Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 17 abril de 2008

Lleemos en Europa Press:
Los productores de lleche de les comunidaes cantábriques y de Castiella y Llión, que sumen sobre'l 90% de la cuota llechera asignada a España, amenazaron güei con entamar una fuelga en señal de protesta pola baxada del preciu de la lleche que-yos paguen les industries del sector.

La posibilidá d'entamar movilizaciones "pa desabastecer" los mercaos van analizase nes próximes selmanes. Enantes, los ganaderos d'estes rexones caltienen contactos periódicos pa formar una plataforma "que lo único que persigue ye defender los derechos de los ganaderos españoles", tal y como afirmó ún de los sos voceros, José Pedro Egocheaga.

Demientres la mañana de güei decidieron sumase a la iniciativa de constituyir una plataforma los ganadeeros de la costa occidental asturiana. Foi demientres la celebración d'un conceyu, al qu'asistieron más de 200 productores, celebrada en Tapia.

A esti alcuentru también fueron representantes del sector de la provincia de Llión, onde'l so voceru, Robero Fernández, confirmó que "prácticamente'l 100%" de los ganaderos d'esa provincica decidieron sumase a la plataforma "pa defender el nuesu trabayu".

Pedro Egocheaga esplicó que la situación pola qu'atraviesa'l sector llecheru "ye insostenible" dempués de que'l preciu de la lleche que paguen les industries rexistrara una constante cayida dende qu'entamó l'añu. Nestos momentos, esplicó, los ganaderos tán recibiendo por llitru de lleche ente 39 y 42 céntimos, "una cantidá que nun cubre los gastos de producción". Por exemplu, como esplicó Roberto Fernández, el coste que tien d'afrontar un productor pa producir un llitru de lleche ye d'unos 40 céntimos. Amás, afronten el futuru con pesimismu, "ya que s'anuncia otra baxada d'uno seis céntimos pa esti mesmu mes".

Los productores acusen directamente a les industries llecheres de "pautar" esa disminución del preciu de la lleche, "polo que diben tar incumpliendo la llei de competencia". También se-yos acusa de poner nel mercáu lleche de "dudosa calidá", importada de países como Francia. "Por trayer lleche d'otres zones, qu'amás ye de menor calidá que la nuesa, a nós báxenmos el preciu". Amás de la reducción de precios, aseguren que les empreses "incumplen los precios pautaos", col sector.

"Alcordamos un preciu per la lleche mos la paguen con un mes de retrasu y al preciu qu'ellos dicen", afirma José Pedro Egocheaga, quien afimró qu'esta situación supón que los titulares de les esplotaciones dexen de percibir una media d'ente 1.200 y 1.500 euros al mes pola reducción de los precios.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el miércoles, 2 abril de 2008

Según lleemos en Europa Press:
Sindicatos alvierten de que "esti ye'l tren caberu" pal sector llecheru y apuesten por un alcuerdu
[...]
Los sindicatos agrarios alvirtieron güei a la industira llechera de qu'esti "ye ya'l tren caberu que-y queda al sector llecheru, qu'atraviesa una crisis gravísima ante los altos costes de producción", y destacaron amás que "cualquier descuidu que se cometa pue acabar cola actividá". Ante esta "grave" situación les organizaciones agraries, COAG, Asaja y UCA señalaron la necesidá de llegar a un alcuerdu marcu ente productores y industria que dea estabilidá a los precios.