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El sótanu del paraísu... 
Escrito por Sumiciu el martes, 24 mayu de 2011

Una cuestión que ta saltando a debate públicu estos díes tres del movimientu del 15 de mayu ye la forma d'organizase. Magar qu'esti movimientu surdió de la Rede hubo una naturaleza intrínseca d'organización horizontal que lu orientó pa un sistema de tendencia asamblearia. Tampoco se puede olvidar que della xente participante nel movimientu vien de movimientos sociales nos que yá fai tiempu que s'organicen siguiendo estos patrones.

Agora apaecen voces crítiques coles asamblees. Los argumentos escontra son principalmente dellos problemes d'organización, de participación, de representación... que dalguno, efectivamente esiste pero paezme que otros deriven más bien d'una incomprensión de la práutica (o sinon de la práutica de los oxetivos de la mesma). Quiero apuntar dellos puntos dende la mio posición (de defensa del métodu asambleariu pa cualquier acción, nun lo escuendo) pa echar otru granín d'arena al debate y marcar tamién dalguna posición dende fuera.

Entamo per una frase que me fexo muncha gracia oyer, la de que "l'asamblea nun representa a naide". Y esto dame que pensar, porque o mui mal se tan faciendo les coses pa que la xente que collabora nun tenga voz nella o esperamos de l'asamblea coses que nun correspuenden a esti mou d'organización. Dando por fecho que nun se refuga nin favorez la intervención de naide (qu'en casu de facese ye un problema de fondu, non de forma a resolver poles persones implicaes y que dificilmente puede considerase entós como práutica asamblearia), hai que pensar que la representación nun asablea puede llograse bien por comunidá d'intereses (una especie de delegación de l'acción sobre daquién nel que ideolóxicamente hai enfotu) o pola mera presencia. Esto ye que nun se puede negar la representación nuna comunidá asamblearia na que nun se llega a participar activamente; la asamblea ye una forma de interacción ente persones a la que tienen qu'acudir les persones (valga la repetición...). Nun ye un arma utópica inventada por anarquistes que va traer la revolución yá fecha y perfumada a casa. Ye un martiellu pa clavar o sacar clavos, que lo mesmo que'l martiellu, necesita de xente que lu empuñe.

Tamién ye importante siñalar qu'un cimientu importante del asamblearismu ye la llibre asociación. Esta forma d'organización necesita de persones uníes por dalgún interés (y sobra, decilo, pero con voluntá d'algamalu) que bien puede tar nidiamente claru con antelación o puede dir definiéndose na práutica asamblearia (los oxetivos rellacionaos cola organización social suelen definise na práutica, por definición casi). Esto implica (atención, obviedá) que naide ta obligáu a permanecer nella pase lo que pase y decida lo que se decida. Nun quita que dalgunos movimientos asociativos tengan como misión simplemente axuntar fuerces, pero entós hai que ser realista y sacrificar la clarída d'oxetivos y soluciones propuestes, como nesti casu nel que ta comprobándose que siempre axunta más una negativa global que una propuesta concreta. Esi ye un consensu que tien que dase, tan fácil y tan difícil.

Pero en resumen, les asamblees tienen que surdir como métodu d'organización ente xente que ta d'alcuerdes en daqué y que l'asamblea nun ye dalgo total nel que tas o nun tas, puede haber estremaes asamblees qu'espresen distintos puntos de vista. Ye comprensible cierta murnia cuando alcuentres que nun compartes cuestiones medianamente básiques con un grupu de xente col que te tas rellacionando, ye una ferramienta emocional escontra la solitú a la que dacuando se tiende refalfiáu. Tampoco se puede esperar d'una asamblea más de lo qu'ún ta dispuestu a facer nella ya que la primer persona ye siempre l'actor principal del propiu naguar, el restu "namás" son compañeros nesi naguar.

L'ultimu tema sobre'l que me prestaba pasar ye la cuestión del lliderazgu. Esti ye un tema que vien de la mano con tolo que se tuvo falao enantes y pueden correr bien de ríos de tinta lletrónica sobre ello. ¿Fai falta un lliderazgu? ¿son necesarios los llíderes? Nun se puede negar que como excusa delegacionista la esistencia de llíderes ye bien amañosa. Y que estos tienden a surdir de forma natural pol dominíu del mediu utilizáu (con una dificultá distinta abondo ente'l mediu oral o l'escritu-dixital), pero a lo que me refiero equí ye a la so institucionalización. ¿Cuala ye la so necesidá? ¿pa dar visibilidá cuando la meyor visibilidá son los fechos? ¿pa ofrecer una oposición n'igualdá de condiciones al status quo?, ello ye, ponese a la so altura; o pensando maldaes ¿quiciás tendencia al dirixismu? Estes caberes entrugues paecenme importantes cuando tamos falando d'ofrecer una alternativa de soberanía popular y que diría más allá de la cuestión del reformismu reduciendo'l movimientu a otra bandera más nel mar del poder.

