Escrito por Sumiciu el martes, 30 xunu de 2009
(En castellano en el segundo comentario)
L'esencia del ser humanu ye la gueta de la meyora constante y l'esmolecimientu pol so fracasu nel presente (cuando digo presente, nun quiero decir anguaño, sinon cualquier presente en cualquier tiempu). Ye una ferramienta amañoso pa tar siempre preparáu y adautase a cualquier eventualidá y un fastidiu nel sen de que cuando llogramos daqué el llogru nun mos produz la recompensa necesario como pa quedamos agusto n'onde tamos.
Énte esti panorama, namás mos queden dos caminos: o refugar dafechu esa posibilidá de tentar ser feliz y vivir del intentu (llogrando metes intermedies que se tapecen pola prioridá de lo inmediato en cuantes esta inmediatez toma forma fracasu provocándomos frustración) o la busca contino de la felicidá. En casu d'escoyer la segunda opción, preséntasemos entós la dificultá de caltener l'equilibriu percomplicáu ente'l camín infinitu a la felicidá y la necesidá de cubrir les necesidaes del presente urxente. Que, falando de seres humanos, munches veces vese reflexao na contraposición de lo racional (futuru) escontra lo emocional (presente).
Esti pensamientu tréxome otru a la cabeza, rellacionáu cola cuestión de les ideoloxíes. Munches veces paez haber dos formes de pensar, una enfotada na utopía y otra que lo refuga de pleno baxo l'argumentu de ser imposible de llograr. La cuestión de qué coses son llogrables y cuales non (lo que correspuende a lo que podemos nomar "utópico") son otru tema aparte.
Lo que de verdá me paez importante ye l'esistencia de la utopía. De fechu ser feliz dafechu y nun necesitar nada más pa un humanu según lo comentao, pue calificase como utópico. Pero necesitamos persiguir la utopía por una cuestión de supervivencia, adautación y de placer nesa busca, lo mesmo que cola felicidá.
Dientro de les ideoloxíes, la hestoria demuéstramos que tou sistema que tenga por base l'autosostenimientu, el caltenese ello mesmo p'enriba la continuación del progresu que va a dexalo ensin ser quien a apurrir satisfaición conviértese nel so propiu canibal. El futuru basáu esclusivamente na defensa del presente dexa al primeru ensin conteníu. Dicho d'otra forma, una actitú reaccionario ye socialmente autodestructivo. Y, dende ciertu puntu de vista, atreveríame a decir que hasta personalmente; pero bueno, esto ye quiciabes tovía más relativo.
Y vuelve a apaecer la dulda: ¿zarrar los güeyos caminando hacia'l suañu o llendase al presente reduciéndose a soluciones concretes a problemes concretos ensin mayor perspectiva del camín pel que vamos? (ye curioso como nesta comparanza paecen intercambiase les etiquetes de racional y emocional respeuto l'anterior - y sí, l'usu de la palabra suañu foi nesti casu interesáu...). La rempuesta pue ser, como siempre personal y transferible, l'equilibriu basáu na perspectiva.
Pue ser entós que la llucha pola utopía seya, non deseable, sinon necesario dafechu. Non por idealismu sinon pol fechu d'afayar el placer nel procesu de busca de la felicidá. Ello ye: una vida persiguiendo la utopía y una revolución pola felicidá.
Daqué que la xente escaez munches veces ye que la evolución nun mos diseñó pa ser felices, sinon pa persiguir la felicidá. [...]. La evolución nun quier... bueno, nun ye que la evolución seya una persona nin tenga conciencia, pero si evolucionara una criatura que topare la felicidá y quedare ehí quieto, ¡a esa criatura nun-y diba dir mui bien! Nun medraría en comparanza con criatures que tan lluchando pa llograr l'ésitu de contino. Lo que pasa cola felicidá ye que tratase d'una especie de cinta d'andar: cuerres y cuerres na cinta, pero nunca llegues nenyuri. Parte del trucu del que fales ye deprender a cuerrer nesa cinta, y non obsesionate col oxetivu al final d'ella.
Gary Marcus (1)
L'esencia del ser humanu ye la gueta de la meyora constante y l'esmolecimientu pol so fracasu nel presente (cuando digo presente, nun quiero decir anguaño, sinon cualquier presente en cualquier tiempu). Ye una ferramienta amañoso pa tar siempre preparáu y adautase a cualquier eventualidá y un fastidiu nel sen de que cuando llogramos daqué el llogru nun mos produz la recompensa necesario como pa quedamos agusto n'onde tamos.
Énte esti panorama, namás mos queden dos caminos: o refugar dafechu esa posibilidá de tentar ser feliz y vivir del intentu (llogrando metes intermedies que se tapecen pola prioridá de lo inmediato en cuantes esta inmediatez toma forma fracasu provocándomos frustración) o la busca contino de la felicidá. En casu d'escoyer la segunda opción, preséntasemos entós la dificultá de caltener l'equilibriu percomplicáu ente'l camín infinitu a la felicidá y la necesidá de cubrir les necesidaes del presente urxente. Que, falando de seres humanos, munches veces vese reflexao na contraposición de lo racional (futuru) escontra lo emocional (presente).
Esti pensamientu tréxome otru a la cabeza, rellacionáu cola cuestión de les ideoloxíes. Munches veces paez haber dos formes de pensar, una enfotada na utopía y otra que lo refuga de pleno baxo l'argumentu de ser imposible de llograr. La cuestión de qué coses son llogrables y cuales non (lo que correspuende a lo que podemos nomar "utópico") son otru tema aparte.
Lo que de verdá me paez importante ye l'esistencia de la utopía. De fechu ser feliz dafechu y nun necesitar nada más pa un humanu según lo comentao, pue calificase como utópico. Pero necesitamos persiguir la utopía por una cuestión de supervivencia, adautación y de placer nesa busca, lo mesmo que cola felicidá.
Dientro de les ideoloxíes, la hestoria demuéstramos que tou sistema que tenga por base l'autosostenimientu, el caltenese ello mesmo p'enriba la continuación del progresu que va a dexalo ensin ser quien a apurrir satisfaición conviértese nel so propiu canibal. El futuru basáu esclusivamente na defensa del presente dexa al primeru ensin conteníu. Dicho d'otra forma, una actitú reaccionario ye socialmente autodestructivo. Y, dende ciertu puntu de vista, atreveríame a decir que hasta personalmente; pero bueno, esto ye quiciabes tovía más relativo.
Y vuelve a apaecer la dulda: ¿zarrar los güeyos caminando hacia'l suañu o llendase al presente reduciéndose a soluciones concretes a problemes concretos ensin mayor perspectiva del camín pel que vamos? (ye curioso como nesta comparanza paecen intercambiase les etiquetes de racional y emocional respeuto l'anterior - y sí, l'usu de la palabra suañu foi nesti casu interesáu...). La rempuesta pue ser, como siempre personal y transferible, l'equilibriu basáu na perspectiva.
Pue ser entós que la llucha pola utopía seya, non deseable, sinon necesario dafechu. Non por idealismu sinon pol fechu d'afayar el placer nel procesu de busca de la felicidá. Ello ye: una vida persiguiendo la utopía y una revolución pola felicidá.