Escrito por Sumiciu el llunes, 6 xunu de 2011
Munches veces lo fácil ye criticar o arrimase al árbol que meyor sombra da. Munches veces hai xente interesao en que la vida seya como un partíu de fútbol y haya unos con unos colores a un llau y otros con otros colores nel d'otru.
Lo dificil, les más de veces ye desplicase; ello ye que voi intentar facer un trabayu d'aportación dende la mio postura con ánimu d'enriquecer y asoleyar daqué pluraridá pa intentar sentime más comprendíu nestos cauces. Nun voi falar de les formes, porque ye daqué del momentu y nel momentu lo dexo; voi entral al fondu y, anque'l fondu ye bien ampliu voi usar el puntu de partida como ferramienta de debate. Y estes son les propuestes apautaes na Asamblea de Sol y que adoptaron les más d'asamblees de tol Estáu. Vamos puntu por puntu darréu.
Poques duldes nesti puntu. Quiciás habría que plantear l'esistencia d'unos xestores verdaderamente profesionales que respondan directamente énte'l poder popular, que na democracia parlamentaria ye'l parlamentu, pero tampoco vamos quedamos ehí ¿non? A medida que la socieda vaya deprendiendo a organizase y a decidir, lo que hai que cuestionar ye la necesidá de la representación, tamién hai que pensar na capacidá de revocación de cargu. La clas política, dende un puntu de vista popular dafechu, ye una clas antagónica. Pero nun mos equivoquemos, nun la identifico equí con aquellos qu'exercen l'actividá política, sinon colos profesionales de la mesma. Y dicha clas ye una clas a desaniciar.
Acepto (y talanto que munchos aceptamos d'esta forma) esto como parche pa la realidá más inmediata, anque nun puedo dexar de mencionar la cuestión de la propiedá de los medios de producción y la xestión popular de los mesmos. Magar que falamos d'educamos pa ser quien a xestionar la nuestra vida dende'l puntu de vista políticu, nun hai qu'olvidase de que, anque xestionemos l'esfera pública, esta ta enforma sometía a l'esfera del negociu priváu anguaño. Soi consciente que garrando esti camín yá me pongo escontra l'espectru lliberalista que "mos acompaña", pero hai d'evitar una corporativización de la sociedá, esto ye, mermar el poder de lo público (inda entregándola a un poder colectivu) a favor d'un mayor poder corporativu.
Nesi sen, los trabayadores y desemplegaos son la moneda de cambiu d'esi términu mediu. Y ye una cuestión delicada. L'interés ta claro que ta en mantener l'empleu, facer que seya compatible cola vida (horarios, duración...) y que reduzca lo más posible l'alienación que va esistir mientras seya por cuenta ayeno (mayor participación nes negociaciones y decisiones, accesu al repartu de dividendos...).
Tampoco creo que seya concebible aceptar cualquier allargamientu de la edá de xubilación, precisamente polo establecío nel primer puntu d'esta estaya.
Esta cuestión, al igual que l'anterior, ye un terminu mediu ente l'estáu actual de les coses y la nacionalización de la vivienda. Y ye una parte na que, anque comparto les midíes de mediu plazu tengo duldes práutiques ¿como conviviría esti sistema cola iniciativa privada que tovía cabe nel? ta claro que influiría na oferta y por estensión na demanda, faciendo fluctuar el mercáu y quiciás dando-y mayor control a lo público/colectivo; pero ¿sedremos quien a aguantar esta tensión en paz colo privao? Una vez más, esiste un antagonismu que se ve forzáu a convivir. Supongo qu'esi movimientu namás se pueda ver andando.
Realmente esti puntu paezme redundante. Esplícome, nun ye que nun entienda como un fechu estes necesidaes sinon que camiento que tan subordinaes al exerciciu de la función pública. Amás mezcla unes cuantes coses ente les que creo que la Educación merez capítulu aparte. Ye la base de cualquier futuru a mediu o llargu plazu. Ta claro que tien que ser d'accesu universal, cubrir les necesidaes básiques de toles persones y amás apurrir les ferramientes afayadices pa que caún pueda dir tolo lloñe que-y pete/pueda. Y tamién la investigación, potenciando la parte educadora pa que nun se vea amenorgada pola empresarial.
