Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
El sótanu del paraísu... 
Escrito por Sumiciu el martes, 8 setiembre de 2009

Caún vive obsesionáu con dalguna cosa. Nel casu'l que escribe nesti momentu, hai qu'almitir la tremenda obsesión (bien de veces traicionada) d'evitar la repetición; una zuna qu'algama el so cumal cuando falamos de espeyar pensamiento na forma escrito. Quiciás pola cuestión de la mayor persistencia escrita de la espresión de les idegues y por la capacidá de ser recuperada y repetida d'esta miente. Tampoco vamos descartar una deformación amateur pol cultu a la consevación del mediu escritu personal y familiar.

Cuando aporten estes feches, marcaes nos calendarios por santes inventapatries de colonización cultural nacional-católico y col trescursu del tiempu aumenta sobremanera esti problema. Ye perdifícil intentar daqué un 8 de setiembre que "nun tea inventao yá". Ye casi imposible facer una narración orixinal d'unos fechos que repítense ensin apuru dengún y con unes consecuencies que nun van acullá la semeya del momentu.

Van dos párrafos namás y ta entamando a apaecer un cuadru d'esi gris que mata. Esto sí que ye deformación profesional y vezu avezáu. Sé que nun sabemos nada de cómo ye esi sitiu, Nenyure, que nunca sal nos mapes; pero sí que podemos acercamos a acolumbrar de qué color ye'l so paisaxe. L'horizonte en Nenyure ye del mesmu color que'l cielu nos díes nos que la borrina baxa a saludar: buxu.

Nun sé si ye güei ye'l día más afayadizu pa celebrar el sentimientu identitariu. Si lo sedría'l 25 mayu o el día que cayimos de la burra y mos dimos cuenta que col grandonismu que gastamos más que facer celebraciones añales tamos marcando'l pasu d'una cuenta atrás hacia l'escaezu, pero claro, pa poder marcar esi día nun almanaque tendría que llegar primero. A lo meyor lo que mos queda por recordar esti día ye la esperanza de que aporte, tampoco lo sé. Güei ye de xuru un día d'incerteces. No que creo que tamos munchos d'acuerdu ye que nun mos fai falta un día (falar d'Asturies en singular, como si fuere una sola persona paezme dañino; lo mesmo que marcá-y unes llendes nun papel) sinon tol restu de l'añu, que ye'l tiempu que fai falta pa trabayar, que ye lo que mos fai más falta en llugar de celebrar el movimientu d'un cadabre.

Otru añu más y la mesma reflexón.

Hai daquién na televisión alcordándose de la santina, España y lleendes varies. Yo acuerdome de que esti añu siguimos saliendo a pidir un derechu básicu como ye l'oficialidá de la llingüa, el respetu a la cultura, la xusticia y la llibertá en forma de mil lluches obreres y sociales.

Nun van llover fleches del cielu, nun vendrá nengún santu a marcamos el camín nin sedremos el niciu creau postmortem d'un imperiu que nun fai más recordar lo que foe. D'esta xesta namás mos van a salvar los nuestros puños y güei ye tan buen día como otru pa entamar. Quien sabe, quizás al final sí que podamos acabar celebrando daqué. Too sigue igual, igual queda l'arguyu de confirmar que seguimos al pie del cañón añu tres d'añu.

¡Puxa Asturies llibre! ¡Nun te quedes n'estáu!

Escrito por Sumiciu el martes, 30 xunu de 2009

(En castellano en el segundo comentario)

Daqué que la xente escaez munches veces ye que la evolución nun mos diseñó pa ser felices, sinon pa persiguir la felicidá. [...]. La evolución nun quier... bueno, nun ye que la evolución seya una persona nin tenga conciencia, pero si evolucionara una criatura que topare la felicidá y quedare ehí quieto, ¡a esa criatura nun-y diba dir mui bien! Nun medraría en comparanza con criatures que tan lluchando pa llograr l'ésitu de contino. Lo que pasa cola felicidá ye que tratase d'una especie de cinta d'andar: cuerres y cuerres na cinta, pero nunca llegues nenyuri. Parte del trucu del que fales ye deprender a cuerrer nesa cinta, y non obsesionate col oxetivu al final d'ella.
Gary Marcus (1)


L'esencia del ser humanu ye la gueta de la meyora constante y l'esmolecimientu pol so fracasu nel presente (cuando digo presente, nun quiero decir anguaño, sinon cualquier presente en cualquier tiempu). Ye una ferramienta amañoso pa tar siempre preparáu y adautase a cualquier eventualidá y un fastidiu nel sen de que cuando llogramos daqué el llogru nun mos produz la recompensa necesario como pa quedamos agusto n'onde tamos.

Énte esti panorama, namás mos queden dos caminos: o refugar dafechu esa posibilidá de tentar ser feliz y vivir del intentu (llogrando metes intermedies que se tapecen pola prioridá de lo inmediato en cuantes esta inmediatez toma forma fracasu provocándomos frustración) o la busca contino de la felicidá. En casu d'escoyer la segunda opción, preséntasemos entós la dificultá de caltener l'equilibriu percomplicáu ente'l camín infinitu a la felicidá y la necesidá de cubrir les necesidaes del presente urxente. Que, falando de seres humanos, munches veces vese reflexao na contraposición de lo racional (futuru) escontra lo emocional (presente).