Como conclusión, namás repetir que les asamblees son ferramientes inútiles si nun son usaes poles persones. Y que la esixencia de participación popular, d'igualdá de poder real implica que nun seya otru sinon ún mesmu quien tenga d'echar al llombu la carga de la implicación na búsqueda de soluciones.

Escrito por Sumiciu el llunes, 16 mayu de 2011

Tamos en temporada electoral: preparáivos. Los medios de comunicación entamen a asoleyar propuestes, campañes y poses; nunos pocos díes les carreteres de tolos conceyos enllenense de cartelos con cares mirando pa ún mientres piden el votu. En dalgún chigre, en dalguna comida cola familia o colos collacios sal el tema y al final el colofón ye una decisión individual sobre qué facer esi día cola papeleta del degorriu.

Hai bien d'estudios sociolóxicos que esmolecíos por intentar desplicar el por qué de los resultaos y les tendencies de votu. Pero agora, vais permitime centrame na individualidá y nesi momentu nel que cada persona piensa qué facer nesti día.

La lóxica de la democracia (ensin apellidos...) implica que los procesos nos que toma parte cada individuu del colectivu tienen que ser claros de forma que nomada persona tenga la mayor facilidá pa escoyer ente les opciones disponibles en función de los sos intereses. Por llástima, esti nun ye'l casu nel que nos topamos; tenemos enfrente un conxuntu de regles y repartos matemáticos qu'escurecen el camín y l'oxetivu del votu (o'l non votu) y bien de veces incluso mos lleva a engaños al nun tener mui claro cómo va a contabilizasela nuestra elección. Ello ye que vamos intentar repasar les consecuencies que tien l'exerciciu de cada opción col oxetivu d'intentar esclariar el sistema electoral vixente nel Estáu español anguaño y echar un gabitu ehí onde haiga duldes.

Entamamos dando un repasu al sistema de distribución d'escaños, el conocíu como sistema D'Hont. A la hora de facer el repartu, lo primero ye establecer un corte que, según les elecciones, puede ser del 3% o del 5% (n'Asturies, según la llei electoral autonómica esti corte ye del 3%). A partir d'ehí, toles candidatures que nun lleguen a esi porcentaxe, yá nun cuenten. Ente les que pasen el corte faise una tabla na que se calculen los cocientes de los votos obteníos dende 1 hasta'l númberu total d'escaños (E) y gárrense los E valores más altos. Por exemplu pa dos candidatures con 30 y 96 votos sobre 126 pa 3 escaños:









123
candidatura 1: 964832
candidatura 2: 301510


Los tres escaños repartiríense 2 pa la candidatura 1 (96 y 48) y 1 pa la candidatura 2. En casu d'empate decidiríase pola candidatura que tuviere más votos totales y si tovía asina tuvieren empataos, por suertes; tocando-y a partir d'ehí alternativamente a caún.

Esti repartu faise por circunscripciones electorales. En cada circunscripción presentense delles candidatures y repártense dellos escaños na elección de turnu. Les circunscripciones nun siguen nengún patrón identificable. Por exemplu, pa les elecciones estatales, Asturies ye una única circunscripción; por contra nes autonómiques, Asturies dividese en tres circunscripciones (occidental, central y oriental) ¿que consecuencies tien esto? que por exemplu un partíu con 20.000 votos nuna sola circunscripción n'Asturies tenga más diputaos qu'otru con 30.000 o incluso 40.000 repartíos peles tres circunscripciones ensin llegar en nenguna al corte. Esto suel perxudicar mayormente a agrupaciones de tamañu medianu/pequeñu d'ambitu autonómicu mientres beneficia a agrupaciones llocales y a les mayoritaries.

De igual forma, nes elecciones estatales, otres comunidaes autónomes cola mesma población (más o menos) tienen una representatividá mayor al tener una circunscripción por provincia (Aragón cpmaprativamente con Asturies, por exemplu).

