvuelven mantienen la dirección que se lleva marcando dende va unos años y que, pol aquello del contextu, son les que nos traxeron a onde tamos.

Anguaño la política, dientro lo nuevo político, ye como una peste. El debate abiertu d'argumentos y la puesta en común d'idees refúgase como si por dalguna razón nos escorriera nes pesadielles. Evítase la contraposición d'idees y llega a vese en dalgunes ocasiones como daqué grosero; equí lo afayadizo ye callar y sorreir, crear de les confluencies un dogma más qu'una ferramienta o'l camín inercial que tendría de ser de dase les condiciones. L'enfotu ta n'entamar la casa pel teyáu, la busca naguada del escañu a toa costa, cueste los silencios que cueste, cola fin de ganar una representatividá que dexa nun segundu planu'l qué facer con ella. Lo importante anguaño ye entrar nes instituciones, yá veremos mañana qué queremos facer nelles. Mientres tantu les idees queden tapecides, lo mesmo que los tan necesarios debates sobre les nueves necesidaes coles que nos topamos que quixeron espoxigar tímidamente nestos últimos años.

Acatamos tamién les neollingües, eses que nos faen desmarcanos de los pantasmes que puedan percorrer Europa pero que al empar rompen la continuidá del discursu de la llucha histórica de les clases populares. Agora, nel centru l'Ágora con un espeyu delantre nun somos quien a reconocer nella a los nuestros güelos. De repente situámonos solos en metá de la Tierra y de la Historia y unu, que ye malu pal funambulismu, nun puede evitar una medranosa sensación de vértigu amén de la tan socorrida soledá (que dase nel tiempu lo mesmo que nel espaciu). Asina ye, los discursos antiguos yá nun valen, les frases con connotaciones son demasiao agresives pa esta llamada a la oración conxunta y enterrámosles pa meyor momentu pol nuestru bien.

Ensin fondu nin idees volvemos a la política del espectáculu, asumimos la so reinvención de la xestión de les sociedaes dende un puntu de vista de márketing de cara a la xente y d'inxeniería financiera de cara'l progresu lliberal, repetimos la frase pegadiza que nun envuelve nenguna idea, concentramos toles fuerces a la espera de la tierra prometida y alegramos el nuestru pasu pel desiertu detrás de los portadores de ídolos nuevos. Zarrándo los güeyos, eso sí, y aceptando lo qu'enantes nun yera aceptable tres la revelación. Preparando'l camín pa que la tierra prometida camude en tierra quemada.

Frente a los nuevos ídolos colos sos castiellos de naipes y mercaos de fumu psicotrópicu, los vieyos ídolos y héroes de les lleis vieyes vixilen dende castiellos de piedra inamovible y arrodiaos per un fosu impenetrable. Dende ellos los señores de la realpolitik falen de la plebe, asumen el so nome y son capaces hasta d'atase a la bandera por aquello de nun baxase de la torre de marfil. Torres de marfil de la burocracia del tronu, d'ecu nes mazmorres y silenciu nes audiencies. Los unos defendiendo los sos privilexos de clase como alumnos adelantaos de les reflexones internes de cuarenta años de silenciu, los otros con una amnesia galopante que los fai renegar hasta del so nome y los demás intentando paecese a ellos mientres cuspien a la so imaxe ya intenten componer un discursu ente medies. En fin, ¿qué más contar de los de siempre? Los experimentos con gaseosa, nos recuerden. Y asentimos. Y volvemos a otru trucu, a indignanos, cabreanos y meter la cabeza ente les rodielles. Y pasamos pol aru y pela casiella de salida, amás ensin cobrar... taría bueno.

A metanes d'esti horizonte, ente actu y actu, pamidea falten xornaes de reflexón fuera del horizonte ellectoral.