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La primera rede social d'Asturies. Niciu de l'analisis políticu y el bilordiu. 
Escrito por Sumiciu el domingu, 28 xunu de 2015

Dalgunos entamaríen a contar esta historia dende'l 15M, nun momentu nel que manifestaciones en 50 ciudaes en tol Estáu punxeron fin al ermu de movilización social que reinaba daquella y daría niciu a una riestra de movimientos sociales estremaos qu'acabaríen por ocupar lo electoral en 2014. Pero voi evitar facelo porque paezme una forma peligrosa de simplificalo too y de poner nesta fecha artificialmente'l entamu de la Historia como pretenden dellos.

La vindicación del exerciciu del poder popular ye una reivindicación vieya, que s'intenta desarrollar dientro de corrientes distintes lo mesmo marxistes, como anarquistes, verdes... a lo llargo de la Historia. El “ciudadanismu” que surde a raíz del 15M nun ye más qu'una adautación de mínimos d'esos pensamientos onde puxa más la rabia del momentu qu'un verdaderu fondu ideolóxicu y, sobre too, d'una concienciación xeneral de la toma del poder o, a lo menos, de toma de la palabra.

Asina ye que, como resultáu de too ello, alcontrámonos anguaño con dinámiques enfrentaes ente los que busquen una mayor participación de la xente na topa de decisiones (y dientro d'estos, los que lo faen por enfotu nello per un llau y los que lo faen por oportunismu escontra unes decisiones que nun-yos gusten independientemente de la forma na que se llegare a eses resoluciones) y otros grupos que se ven amenazaos por esi posible avance al nun ser quien a adautase a les nueves condiciones político-sociales pa defender nelles los sos intereses (dacuando porque cualquier cambiu de dinámica-yos fadría perder en dalgún grau influencia na toma de decisiones).

El principal problema qu'atopamos nel exerciciu de la toma de decisiones popular ye que, frutu d'esa falta de base de conciencia qu'emburrió eses dinámiques, alcontrámonos con que tamos construyendo la casa pel teyáu. Esto ye, tamos intentando involucranos nuna toma de decisiones na que tovía nun sabemos usar les ferramientes que necesitamos pa decidir, pa discutir, pa consensuar, pa plasmar el nuestru naguar nes nuestres decisiones... Nun se confunda esto con insinuar un paternalista “nun sabemos lo que queremos” sinón más bien sedría un “nun sabemos como andar el camín hasta onde queremos llegar”, lo que ye normal y forma parte del procesu. El problema ye cuando s'obvia esta cuestión.

El fechu del trabayu más o menos asambleariu (munches veces dase-yos esti nome a procesos que nun merecen calificase como tal) nun se llogra d'un día pa otru nin ye frutu namás de la voluntá sinón de deprender y facer pedagoxía sobre la práutica mesma. Magar que nun tamos criaos nesa cultura social y lo pudimos adquirir de forma diario, ye preciso deprender d'otres formes esos vezos y ferramientes; y ye preciso qu'haya actores que puxen por esi procesu y apurran los preseos amañosos pa ello. Tradicionalmente ocupáronse d'esti llabor les organizaciones polítiques, pero güei estes organizaciones renuncien na so mayoría al so papel social pa centrase casi esclusivamente na cuestión electoral, col déficit que se crea asina nes rellaciones polítiques y el vacíu preocupante que dexen socialmente nesti puntu. Hai qu'insistir en que nun se puede construir nada sobre la base ensin facela primero sólida y que l'éxitu electoral tien que ser un frutu de la construcción social yá que ye nun ye vidable otramiente.

Mientres escribo estes llinies gobernantes de la UE llévense les manes a la cabeza y ponen el deu nel gatillu tres la decisión del gobiernu griegu de consultar a la so población sobre si aceptar o non un nuevu contratu cola Troika (nómese como se nome'l collar del perru). El restu, medio aturdíos, vemos como la trampa rescampla (anque tampoco ye que se descubriera agora, sí que ye curioso ver como s'escenifica de forma tan claro); cómo la Europa de la unión nun ye más qu'una construcción asocial na que los gobernantes traten y apuesten dando'l llombu a los ciudadanos y que cuando se-yos llama a estos a preguntar salten tolos resortes al ver que'l caballu escapa de la cabezada. Les construcciones institucionales que s'entamaron nos últimos años nun tienen otru fin que'l d'aislar a la xente de les decisiones que se tomen nel so nome. Casu paradigmáticu ye tamién el del TTIP onde roza yá'l ridículu non solo poles formes si non tamién pola aceptación de les mesmes. Al final, paez que la sociedá de la información (que non del conocimientu) más que trayemos la tresparencia va a trayemos el golor de les alcantarielles institucionales siendo nosotros, otra vez, testigos pasivos.

Tenemos exemplos tamién a más pequeña escala de problemátiques asociaes a les consultes, como pueden ser les que remanecen de los resultaos de les últimes elecciones municipales onde organizaciones baxo'l paragües de Podemos tomen decisiones sobre posibles pautos que pequen per un llau de la inxenuidá del a ver que pasa con errores como'l de nun ciñise a los simpatizantes nun censu claru sinón de dexar un votación abierta a xente non comprometío col proyectu qu'al final tienen qu'asumir los que realmente lo tan mientres qu'enfrente topen la lóxica monolítica de réxime vixente (al qu'aspiren xeneralmente a integrase) que refuga dafechu toa incursión d'actores que nun pueda controlar nel exerciciu de les rellaciones polítiques.

Asina ye que, si realmente queremos la palabra, tenemos que concienciamos pa exercela y concienciamos tamién en que va haber actores que s'opongan frontalmente a ella por desafiar unes rellaciones nes que se movíen en comodidá, yeren quien a predicir y ven cómo se-yos escapen de les manes, anque nun van quedar paraos mientres eso pasa. Nun ye una votación nin dos, ye pensar si realmente queremos construir unes rellaciones nes que tengamos la palabra y poner tolos medios posibles nello.
1 Comentarios

Unviáu por na el xueves, 1 xineru de 1970

Buena pregunta.
Y sin embargo, hay cuestiones que se responden con hechos y no con palabras.
Sobretodo las cuestiones relacionadas con "ejercer el poder popular" sea lo que sea eso.
Lo que quiero decir es que de poco sirve tomar la palabra para decir que no quiero la palabra.
El problema, el verdadero problema para mi en todo esto, no esta relacionado con el proceso del saber, del querer, del andar el camino y del llegar a destino. El problema es el ser.
Hemos olvidado el ser que somos y lo tildamos de creencia y de ideología.

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