Dicho esto, repasemos más concretamente cómo contaríen toles opciones de votu:

- Abstención. Entamo pola más fácil y ye que l'abstención también ye una opción énte les elecciones. Nun inflúi nos partíos que pasen el corte pa'l repartu d'escaños, nun inflúi nel reparti mesmu y nun se decanta per nenguna opción.

- Votu'n blancu. El votu'n blanco cuenta como votu válidu que nun s'entrega a neguna candidatura, y esto tien consecuencies. La primera y más obvia que nun se decanta per nenguna opción, pero si que cuenta nel cálculu del corte pa'l repartu. Tal y como se dixo, establezse un corte del 3% o 5% según les elecciones y el sitiu, esto quier decir que tolos partíos que nun lleguen a esti porcentaxe de votos directamente nun entren al repartu d'escañu. Siguiendo col razonamientu, un votu'n blancu, que sí cuenta como votu válidu sumaríase al total de votos col que se calcula'l porcentaxe, contribuyendo a que esti seya más altu. Como consecuencia, el mínimu de votos pa poder optar pol escañu sube perxudicando a los partidos más pequeños qu'anden rondando esi corte y beneficiando a los mayoritarios, porque cuantos menos partíos entren al repartu, más escaños repartirán ente menos.

- Votu nulu. Cuando falamos de votu nulu, falamos de votos non válidos. Votos válidos son papeletes rotes, pintaes, papeletes non oficiales, candidatures non válides... ye por ello polo que'l votu nulu dacuando representa un error del votante al introducir la candidatura y otres veces ye una forma d'abstención activa. Esto ye porque al nun contar como votu válidu, tien consecuencies mui parecíes a les de l'abstención sacante l'exerciciu de votu, obviamente. Ni cuenta pa'l calculu del corte, nin nel repartu, nin cai a favor de nenguna opción.
Per estes implicaciones comentaes suel ser un tema mui discutíu nel recuentu mesa por mesa, intentando cada parte contabilizálu como más-y convenga; polo que nel casu d'usase como abstención activa, lo meyor dexar clara la intención escribiendo-y enriba y visible "NULU", por exemplu.

- Votu a candidatura. El votu a una candidatura tien unes consecuencies bastante obvies tamién y que creo que nun fai falta desplicar: cuenta pa'l cálculu del corte ya inflúi nel repartu decantándose per una opción.

Estes son les opciones de votu, en función de la opción seleccionada, participase d'una forma más activa nel procesu; pero realmente cada una ye una forma de tomar parte dao que cada opción tien consecuencies nel repartu de representantes. Al final esta decisión nun-y correspuende a naide más que a cada persona en defensa los sos intereses. Dicho esto y ensin ánimu de anticipame a resultaos predecibles..."disfruten" lo (non) votao.

Escrito por Sumiciu el miércoles, 4 mayu de 2011

There’s an inner thing in every man,
Do you know this thing my friend?
It has withstood the blows of a million years,
And will do so to the end.

It was born when time did not exist,
And it grew up out of life,
It cut down evil’s strangling vines,
Like a slashing searing knife.

It lit fires when fires were not,
And burnt the mind of man,
Tempering leadened hearts to steel,
From the time that time began.

It wept by the waters of Babylon,
And when all men were a loss,
It screeched in writhing agony,
And it hung bleeding from the Cross.

It died in Rome by lion and sword,
And in defiant cruel array,
When the deathly word was ‘Spartacus’
Along the Appian Way.

It marched with Wat the Tyler’s poor,
And frightened lord and king,
And it was emblazoned in their deathly stare,
As ever a living thing.

It smiled in holy innocence,
Before conquistadors of old,
So meek and tame and unaware,
Of the deathly power of gold.

It burst forth through pitiful Paris streets,
And stormed the old Bastille,
And marched upon the serpent’s head,
And crushed it ‘neath its heel.

It died in blood on Buffalo Plains,
And starved by moons of rain,
Its heart was buried in Wounded Knee,
But it will come to rise again.

It screamed aloud by Kerry lakes,
As it was knelt upon the ground,
And it died in great defiance,
As they coldly shot it down.

It is found in every light of hope,
It knows no bounds nor space
It has risen in red and black and white,
It is there in every race.

It lies in the hearts of heroes dead,
It screams in tyrants’ eyes,
It has reached the peak of mountains high,
It comes searing ‘cross the skies.

It lights the dark of this prison cell,
It thunders forth its might,
It is ‘the undauntable thought’, my friend,
That thought that says ‘I’m right!’

Bobby Sands

Escrito por Sumiciu el martes, 3 mayu de 2011