Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
El sótanu del paraísu... 
Escrito por Sumiciu el domingu, 11 xineru de 2009

Nun salen les pallabres, y eso que'ayeri oyera munches al rodiu del tema y toes acertaes, pero llega un momentu nel que l'impotencia faise silenciu y ún camienta que tolo que pueda decir ye fumo que se esparde énte'l regueru de sangre.

Nun entra n'alma humano, non yá sólo l'actu de la masacre sinon el silenciu más cómplice que nunca de dellos, que incluso atrevense (como'l presidente del gobiernu español) a falar de pasividá d'otros. Quiciás él crea que la so habitual inoperancia pue compensase cola presencia de la bandera de la so secta nuna manifestación. Mientres, el collabora nesi etnocidiu por omisión d'ayuda del que tien el poder y s'escuende tres d'una pancarta.

Muncho hebo de deprender y muncho escaecimos.

Anguaño más que nunca: Puxa Palestina llibre.

Quiciás el cantar más afayadizu fuera "Revuelta de piedras", pero creo que esti asoleya meyor la rabia y quiciás fai por recordar la rellación ente estremaes masacres, sofitaes y/o consentíes por estremaos gobiernos.



No salen las palabras, y eso que ayer oí muchas sobre el tema y todas acertadas, pero llega un momento en el que la impotencia se hace silencio y uno cree que todo lo que pueda decir es humo que se esparce ante el reguero de sangre.

No entra en alma humana, no ya sólo el actu de la masacre sino el silencio más cómplice que nunca de algunos, que incluso se atreven (como el presidente del gobierno español) a hablar de pasividad de otros. Quizás él crea que su habitual inoperancia puede compensarse con la presencia de la bandera de su secta en una manifestación. Mientras, el colabora en ese etnocidio por omisión de ayuda del que tiene el poder y se esconde tras una pancarta.

Mucho hubo que aprender y mucho hemos olvidado.

Hoy más que nunca: Puxa Palestina llibre.

Puede ser que la canción más adecuada fuera "Revuelta de piedras", pero creo que esta muestra mejor la rabia y quizás hace por recordar la relación entre distintas masacres, impulsadas y/o consentidas por distintos gobiernos.

Escrito por Sumiciu el llunes, 29 avientu de 2008

Emboscada y fusilamiento. Con estas palabras definieron los hechos los dos supervientes de aquella noche de 1984 en que los focos policiales disiparon la oscuridad y las aguas se tiñeron de sangre. La investigación se reabre ahora.


25 años darréu de l'asesinatu, paez que la investigación reábrese agora, énte les dubies de dellos supervivientes.



El último minuto se arrastra por la esfera
cuando todo brilla con luz artificial.
Algo rompe el silencio
las balas barren la orilla
ya no hay salida
ni oportunidad.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.
Sangre.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.
Sangre.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.

Detrás del uniforme queda el anonimato
en el cuartel un brindis, esta vez fueron cuatro.
Señor gobernador
Lávese usted las manos
todo fué correcto
éxito asegurado.

Bahia de Pasaia, emboscada criminal.
Sangre.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.
Sangre.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.

Bahia de Pasaia - Barricada

Escrito por Sumiciu el xueves, 25 avientu de 2008

Amarraza ye un percorríu bien detalláu de cómo ye la vida d'un acusáu de terrorismu nel Estáu Español. El trauma de la detención, l'angustia de los díes de comisaría, el destierru, la resignación del pasu pola Audiencia Nacional y la dureza de los díes de cárcele onde too se complica. Milenta vivencies personales descrites cuando con humor, cuando con dramatismu.

Fer, cunta de primera mano, en cuantes que testigu direutu, lo irracional del sistema carcelariu, y cómo planta-y cara dende'l compromisu políticu y la claridá d'idees. Pero la so narración nun para nuna descripción de fechos y llugares, ta escrita dende la rabia y l'odiu del momentu, lo que-y da un gran valir sentimental que va facer pescanciar muncho meyor tolo vivío por esti militante independentista asturianu.

