Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el vienres, 13 abril de 2007

Observatoriu Llaboral ye un blog nueu, fechu dende Asturies y p’Asturies, ónde va intentase compilar toles noticies rellacionaes col mundu llaboral nel nuestru país, pa espeyar d’una manera clara la crisis que tá sufriendo. Al traviés de delles estayes (Actualidá, Conflictos llaborales, etc…), y recoyendo les noticies de toles fontes que nos sea posible (medios de comunicación capitalistes y alternativos, sindicatos, colectivos de solidaridá, y demás) intentáremos dar una imaxe global de la situación llaboral n’Asturies. Amás, faéremos un apartáu especial que llamamos “Compilatoriu d’Accidentes Llaborales” nel que, de mou breve, van recoyese tolos accidentes llaborales conocíos n’Asturies y les consecuencies físiques y/o síquiques pa les persones que los sufran.

Les persones que facemos posible esti modestu blog consideramos a la Llingua Asturiana como la propia d’Asturies. Por embargu, vamos mantener l’idioma orixinal de les noticies por respetu a los y les sos autores, y porque somos persones con otros compromisos personales, sociales y políticos y reconocemos la nuesa incapacidá pa tar a too.

Tamién se van recoyer noticies, casi siempre apurríes pola patronal o les Alministraciones públiques, nes que se fae, al nuesu mou d’entender, demagoxa barata y manipulación mui interesada sobre los datos d’actividá llaboral y otres cuestiones rellacionaes. Por ello, eses noticies vamos recoyeles baxo l’epígrafe “Humor”.

Y yá p’acabar, queremos afalar a tola xente que pase pol blog a collaborar con él, a opinar, mandar noticies, convocatories o lo que consideren importante. Pueden facelo directamente nel blog o mandando un corréu lletrónicu a:

observatoriullaboral arroba gmail puntu com

Nota: el blog tá acabante d’empezar, polo que tovía tá n’obres. Anque pensamos que lo importante de verdá ye’l conteníu, nos prósimos díes vamos dir camudando l’apariencia del blog pa da-y un toque más “vistosu”.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el vienres, 13 abril de 2007

Los sindicatos solicitan mejoras en la seguridad y las condiciones salariales


Los 124 empleados del centro automatizado de tratamiento postal de Llanera están llamados hoy a secundar la huelga convocada por la Federación de Servicios Públicos de UGT (FSP-UGT), la Confederación General de Trabajadores (CGT) y el Sindicato Libre. Los portavoces sindicales ya habían realizado paros parciales de hora y media en el pabellón postal, pero esta jornada (que de hecho lleva convocada desde la pasada medianoche) es la primera en que las protestas se extienden durante 24 horas. Desde la FSP-UGT, su secretario general Adolfo García Iglesias destacaba ayer que en el último medio año "los representantes de los empleados apenas hemos sido capaces siquiera de ponernos en contacto con la dirección del centro".


Las tres centrales reclaman que el actual pabellón es muy reducido para el volumen de trabajo que genera, ya que desde Llanera se distribuye y clasifica diariamente el correo a todo el Principado, Cantabria y León: "Actualmente tenemos en la planta tres máquinas de clasificación automática, cuando sólo hay espacio para una", señala Adolfo García. El portavoz de la Federación de Servicios Públicos de UGT recalca que los tres sindicatos vienen reivindicando "desde hace un año y medio" la habilitación de la parcela adyacente del parque tecnológico de cara a la ampliación de las instalaciones.

