Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
El sótanu del paraísu... 
Escrito por Sumiciu el domingu, 17 mayu de 2009

Güei apaez publicáu en La Nueva España, un nuevu capítulu más de la campaña de la llínia editorial escontra el movimientu asturianista (por poner un nome que lo englobe de forma amplio).

Nél, repasense tolos fechos que l'autor considera reseñables tocante a les rellaciones hestóriques entre l'asturianismu (o los asturchales, como nun intentu de chancia llingüístico llograr condicionar -y dar por fecho- dende un entamu lo que pretende demostrar nel restu l'articulu). También se dan datos y sigles asgaya, pero creo que convienen ciertes matizaciones, por mor de dalguna mentira u omisión nes esplicaciones que apurre el artículu.

UNA sostiene que no puede acusársele de connivencia alguna con los radicales vascos. Una cosa es recibir avales para poder presentarse a las elecciones y otra muy distinta que haya una sintonía política, sostiene esta formación. No parece que esos avales estén en la base del rechazo del Bloque Nacionalista Galego (BNG) a que la formación asturiana se integrase en la coalición Europa de los Pueblos-Los Verdes, de la que forman parte además Esquerra Republicana (ERC), Aralar, Eusko Alkartasuna (EA), la Confederación Verde y la Chunta Aragonesista (CHA).

Nun paez porque la causa ye anterior a que s'asoleyase la cuestión y ta relacionada con la refuga de BNG de la participación na cualición d'axentes asturianos. Realmente, esta cuestión nin siquiera vien a cuentu como se ve na base de negación cola que entama la frase. Dexo a xuiciu de caún sacar una conclusión de porque se noma esti asuntu dientro esti contestu, anque nun paez meramente informativu.

Lo que no impide que Andecha Astur se manifieste contra la ley de Partidos y apoye casi los mismos postulados que los abertzales radicales.

Equí hai pa toos, lo que ye peligroso ye asemeyar y nun esplicar les causes (sobretoo cuando se dexa implicito daqué actitú que pue considerase illegal...). De toles formes, fala, que seguro que daqué queda.

Esta alianza provocó, de paso, la virtual desaparición de UNA, escindida entre Izquierda Asturiana (IAS) y Andecha. De la primera formación (que estuvo integrada brevemente en el Bloque por Asturies) procede la actual Unidá, refundada el año pasado.
IAS tuvo integrada nel BIA (Bloque de l'izquierda asturiana), xunto con PCPE-Asturies ya INA (izquierda nacionaliga d'Asturies). Saldría la primera de la cualición y esta posteriormente desfadríase saliendo'l PCPE pa integrar el INA y les individualidaes restantes el Bloque por Asturies. Polo que nun se pue decir que IAS formare parte del Bloque por Asturies, sinon del BIA.

La Corriente Sindical de Izquierdas (CSI) también mantuvo muchos contactos con el mundo radical vasco a través del sindicato LAB, aunque esas relaciones se han enfriado.

Sí, ye particularmente llamativo que un sindicatu afitáu nun ámbitu territorial dientro de l'Estáu español, tenga rellaciones con otru sindicatu d'otru ámbitu. Tamién podríemos dicir lo mesmo de otros mundos, CC.OO incluso. Pero eso nun dexaría la telaraña que se quier texer tan llamativo.

La década de los ochenta se había iniciado con algo más que un apoyo a los designios etarras. En marzo de 1980 fueron detenidos siete jóvenes militantes del Conceyu Nacionalista Astur -el primer partido asturianista y el crisol del que surgiría todo el universo nacionalista asturiano, incluido el PAS- por su supuesta colaboración con el comando etarra que asaltó el Banco Herrero de Oviedo y se llevó 150 millones de la época.

Anguaño, cuando falamos de ETA nun fai falta especificar, porque namás esiste una organización baxo esi nome. La cuestión ye que nesi asaltu al Bancho Herrero, falamos de ETA-pm (si, aquellos que tres el son VII conceyu decidieron abandonar la llucha armada, integrandose dellos militantes en Euskadiko Ezkerra, anguaño compañera del PSE). Paezme importante tener en cuanta el contestu temporal de lo que se fala, nun seya que seya entracamundiable la hestoria del pasu de los años..
La sintonía ideológica de las izquierdas radicales asturiana y vasca no se ha traducido necesariamente en una utilización de los mismo métodos violentos. Cierto que en los ochenta se produjeron, en 1983 y 1985, hasta cinco atentados con artefactos explosivos caseros, reivindicados por una «Andecha Obrera» de la que no ha vuelto a saberse, y que recientemente la Audiencia Nacional ha condenado a diez meses de cárcel a Fernando González Rodríguez, «Fer», un joven vinculado a Andecha Astur que intentó poner una bomba casera en las inmediaciones de la sede del PSOE en Infiesto (Piloña). Pero afortunadamente se trata de episodios anecdóticos.

Equí, escoyemos lo que nos apetez. Resucitamos Andecha Obrera pa actu seguíu trayer a cuentu el pergastáu casu de Fer. Y vamos repetimos anque resulte cansino. Primero, Fer foi xuzgáu por tentativa d'estragos (eso vien a decir que "intentose", pero nun se llegó a poner) y segundo la resolución refuga el llazu terrorista (cosa que guarda el redautor a pesar de tener bien presente los 10 meses, lo mesmo que los 101 díes que tuvo presu de forma preventivo por daqué de lo que a la fin nun foi acusáu...).

A la fin el mesmu capítulu de siempre que, curiosamente, pesie a tar na dómina de la web 2.0 nun ye comentable na páxina web del diariu al contrariu que otres noticies. Menos mal que dalgún requexu se sigue topando pa rebatir, nun seya que como con Iniciativa Internacionalista, demos l'anulación y escosen les pruebes, razone so xacíu. El filtru de la democracia bipartidista, lo mesmo que los axentes informativos interesaos que formen el so "brazu armáu" ye, cada vuelta, más escuru. Menos mal que tendremos llueu el pasucáis del arguyu de la papeleta en mano. Nun fora que'l día les elleiciones-yos faltare el nuestru sofitu incondicional ya dirixíu.