Lo mesmo la salú, el tresporte y el restu de servicios públicos. En definitiva ye fomentar la so universalidá y poner los medios que fagan falta pa que lleguen a tol mundu en tiempu y forma. de xuru que cada profesional puede apurrir medíes más concretes. Hai que almitir tamién, que en dellos sitios dalgunes medíes (sobretoo lo rellacionao cola dependencia) tan llevandose a cabu engarrándose col problema de la financiación. Que al final ye la mayor muria que hay que superar.
Pal tresporte nun creo que seya correcto dar una solución global, ye una cuestión de la comunidá como puede resolver meyor les sos necesidaes. Ta claro que hai que fomentar les maneres sostenibles y accesibles en preciu, que ganar 10 minutos de viaxe pa que pueda llegar menos xente o se faga una güelga ecoloxica 10 veces mayor nun ye de recibu. Pero nin toos vivimos en ciudaes, nin toos a la mesma distancia.
En cuantes a los gastos inútiles nes Alministraciones Públiques, de xuru que toos tamos d'alcuerdu que hai d'eliminalos. No que probablmente nun teamos toos d'alcuerdu ye en cualos son inútiles, equí pécase un poco de xeneralismu llegando al estremu de ser lo mesmo que nun decir nada.
Básicamente estes son cuestiones que mos faen falta dende tiempu. Namás apuntar que nun se fai referencia a la recuperación d'entidades financieres baxo control públicu como yeren les caxes. Realmente dalgunes d'estes cuestiones nun se daríen coles caxes tal y como se conocíen fae unos años. Evitar la concentración de capitales, asegurar l'aforru popular escontra la especulación de les entidaes financieres y un control sobre onde se gasten los beneficios obteníos (armes, blanqueu, compra de poder...) son cuestiones que tampoco podemos pasar por altu.
Otru puntu de transición. Mientres mos toque esperar a la plena igualdá ente les persones, ta claro que lo que queda son medíes d'esti tipu dedicaes a iguar la desigualdá esistente. Y una vez más ta en contradicción col lliberalismu más puxante y puede llevamos a una situación d'estremos. Por ello lo de nun olvidar hacia onde queremos dir realmente.
Quiciás equí hai unes vistes un poquiñín de coyunturales. Directamente hai que dicir non al control de les comunicaciones y de la vida privada (llamese Internet, carta o teléfonu). El cuentu del terrorismu global fizo que estos bienes fueren cada vez más escasos y se camudaren por seguridá bien de veces.
La cuestión de los referendums compártola (sin dexar de suañar nun control directu y constante ensin representantes, claro que sí). Pero hai que ser realistes, sobretoo nel tema européu. La permanencia na Unión supón una cesión de soberanía, nun se puede tar dientro y fuera al empar; o se acaten les resoluciones y dictaos del gobiernu común o se ta fuera. El puntu mediu ye imposible, como muncho fadría falta d'una revisión del tratáu europeu y un nuevu pactu transnacional. Nesti puntu hai que plantease tamién el marcu d'actuación, cuestión que se ta manexando dacuando de forma mui ambigua yá que mientres per un llau se trabaya en clave d'Estáu (marcu español) bien de medíes nun pueden dase más que nun marcu más llocal lo que n'ocasiones entra en contradicción d'intereses. Supongo que esto se planteare pola estratexa de suma, pero ye un puntu básicu d'apoyu (aunque la cuestión de l'autodeterminación de los pueblos tien vida en asamblees como la de Barcelona, siguiendo el camín asimétricu de lliberación nacional que se ta tomando nel conxuntu del Estáu). Les asamblees namás pueden llegar a cierta entidá de población a través la confederación, lo cual cuestionaría el centralismu de dalgunos ámbitos.
Y sobre'l sistema representativu hai tamién una dixebra ente les necesidaes de dalgunos partíos "cercanos" a la causa que pondría enriba la mesa les desigualdaes demográfiques (circunscripción única) y un verdaderu sentimientu de representatividá (circunscripciones llocales). Fai falta un terminu mediu y siempre se va a sacrificar daqué. Personalmente tolo que seya baxar la importancia de les sigles (llistes abiertes, representantes por zona, votu tresferible) paezme importante. Y creo que tanto nesti puntu, como nel apuntáu anteriormente, el papel de los conceyos ye cabezaleru.