El cambio en el catálogo de puestos de trabajo es otro de los aspectos en litigio que los sindicatos quieren poner sobre la mesa. Fuentes de la Confederación General de Trabajadores denuncian que, en virtud de dicha movilidad, se están generando "graves desigualdades" de sueldos entre empleados: "Muchos trabajadores que pertenecen al régimen funcionarial más antiguo cobran complementos de hasta 200 euros por tareas que a los funcionarios de nuevo cuño sólo les suponen cincuenta". Los representantes de los empleados también denuncian las grandes diferencias entre las pagas por trabajo en festivos que pueden llegar a los 35 euros dependiendo del contrato laboral o fijo del trabajador. Los sindicatos han convocado una manifestación a las 14:30 horas que saldrá de la central de Correos en Oviedo, en Alonso Quintanilla.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 12 abril de 2007

breve hestoria del conflictu llaboral en Cajastur

Dende fai doce años la Caja tá presidida por Manuel Menéndez, insigne economista y presidente d’HidroCantábrico. Menos un pequeñu lapsus en 2000, desempeña’l su cargu con un poder casi absolutu y ensin dar cuentes a naide.

La prensa rexonal nun dexa d’afalalu como gurú de la economía rexonal, gracies a les fabuloses cuentes de resultaos que rubrica añu énte añu, pero la situación interna empeora continuamente con recortes de drechos pa tolos trabayadores y una xestión que prima los beneficios económicos sobre cualesquier otra cosa, dexando de lláu l’eminente calter social que ha tener una Caxa d’Aforros.

Esti procesu de deterioru llevó en 2005 a una situación tan grave, que facilitó que los tres sindicatos con representación en Cajastur, CC.OO., UGT y CSICA, dexaren a un lláu les sus diferencies y presentaren a la Dirección una serie de propuestes conxuntes.

Les demandes de los sindicatos consisten básicamente na convocatoria d’una oposición pública pa la creación d’empléu estable (la última foi en mayu’l 99), l’establecimientu d’un plan de xubilaciones con contratu relevu, el cumplimientu d’abondos compromisos d’alcuerdos anteriores, el mantenimientu del poder adquisitivu (yá qu’una bona parte de la plantía llevaba más de seyes años col 40% del salariu conxeláu), la creación d’un sistema de promoción por méritos y tresparente, que permitiere’l desarrollu d’una carrera profesional, y en xeneral, un cambéu de talante na xestión de los Recursos Humanos de la Caja, que se rixe pola arbitrariedá, l’oscurantismu y el menospreciu a la negociación colectiva, tendiendo hacia la negociación individual.

Entamó una negociación enforma amplia, pero ensin propuestes por parte de la empresa.

Esti procesu duró cerca d’un añu, hasta que n’agostu de 2006, aconceyaos los representantes de los trabayadores col Presidente, desiximos-y una rempuesta urxente, yá que la situación taba llegando a unos llímites insostenibles. Tovía tamos esperando la su rempuesta.

Una vuelta agotaes toles víes de negociación, vímonos abocaos a salir a la cai a denunciar la situación de la plantía de Cajastur y la xestión neolliberal de Menéndez. A partir d’ochobre, sucediéronse les concentraciones énte les distintes sés de la entidá n’Uviéu, Xixón, Avilés, Mieres, Sama,... La rempuesta de la Dirección énte les movilizaciones foi un bloquéu informativu dafechu, especialmente duru nos dos periódicos de mayor difusión rexonal, La Nueva España y El Comercio.

El siguiente pasu foi la convocatoria d’una multitudinaria Asamblea de Trabayadores na Escuela de Mines d’Uviéu, el día 28 de payares. Nella decidióse aumentar les midíes de presión y s’aprobó la convocatoria de dos díes de fuelga: el 29 d’avientu y el 5 de xineru de 2007. Al día siguiente, se lleó una declaración de los trabayadores na Asamblea Xeneral de Cajastur, máximu órganu de gobiernu de la entidá, nel que tán representaos los veceros, el Principáu, los Ayuntamientos y los trabayadores. Nesta Asamblea hubo un duru enfrentamientu dialécticu ente’l Presidente y ún de los representantes de los trabayadores, Marco Antuña, secretariu xeneral de la CSI en Cajastur. Esti trabayador convirtióse involuntariamente en protagonista de les movilizaciones de los trabayadores.

El dispíu de Marco, motiváu por un comunicáu internu nel que criticaba la xestión del Presidente, supunxo un puntu d’inflexón.

