Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La primera rede social d'Asturies. Niciu de l'analisis políticu y el bilordiu. 
Escrito por Sumiciu el xueves, 10 avientu de 2015

Diba a escribir una rempuesta p'apurrir el mio granín depués de lleer esti post d'Iyán, pero fuéseme la cosa de les manes y voi facer otru post siguien col tema. Aconseyo lleer l'artículu nomáu enantes anque nun ye imprescindible, de fechu solapo dalguna cosa paezme.

Yo voi dar un pasu más y entrugar ¿por qué non un Plan Enerxéticu (integral) p'Asturies? Los planes enerxéticos o intentos d'ello que se faen a nivel estatal amás de condenar a Asturies al papel que descriten paez que traten los problemes derivaos de la producción enérxetico de forma aislada y paezme absurdo nun tratar el problema en conxuntu. De fecho, nun veo otra forma de facelo con unes garantíes mínimes y con unes vistes mínimes a la sostenibilidá.

Pero un llau y pa entamar, planes de reducción del consumu. Sí, equí vamos a chocar dafechu con delles empreses del sector, pero hai que ser conscientes que l'actual capacidá de xeneración nun se puede mantener nel tiempu. Y paezme qu'esti tema hai de tratalu más en clave enerxético qu'económico: va a abaratar costes obviamente, pero esto tien que ser una consecuencia.

Pa siguir, la producción enerxética asturiana debería cubrir les necesidaes enerxétiques d'Asturies; lo contrario nun ye de nenguna forma sostenible nin medioambiental nin económicamente. Sedría precioso vivir de xenerar escedente enerxéticu pero ello implicaría inorar les sos consecuencies. Como bien se dexó claro nel artículu, sirvir de xenerador de terceros nun beneficia en nada al país (na so acepción más amplia de territoriu, pola contaminación, y xente, pol trabayu)

La siguiente cuestión obvia ye reducir la dependencia enerxético y ye altamente cuestionable que beneficiu puede tener quemar carbón importao n'Asturies reduciendo'l país a una mera caldera en rellación colo comentao primero. El carbón namás tien interés como complementu y reserva estratéxico; ye un combustible llimitáu y contaminante, pero tamién necesariu. Tampoco se puede zarrar los güeyos y pretender que se puede prescindir del carbón tan allegremente, tien muncho pesu nel mix enerxéticu y ensin ello ye imposible xenerar la enerxía que se demanda, tovía cuntando con una reducción de la demanda. En llograr un compromisu ente la necesidá y los perxuicios ambientales paezme que ta la clave del asuntu. Creo qu'hai la suficiente capacidá pa nun tener qu'importar carbón pa usalo como complementu nesi mix y dame que'aumentaría la producción del mesmu si tenemos en cuenta l'actual polo qu'agora dalgunes empreses igual dexen de tar tan enfadaes colo que toi diciendo (anque van enfadase yá del too cuando falemos de que los sectores clave de la economía nun puedan tar en manes privaes...).

Pero como dixi, nun podemos enfotanos nel carbón, ye un recursu que tenemos y que'hai d'usar intelixentemente como reserva estratéxico y complementu: la base tien de tar nes renovables. Y en buscar una combinación de renovables que seya igualmente sostenible (la construcción de banzaos o aeroxeneradores tamién tien repercusiones nel mediu) y realista (n'Asturies podemos enfotanos lo xusto nel sol, anque nos pese). Pa ello hai de saber cuanto, cómo y n'onde fai falta y nun sé si daquién se dignó a facer esos estudios.

A la vista, paez que nos cuesta tantu pensar en global como actuar en llocal.