Tocante la democracia interna nos partíos, sinceramente paezme un tema que sobra, por ser ayenu. Si queremos seguir depositando confianza en organizaciones verticales, autoritaries ya incluso filofacistes habiendo alternatives nun se puede dir a llimpiar la casa d'otru descuidando la tuya propia. Mientres estes organizaciones tengan cabida y apoyu tenemos problemes más importante que tol control que se pueda tener sobre elles. Además estes cuestiones son susceptibles de llegar a estremos como la llei de partíos o absurdos como la llei de paridá electoral.
¿Qué más se puede decir? Ah, si, que munches de les coses que se proponen necesiten perres, y agora mesmo esti ye un furacu considerable. El negociu de la guerra ye la exa que tien pola probeza, la desigualda y les torgues n'avances sociales y d'investigación. Munches veces contitúi la verdadera rempuesta a la entruga "¿y eso cómo lo vas pagar?".
En fin, esta ye la mio aportación al debate que, más que crítica, quisiera entender como personal. ta claro qu'estes cuestiones al final resulten de ciertu consensu ente estremaes postures y creo que la discusión nun fai más que fortalecer cualquier vía que seya accesible. Ello ye que humildemente apurro la mio migayina a la construcción de marcu teóricu; anque hai puntos nos que nun me parara abondo por intentar ser fluíu (tovía asina quedo un tochu curiosu). De la práutica, seguimos falando na cai... pero p'enriba too nos barrios, nes parroquies y nos conceyos.
Lo dificil, les más de veces ye desplicase; ello ye que voi intentar facer un trabayu d'aportación dende la mio postura con ánimu d'enriquecer y asoleyar daqué pluraridá pa intentar sentime más comprendíu nestos cauces. Nun voi falar de les formes, porque ye daqué del momentu y nel momentu lo dexo; voi entral al fondu y, anque'l fondu ye bien ampliu voi usar el puntu de partida como ferramienta de debate. Y estes son les propuestes apautaes na Asamblea de Sol y que adoptaron les más d'asamblees de tol Estáu. Vamos puntu por puntu darréu.
1. ELIMINACIÓN DE LOS PRIVILEXOS DE LA CLAS POLÍTICA:
- Control estrictu del absentismu de los cargos electos nos sos respectivos puestos. Sanciones específiques por dexación de funciones.
- Supresión de los privilexos nel pagu d'impuestos, los años de cotización y el montu de les pensiones. Equiparación del salariu de los representantes electos al salariu mediu español más les dietes necesaries indispensables pa'l exerciciu les funciones.
- Eliminación de la inmunidá venceyada'l cargu. Imprescriptibilidá de los delitos de corrupción.
- Publicación obligatoria del patrimoniu de tolos cargos públicos.
- Reducción de los cargos de llibre desinación.
Poques duldes nesti puntu. Quiciás habría que plantear l'esistencia d'unos xestores verdaderamente profesionales que respondan directamente énte'l poder popular, que na democracia parlamentaria ye'l parlamentu, pero tampoco vamos quedamos ehí ¿non? A medida que la socieda vaya deprendiendo a organizase y a decidir, lo que hai que cuestionar ye la necesidá de la representación, tamién hai que pensar na capacidá de revocación de cargu. La clas política, dende un puntu de vista popular dafechu, ye una clas antagónica. Pero nun mos equivoquemos, nun la identifico equí con aquellos qu'exercen l'actividá política, sinon colos profesionales de la mesma. Y dicha clas ye una clas a desaniciar.
2. ESCONTRA EL DESEMPLEGU:
- Repartu del trabayu fomentando les reducciones de xornada y la conciliación llaboral hasta acabar col desemplegu estructural (ello ye, hasta que'l desemplegu quede per baxo'l 5%).
- Xubilación a los 65 ensin espurrir la edá de xubilación hasta acabar col desempléu de la mocedá.