Escrito por Sumiciu el sábadu, 20 avientu de 2008

PEDRO DE SILVA Esto de que los estudiantes se enteren ahora de que la universidad es una máquina al servicio del sistema tiene su coña. ¿Pensaban que tantas becas, y matrículas tan bajas con relación al coste real, premiaban la cara bonita y la alegría de vivir que se supone a los universitarios? ¿No se habían dado cuenta de que estudios inútiles para la rentabilidad económica a corto plazo, como las lenguas clásicas, iban desapareciendo de la formación un día uno aquí y otro día otro allá? Desde luego la lógica del sistema, su absurdo empeño de exprimir el cuerpo humano para fabricar con él cosas inútiles, que al día siguiente van a la basura, no tiene perdón. Pero menos lo tienen todavía los que no quieren enterarse del invento, y sólo se percatan al ver cerca de su carne la máquina de hacer picadillo de hamburguesa. Un obrero sin estudios se entera el primer día de curro.


LNE

A priori, nada que añadir.

Escrito por Sumiciu el martes, 9 avientu de 2008

Lleo esta noticia a la que llego vía esbilla y caiseme la cara de vergoña ayeno. La defensa la cultura elevada al esponente cimeru:

La SGAE algama qu'Esbardu quede incapacitada pa organizar l'Intercélticu d'Avilés [LNE]

Escrito por Sumiciu el llunes, 6 ochobre de 2008

La etnosfera podría definise como la suma total de tolos pensamientos, idegues, mitos, suaños, intuiciones ya inspiraciones que se formaren gracies al maxín humanu magar del principiu la so conciencia. La etnosfera ye'l gran heriedu la humanidá, un símbolu de tolo que llogremos y la promesa de tolo que podríemos llograr como especie sumamente creativa ya maxinativa que somos.
Pero d'igual mou que la biosfera ta sufriendo un grave procesu d'erosión, cola consiguiente pérdida d'hábitat, de vida vexetal y animal, la etnosfera tamién carez esti procesu, y a un ritmu tovía más rápidu. El síntoma cabezaleru d'esta grave situación ye la pérda de llinguaxes nel mundu. Cuando caún de los presentes nesta sala vieno al mundu había 6.000 llinguaxes falaos nel planeta. Una llingua nun ye namás un vocabulariu o un conxuntu de regles gramaticales. Ye un destellu del espíritu humanu, el vehículu mediante el cualu s'alumbra l'alma de cada cultura particular. Ye una fuerza xeneradora de la mente, un cauz pa'l pensamientu y un ecosistema de posibilidaes sociales y espirituales. De los 6.000 llinguaxes que se falaben nel mundu cuando naciemos, más de la mitá yá nun se tresmiten a los neños, lo que significa que tan práuticamente muertos. Más de la mitá del legáu inteleutual, social y espiritual de la humanidá perdiose nel lapsu d'un par de xeneraciones. Y cada quince díes, de promediu, muerre un vieyu que llevase con él a la tumba les caberes sílabes d'un antiguu llinguaxe. Munchos opinen, especialmente n'América del Norte, que quiciás el mundu fuera meyor si toos faláramos la mesma llingua, que quiciás sedría más fácil comunicase y entendemos. La mio rempuesta ye siempre la mesma, “¡qué bona idega! Pero qu'esti idioma seya'l tibetanu o el yoruba”. Entós la persona de fala inglesa dase cuenta de sópitu de lo que significaría tar somorguiáu nel silenciu, incapaz de tresmitir la sabiduría de los sos antepasaos a los sos descendientes.
Muncha xente nun se da cuenta de lo que ta en xueu. El mundu occidental, tan presuntuosu, cree que mientres la so civilización dio tantos avances teunolóxicos al mundu moderno, los demás pueblos del mundu tuvieron inteleutualmente ociosos.

Wade Davis - La lluz nos confines del mundiu

Artículu en castellán en National Geographic

Escrito por Sumiciu el llunes, 15 setiembre de 2008

¿De onde salen toles cifres que manexamos cuando falamos de perres? ¿que ye realmente el dinero?

Totalmente recomendable:



Volvamos a realidá...
Lehman Brothers, el cuartu bancu d'Estados Xuníos, declárase en quiebra

Ir a página 1 2 3 4 5 6