Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La primera rede social d'Asturies. Niciu de l'analisis políticu y el bilordiu. 
Escrito por PindelPandu el xueves, 2 ochobre de 2014

Hai n'Asturies una reacción mediática que salta como resorte cuando los avances na normalización (de normal) de la llingua se materialicen. Como estos avances van pasín ente pasín y a una velocidá que desafía les paciencies, esta reacción mantiense constante faciendo una llabor incansable de desgaste y funciona nun segundu planu hasta que topa una oportunidá de manifestase en dalgún finxu significativu. Con ello llogra con un gastu d'enerxía mui reducíu, exercer una llabor de vixilancia y desgaste al oponente, nesti casu ciertu sector que llucha pola presencia, normalización y oficialidá de la llingua asturiana.

Per un llau, a bordu la constancia, funciona una “resistencia civil” non declarada qu'acapara los medios privaos asturianos casi na so totalidá y ye independiente de cualquier tendencia política, puede topase dende los más conservadores a los más progresistes, obviamente fuera del entornu más militante. Hai, de fechu, una unanimidá silenciosa ente los periodistes asturianos desconcertante na qu'escasamente se oyen voces o acciones discrepante con esa llinia, pero nun soi yo'l que tenga que falar en nome d'ellos.

Quiciabes suene desaxerao presentar esa visión de “resistencia civil”, pero lo cierto ye qu'atopamos nos medios un postura que contraria frontalmente la llei dende'l precisu instante que se nieguen a la utilización, por exemplu, de les formes toponímiques oficiales. A estos medios, que a la llabor informativo tamién s'axunta un llabor d'espardimientu cultural pol meru fechu de la práctica de la comunicación escrito, yá nun cabe ente esto suponer un desconocimientu cuando son alvertíos y peralvertíos dende les oficines correspondientes de los errores que cometen. Contrasta sicasí cuando los mesmos demuestren rapidez y conocimientu cuando se trata d'acudir a les sovenciones nuna postura tan práutica no económico como hipócrita no social. Nun quiero dexar l'exemplu n'anécdota, y ye que nun ye namás la negativa al usu de les formes toponímiques oficiales y tradiciones; ye la traducción constante de campañes, marques o eventos que tengan el nome n'asturianu (respetándose siempre si tan n'inglés), el refugu descaráu de la cobertura a cualquier actu d'apoyu a la llingua asturiana cuando non un tratu de despreciu informativu (nun ye dificil comparar la estensión informativa d'eventos con igual participación social pero con fondu n'otros temes)... Ye tal la variedá d'exemplos que nun hai otra cosa que dir a dalgún y palpalo, prácticamente a diario.

Pero, como se comenta nun principiu, nun se queda esta parte del cuartu poder cola llabor de desgaste sinon que golpea de xeme'n cuando intentando minar los esfuerzos normalizadores (insisto, de normal) dando cobertura pa ello (por nun dicir puxando por elles directamente) a campañes sobredimensionaes respecto al so impactu social na práutica.

Válense pa ello de la so capacidá de difusión, una capacidá de difusión llograda gracies a la resistencia económica respecto a otres alternatives (nun podemos obviar les fonte de financiación que manaren en cada casu pa ello...) que nun ta descuidada de polémicos servicios a los gobiernos de turnu. Nada nuevo n'Asturies d'otramiente, nada nuevo nel Estáu y podría seguir esguilando ámbitos hasta cansar, la nomada crisis del periodismu nun ye un fechu concretu d'Asturies y da pa escribir tomos completos, anque quiciás sí que ye nesti casu daqué que tenga unes manifestaciones y unes aplicaciones sorrayables.

Intento nesti casu nun enfotame n'exemplos concretos col envís de presentar una problemática de fondu acullá lo puntual. Una posición que promueve l'enfrentamientu y la criminalización escontra'l consensu y la integración de toles partes, un fechu que nun perxudica namás a los interesaos nos avances en política llingüística sinon que sembra un clima n'Asturies con un peligru sectariu notable de magar que nun fai sinon contribuir a enquistar un problema. L'interés obviu de la reacción ye que s'enquiste pa torgar cualquier avance por propia definición, el consentimientu que hai hacia ello y l'asimilación d'esi discursu ye quiciás una de les batalles más importantes que ganaron. Y ye que la primer batalla ganáronnosla nes pallabres.