- Bonificaciones pa aquelles empreses con menos d' un 10% de contratación temporal.
- Seguridá nel emplegu: imposibilidá de despidos colectivos o por causes oxetives nes grandes empreses en teniendo beneficios, fiscalización a les grandes empreses pa asegurar que nun cubren con trabayadores temporales emplegos que podíen ser fixos.
- Restablecimientu del subsidiu de 426€ pa tolos paraos de llarga duración.
Acepto (y talanto que munchos aceptamos d'esta forma) esto como parche pa la realidá más inmediata, anque nun puedo dexar de mencionar la cuestión de la propiedá de los medios de producción y la xestión popular de los mesmos. Magar que falamos d'educamos pa ser quien a xestionar la nuestra vida dende'l puntu de vista políticu, nun hai qu'olvidase de que, anque xestionemos l'esfera pública, esta ta enforma sometía a l'esfera del negociu priváu anguaño. Soi consciente que garrando esti camín yá me pongo escontra l'espectru lliberalista que "mos acompaña", pero hai d'evitar una corporativización de la sociedá, esto ye, mermar el poder de lo público (inda entregándola a un poder colectivu) a favor d'un mayor poder corporativu.
Nesi sen, los trabayadores y desemplegaos son la moneda de cambiu d'esi términu mediu. Y ye una cuestión delicada. L'interés ta claro que ta en mantener l'empleu, facer que seya compatible cola vida (horarios, duración...) y que reduzca lo más posible l'alienación que va esistir mientras seya por cuenta ayeno (mayor participación nes negociaciones y decisiones, accesu al repartu de dividendos...).
Tampoco creo que seya concebible aceptar cualquier allargamientu de la edá de xubilación, precisamente polo establecío nel primer puntu d'esta estaya.
3. DERECHU A LA VIVIENDA:
- Espropiación pol Estáu de les viviendes construíes en stock que nun se vendiesen pa colocales nel mercáu en réxime d'arriendamientu protexíu.
- Ayudes al arriendamientu pa mozos y toes aquelles persones de pocos recursos.
- Que se permita la dación en pagu de les viviendes pa finar les hipoteques.
Esta cuestión, al igual que l'anterior, ye un terminu mediu ente l'estáu actual de les coses y la nacionalización de la vivienda. Y ye una parte na que, anque comparto les midíes de mediu plazu tengo duldes práutiques ¿como conviviría esti sistema cola iniciativa privada que tovía cabe nel? ta claro que influiría na oferta y por estensión na demanda, faciendo fluctuar el mercáu y quiciás dando-y mayor control a lo público/colectivo; pero ¿sedremos quien a aguantar esta tensión en paz colo privao? Una vez más, esiste un antagonismu que se ve forzáu a convivir. Supongo qu'esi movimientu namás se pueda ver andando.
4. SERVICIOS PÚBLICOS DE CALIDÁ:
- Supresión de gastos inútiles nes Alministraciones Públiques y establecimientu d'un control independiente de presupuestos y gastos.
- Contratación de personal sanitariu hasta acabar coles llistes d'espera.
- Contratación de profesoráu pa garantizar la ratio d'alumnos per clas, los grupos de desdoble y los grupos d'apoyu.
- Reducción del coste de matrícula en tola educación universitaria, equiparando'l preciu de los posgraos al de los graos.
- Financiación pública de la investigación pa garantizar la so independencia.
- Tresporte públicu baratu, de calidá y ecolóxicamente sostenible: restablecimientu de los trenes que se tan sustituyendo pol AVE colos precios d'enantes, abaratamientu de los abonos de tresporte, restricción del tráficu rodáu priváu nel centru les ciudaes, construcción de carriles bici.
- Recursos sociales llocales: aplicación efectiva de la Llei de Dependencia, redes de cuidadores llocales municipales, servicios llocales de mediación y tutelamientu.
Realmente esti puntu paezme redundante. Esplícome, nun ye que nun entienda como un fechu estes necesidaes sinon que camiento que tan subordinaes al exerciciu de la función pública. Amás mezcla unes cuantes coses ente les que creo que la Educación merez capítulu aparte. Ye la base de cualquier futuru a mediu o llargu plazu. Ta claro que tien que ser d'accesu universal, cubrir les necesidaes básiques de toles persones y amás apurrir les ferramientes afayadices pa que caún pueda dir tolo lloñe que-y pete/pueda. Y tamién la investigación, potenciando la parte educadora pa que nun se vea amenorgada pola empresarial.