Con un representante sindical dispidíu pol exerciciu del su llabor, el conflictu daba un saltu cualitativu perimportante. Pesie’l férreu bloquéu nos medios, el nuesu conflictu entamó a salir a la lluz pública y los asturianos entamaron a vislumbrar l’algame de lo que taba pasando na Caxa de toos.

Un momentu especialmente duru foi la primer xornada de fuelga, contestada pola empresa con toa triba de menacies y presiones, especialmente sobre los mandos intermedios (los directores y subdirectores de les oficines). La campaña de terror y los vanos intentos de desmovilización (comunicaos de Recursos Humanos que nos decíen lo bien que tábemos y lo felices que yéremos, o l’intentu de negociar unillateralmente dispíos pactaos colos compañeros cercanos a la edá de xubilación) nun torgaron un seguimientu masivu de la xornada de fuelga, casi total por parte del personal alministrativu.

La Dirección declaró que too furrulaba con normalidá y que’l seguimientu fuera mínimu, negándose a entablar dengún tipu de conversación colos sindicatos.

Énte l’actitú de la empresa, la rempuesta de los trabayadores foi la categórica: si la primer xornada de fuelga foi masiva, la segunda fue secundada por más xente tovía, yá que munchos directores y subdirectores que nun s’atrevieron la primer vez, xuniéronse a los sus compañeros. El día 5 de xineru cellebróse una multitudinaria concentración na Plaza la Escandalera, onde se corearon consignes en favor de la realmisión del dispidíu y en demanda d’un cambéu d’actitú de la Dirección.

Énte l’éxitu abrumaor de les fuelgues, la empresa convocónos a negociar, pero ensin dar rempuestes clares a les nueses demandes y, sobre too, negándose a falar sobre la realmisión del dispidíu. El conflictu sigue abiertu y les movilizaciones continúen…


Trabayadores de Cajastur


Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 12 abril de 2007

Tendrá lugar el próximo día 26 y será la primera de una serie de medidas de presión
El presidente del patronato, que se reunió con el comité de empresa, recuerda que la plantilla creció en 58 personas en los últimos años

LAURA FONSECA/GIJÓN

Los trabajadores del Hospital de Jove protagonizarán un encierro de 24 horas para exigir su integración plena en la red sanitaria pública. La medida, convocada para el próximo día 26, jueves, fue confirmada por el comité de empresa del centro, que ayer se reunió con la comisión ejecutiva del patronato de la fundación que regenta el hospital. El encierro constituye la primera de una serie de acciones de protesta con las que el personal de Jove busca lograr la fusión del hospital concertado en la red dependiente del Servicio de Salud del Principado (Sespa). Los convocantes demandan el mismo trato que sus homólogos de Arriondas, que han logrado un compromiso por parte del Gobierno regional para facilitar la integración del hospital en el sistema público.

El comité de empresa de Jove asegura que el personal del centro sanitario gijonés padece las peores condiciones laborales de la red sanitaria, con una media de 1,7 trabajadores por cama hospitalaria, una cifra bastante por debajo de los tres profesionales por cama que suelen disponer los hospitales públicos de la región. Además, afirman sufrir «discriminación» con respecto al personal del Sespa, ya que carecen de prestaciones de las que sí disfrutan en el Servicio de Salud, como es la asignación de un plus por exclusividad o la carrera profesional.


Desde mediados de marzo, los trabajadores del Hospital de Jove se movilizan para dejar de ser un centro concertado, gestionado a través de una fundación privada, aunque eso sí, sin ánimo de lucro. Ayer mismo, el comité de empresa, capitaneado por su presidente Jorge Santurio, mantuvo un encuentro con el presidente del patronato de la Fundación de Jove, Romualdo Trancho, quien estuvo acompañado por parte de la comisión ejecutiva. En la reunión, los trabajadores expusieron sus demandas, así como lo que entienden como «trato discriminatorio» con respecto a otros hospitales que también atienden y tratan a pacientes de la Seguridad Social.

