Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 20 payares de 2008

Según informa Europa Press:
Los sindicatos agrarios asturianos refugaron güei l'acuerdu de la UE sobre Política Agraria Común. UCA y COAG definiéronlu como nefastu y negativu y prevén el zarru d'esplotaciones llecheres, y Asaja considera que "dexa munchos frentes abiertos". Toos ellos aludieron a la discriminación d'Asturies frente a otres rexones d'Europa más competitives.

La decisión europea básase en caltener nún un por cientu añal l'incrementu de cuotes llecheres demientres los próximos cinco años, un sistema que va revisase nel 2010 y el 2012, y amenorgar al 10 por cientu'l recorte de les ayudes directes a los agricultores nel 2012.

Óscar Sigor, de COAG, considerólu muy "negativu" y añadió que'l sector ganaderu asturianu "ye'l que ye" y nun pue de nenguna manera competir con otros, como'l francés, polo que "o se pon un preciu mínimu de la lleche o munchos nun van poder aguantar". Al so xuiciu, la situación creada "nun ye pa felicitase nin muncho menos, sinón más bien pa echase a llorar".

Per otra parte, el secretariu xeneral de la Unión de Campesinos Asturianos (UCA), José Calvo, afirmó que la midida "ye nefasta pal modelu d'esplotación ganadera d'Asturies", y aseguró que nun se "beneficia al sector priváu".

José Calvo, en declaraciones a Europa Press, manifestó que la decisión ye "mui perxudicial p'Asturies frente a países como Francia". Refirióse tamién al recorte del 2% d'ayudes directes de los agricultores que reciban más de 5.000 euros en subsidios nel 2009. Calvo consideró "aberrante esta midida, que va suponer qu'a dalgunos ganaderos se-yos quite un importe que necesiten hasta pa comer".

L'Asociación de Xóvenes Agricultores y Ganaderos (Asaja) consideró que la midida dexa "munchos frentes abiertos" que van acabar produciendo discriminaciones ente los diferentes productores europeos, en función de l'aplicación política que faiga cada estáu miembru.

La organización destacó qu'anque'l Conseyu meyora la propuesta de la Comisión, el resultáu final vuelve ser un recorte nes ayudes que perciben los agricultores y ganaderos. "Nun dexa de ser una incoherencia que la Comsión reconoza'l carácter estratéxicu de l'agricultura europea, y al mesmu tiempu recorte significativamente los apoyos destinaos a esti sector", aseguró.

N'opinión de la central agraria, l'acuerdu final, que va suponer un recorte efeutivu de les ayudes de la PAC del 10% nel 2012 pa toles esplotaciones que reciban más de 5.000 euros al añu en conceutu de pagu únicu, van suponer asitiar en "la cuerda floxa" a abondes esplotaciones "nun momentu en que la mayoría de sectores agrícoles atraviesen graves problemes de viabilidá".