Lo mesmo la salú, el tresporte y el restu de servicios públicos. En definitiva ye fomentar la so universalidá y poner los medios que fagan falta pa que lleguen a tol mundu en tiempu y forma. de xuru que cada profesional puede apurrir medíes más concretes. Hai que almitir tamién, que en dellos sitios dalgunes medíes (sobretoo lo rellacionao cola dependencia) tan llevandose a cabu engarrándose col problema de la financiación. Que al final ye la mayor muria que hay que superar.
Pal tresporte nun creo que seya correcto dar una solución global, ye una cuestión de la comunidá como puede resolver meyor les sos necesidaes. Ta claro que hai que fomentar les maneres sostenibles y accesibles en preciu, que ganar 10 minutos de viaxe pa que pueda llegar menos xente o se faga una güelga ecoloxica 10 veces mayor nun ye de recibu. Pero nin toos vivimos en ciudaes, nin toos a la mesma distancia.
En cuantes a los gastos inútiles nes Alministraciones Públiques, de xuru que toos tamos d'alcuerdu que hai d'eliminalos. No que probablmente nun teamos toos d'alcuerdu ye en cualos son inútiles, equí pécase un poco de xeneralismu llegando al estremu de ser lo mesmo que nun decir nada.
5. CONTROL DE LES ENTIDAES BANCARIES:
- Prohibición de cualquier tipu de rescate o inyección de capital a entidaes bancaries: aquelles entidaes en dificultades han quebrar o ser nacionalizaes para constituir una banca pública baxo control social.
- Subida de los impuestos a la banca de manera directamente proporcional al gastu social ocasionáu pola crisis xenerada pola so mala xestión.
- Devolución a las arcas públicas por parte de los bancos de todo capital público aportado.
- Prohibición d'inversión de bancos españoles en paraísos fiscales.
- Regulación de sanciones a los movimientos especulativos y a la mala praxis bancaria.
Básicamente estes son cuestiones que mos faen falta dende tiempu. Namás apuntar que nun se fai referencia a la recuperación d'entidades financieres baxo control públicu como yeren les caxes. Realmente dalgunes d'estes cuestiones nun se daríen coles caxes tal y como se conocíen fae unos años. Evitar la concentración de capitales, asegurar l'aforru popular escontra la especulación de les entidaes financieres y un control sobre onde se gasten los beneficios obteníos (armes, blanqueu, compra de poder...) son cuestiones que tampoco podemos pasar por altu.
6. FISCALIDÁ:
- Aumentu del tipu impositivu a les grandes fortunes y entidaes bancaries.
- Eliminación de les SICAV.
- Recuperación del Impuestu sobre el Patrimoniu.
- Control real y efectivu del fraude fiscal y de la fuga de capitales a paraísos fiscales.
- Promoción a nivel internacional de l'adopción d'una tasa a les transacciones internacionales (tasa Tobin).
Otru puntu de transición. Mientres mos toque esperar a la plena igualdá ente les persones, ta claro que lo que queda son medíes d'esti tipu dedicaes a iguar la desigualdá esistente. Y una vez más ta en contradicción col lliberalismu más puxante y puede llevamos a una situación d'estremos. Por ello lo de nun olvidar hacia onde queremos dir realmente.
7. LLIBERTAES CIUDADANES Y DEMOCRACIA PARTICIPATIVA:
- Non al control d'Internet. Abolición de la Llei Sinde.
- Protección de la llibertá d'información y del periodismu d'investigación.
- Referéndums obligatorios y vinculantes pa les cuestiones de gran caláu que modifiquen les condiciones de vida de los ciudadanos.
- Referéndums obligatorios pa toa introducción de medíes dictaes dende la Unión Europea.
- Modificación de la Llei Electoral pa garantizar un sistema auténticamente representativu y proporcional que nun discrimine a nenguna fuerza política ni voluntá social, onde'l votu'n blanco y el votu nulu tamién tengan la so representación nel lexislativu.