Trancho expuso a los trabajadores que el hospital «funciona muy bien» y que en los últimos años había hecho «grandes esfuerzos de inversión y de plantilla». El presidente del patronato puso como ejemplo la incorporación de 58 profesionales desde el año 2000 y la creación de la unidad de radioterapia oncológica, en marcha desde hace más de medio año.

Hasta la fecha, el comité de empresa sólo ha logrado el apoyo directo de Izquierda Unida. El resto de formaciones, entre ellos el PSOE y el PP, «nos han dado largas», indicó Jorge Santurio.



Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 12 abril de 2007

Personal del Hospital Begoña llevó a cabo ayer, a primera hora de la tarde, una concentración de protesta delante del centro sanitario ubicado en la zona de El Bibio. Con ese gesto, acompañado de las disculpas públicas a los usuarios por los trastornos que puedan causar acciones como la de ayer, los trabajadores ponían de manifiesto su «difícil situación» ante el bloqueo que lleva a cabo la dirección del centro de la negociación del convenio colectivo. Según expusieron portavoces de CC OO, «el convenio caducó hace casi dos años y el personal se encuentra con la negativa de la patronal de negociar uno nuevo». El Begoña cuenta con unos 80 trabajadores.



Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 12 abril de 2007

La central mayoritaria, CC OO, admite avances negociadores, pero los juzga «insuficientes»

F. L. J.

Los cuatro días de huelga que tenía convocados el comité de empresa de la Autoridad Portuaria de Avilés han quedado reducidos a la mitad una vez que los trabajadores, reunidos en asamblea, acordaron por mayoría, y a iniciativa del sindicato mayoritario CC OO, reconocer la existencia de avances en las negociaciones laborales abiertas con la dirección del Puerto. No obstante, se mantienen dos jornadas de paro -los días 21 y 22 de mayo- porque esos mismos avances se juzgan«insuficientes», según manifestó el presidente del comité Jesús Cancela.
«El apoyo de los trabajadores al mantenimiento de los dos días de huelga ha sido mayoritario; el sentir general es de claro malestar», declaró Cancela a modo de resumen de lo acontecido en la asamblea. Asimismo, el sindicalista advirtió de que «si no se satisfacen nuestras peticiones, los dos días de paro que se mantienen convocados se convertirán con toda seguridad en alguno más».
Jesús Cancela ciñe los avances registrados estos días a dos de los asuntos problemáticos: la aceleración de trámites para la cobertura pendiente de vacantes de plantilla y el reparto de un fondo económico del que se beneficia la plantilla. Bien diferente, según el responsable portuario de CC OO, es el caso de la prima de productividad. «Del pago de la productividad seguimos sin hablar y eso no puede ser en un Puerto que tiene crecimientos de actividad tan grandes como los registrados en Avilés», manifestó.

Desde el comité de empresa también se hace una petición para que se refuerce la plantilla laboral del Puerto, toda vez que existen bajas por enfermedad y por defunción que no han sido cubiertas todavía. «Al menos podrían ser contratadas cinco personas», asegura Cancela.



Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 12 abril de 2007

Los trabajadores pararon ayer una hora y se concentraron ante la fábrica

R. FRANCÉS

Los trabajadores de Loza de San Claudio aseguraron ayer que las negociaciones con la empresa para buscar una salida al conflicto «están rotas». El comité de empresa realizó estas declaraciones durante la concentración de una hora que la plantilla realizó ante la fábrica para protestar por el plan de viabilidad propuesto por la compañía, en el que se pretende trasladar la producción a Asia o Europa del Este y despedir a 131 de los 147 trabajadores actuales.

Además, el comité de empresa aseguró que la rentabilidad de la industria de loza ovetense es posible manteniendo un setenta y cinco por ciento de la plantilla, según las conclusiones del plan de viabilidad ejecutado por el instituto CIES. Este mantenimiento sería de unos cien trabajadores. A la concentración acudieron los concejales del IU Roberto Sánchez Ramos y Celso Miranda. Sánchez Ramos reclamó que «el Principado se haga cargo de la fábrica en el caso de que el empresario se vaya».



Ir a página 1 2 3 ... 128 129 130