- Independencia del Poder Xudicial: reforma de la figura del Ministeriu Fiscal pa garantizar la so independencia, non al nombramientu de miembros del Tribunal Constitucional y del Conseyu Xeneral del Poder Xudicial por parte del Poder Executivu.
- Establecimientu de mecanismos efectivos que garanticen la democracia interna nos partíos políticos.
Quiciás equí hai unes vistes un poquiñín de coyunturales. Directamente hai que dicir non al control de les comunicaciones y de la vida privada (llamese Internet, carta o teléfonu). El cuentu del terrorismu global fizo que estos bienes fueren cada vez más escasos y se camudaren por seguridá bien de veces.
La cuestión de los referendums compártola (sin dexar de suañar nun control directu y constante ensin representantes, claro que sí). Pero hai que ser realistes, sobretoo nel tema européu. La permanencia na Unión supón una cesión de soberanía, nun se puede tar dientro y fuera al empar; o se acaten les resoluciones y dictaos del gobiernu común o se ta fuera. El puntu mediu ye imposible, como muncho fadría falta d'una revisión del tratáu europeu y un nuevu pactu transnacional. Nesti puntu hai que plantease tamién el marcu d'actuación, cuestión que se ta manexando dacuando de forma mui ambigua yá que mientres per un llau se trabaya en clave d'Estáu (marcu español) bien de medíes nun pueden dase más que nun marcu más llocal lo que n'ocasiones entra en contradicción d'intereses. Supongo que esto se planteare pola estratexa de suma, pero ye un puntu básicu d'apoyu (aunque la cuestión de l'autodeterminación de los pueblos tien vida en asamblees como la de Barcelona, siguiendo el camín asimétricu de lliberación nacional que se ta tomando nel conxuntu del Estáu). Les asamblees namás pueden llegar a cierta entidá de población a través la confederación, lo cual cuestionaría el centralismu de dalgunos ámbitos.
Y sobre'l sistema representativu hai tamién una dixebra ente les necesidaes de dalgunos partíos "cercanos" a la causa que pondría enriba la mesa les desigualdaes demográfiques (circunscripción única) y un verdaderu sentimientu de representatividá (circunscripciones llocales). Fai falta un terminu mediu y siempre se va a sacrificar daqué. Personalmente tolo que seya baxar la importancia de les sigles (llistes abiertes, representantes por zona, votu tresferible) paezme importante. Y creo que tanto nesti puntu, como nel apuntáu anteriormente, el papel de los conceyos ye cabezaleru.
Tocante la democracia interna nos partíos, sinceramente paezme un tema que sobra, por ser ayenu. Si queremos seguir depositando confianza en organizaciones verticales, autoritaries ya incluso filofacistes habiendo alternatives nun se puede dir a llimpiar la casa d'otru descuidando la tuya propia. Mientres estes organizaciones tengan cabida y apoyu tenemos problemes más importante que tol control que se pueda tener sobre elles. Además estes cuestiones son susceptibles de llegar a estremos como la llei de partíos o absurdos como la llei de paridá electoral.
8. REDUCCIÓN DEL GASTU MILITAR
¿Qué más se puede decir? Ah, si, que munches de les coses que se proponen necesiten perres, y agora mesmo esti ye un furacu considerable. El negociu de la guerra ye la exa que tien pola probeza, la desigualda y les torgues n'avances sociales y d'investigación. Munches veces contitúi la verdadera rempuesta a la entruga "¿y eso cómo lo vas pagar?".
En fin, esta ye la mio aportación al debate que, más que crítica, quisiera entender como personal. ta claro qu'estes cuestiones al final resulten de ciertu consensu ente estremaes postures y creo que la discusión nun fai más que fortalecer cualquier vía que seya accesible. Ello ye que humildemente apurro la mio migayina a la construcción de marcu teóricu; anque hai puntos nos que nun me parara abondo por intentar ser fluíu (tovía asina quedo un tochu curiosu). De la práutica, seguimos falando na cai... pero p'enriba too nos barrios, nes parroquies y nos conceyos.
41 Comentarios