Esti pensamientu tréxome otru a la cabeza, rellacionáu cola cuestión de les ideoloxíes. Munches veces paez haber dos formes de pensar, una enfotada na utopía y otra que lo refuga de pleno baxo l'argumentu de ser imposible de llograr. La cuestión de qué coses son llogrables y cuales non (lo que correspuende a lo que podemos nomar "utópico") son otru tema aparte.

Lo que de verdá me paez importante ye l'esistencia de la utopía. De fechu ser feliz dafechu y nun necesitar nada más pa un humanu según lo comentao, pue calificase como utópico. Pero necesitamos persiguir la utopía por una cuestión de supervivencia, adautación y de placer nesa busca, lo mesmo que cola felicidá.

Dientro de les ideoloxíes, la hestoria demuéstramos que tou sistema que tenga por base l'autosostenimientu, el caltenese ello mesmo p'enriba la continuación del progresu que va a dexalo ensin ser quien a apurrir satisfaición conviértese nel so propiu canibal. El futuru basáu esclusivamente na defensa del presente dexa al primeru ensin conteníu. Dicho d'otra forma, una actitú reaccionario ye socialmente autodestructivo. Y, dende ciertu puntu de vista, atreveríame a decir que hasta personalmente; pero bueno, esto ye quiciabes tovía más relativo.

Y vuelve a apaecer la dulda: ¿zarrar los güeyos caminando hacia'l suañu o llendase al presente reduciéndose a soluciones concretes a problemes concretos ensin mayor perspectiva del camín pel que vamos? (ye curioso como nesta comparanza paecen intercambiase les etiquetes de racional y emocional respeuto l'anterior - y sí, l'usu de la palabra suañu foi nesti casu interesáu...). La rempuesta pue ser, como siempre personal y transferible, l'equilibriu basáu na perspectiva.

Pue ser entós que la llucha pola utopía seya, non deseable, sinon necesario dafechu. Non por idealismu sinon pol fechu d'afayar el placer nel procesu de busca de la felicidá. Ello ye: una vida persiguiendo la utopía y una revolución pola felicidá.

Escrito por Sumiciu el martes, 24 marzu de 2009

22 de marzo de 1984. Pasaia, Guipuzkoa. Cuatro militantes de los Comandos Autónomos Anticapitalistas fueron abatidos por fuego de metralleta que la Guardia Civil disparó cuando los compañeros se acercaban en lancha desde Iparralde a la costa guipuzkoana.



Jose Maria Izura , nacido en Iruñea (26 años) 1984; Varios militantes cruzaron la muga para desembarcar en la bahía de Pasaia en una lancha zodiak. Cuando trataron de desembarcar cayeron en una emboscada de la guardia civil que previamente les estaban esperando gracias a información de confidentes. Jose murió junto a otros tres militantes.

Rafael Delas ,nacido en Iruñea (27 años) 1984; Murió en la emboscada de la guardia civil hecha en la bahía de Pasaia junto a tres compañeros mas.

Dionisio Aizpuru , nacido en Azpeitia (21 años) 1984; Murió en la emboscada de la guardia civil hecha en la bahía de Pasaia ,junto a tres compañeros mas, no les dio tiempo apenas de salir de la zodiak.

Pedro Maria Isart , nacido en Azpeitia (23 años) 1984; Murió ametrallado por la guardia civil en la emboscada de la bahía de Pasaia junto a José, Rafael y Dionisio.



Y cómo no...el recuerdo musical

Escrito por Sumiciu el miércoles, 18 marzu de 2009

Desaloxu de la Universitat Autònoma de Barcelona poles protestes escontra'l Plan Boloña.

Hai nicios que xamás cambien.



Desalojo de la Universitat Autònoma de Barcelona por las protestas contra el Plan Bolonia.

Hay esencias que nunca cambian.

Escrito por Sumiciu el llunes, 16 marzu de 2009



Primavera tras primavera, el mismo recuerdo. Para que no se olvide NUNCA.


Escrito por Sumiciu el sábadu, 28 febreru de 2009


Escrito por Sumiciu el vienres, 30 xineru de 2009

[En castellano en el primer comentario]

Cada dómina tien el so Roméu y Xulieta. Toi convencíu. Entá pasando los años nun somos quien a desfacemos de delles cargues que mos torguen el caminar, complicámonos la vida inventando regles inútiles que coarten cada aición y deséu. Poro, facémonos menos humanos. En nome 'humanidá.

Tamién toi convencíu que'l cuentu que mos toca anguaño representando esti escenariu eternu ye'l que cuenta esti cantar. Y como l'orixinal, esta hestoria de l'amor imposible supón pa dalgunos una hestoria d'amor coleutiva, esa hestoria d'amor que surde de l'empatía que remanez de la llucha polo cotidiano, por facer realidá l'idega, el sentimientu. Da igual que nun cuadre en sexu y forma, tolos suañadores compartimos esi llazu que te fai sentilo en seguida como propio.

Esi ye un de los llogros cimeros d'esti cantar, el llograr sentimos la perdedora d'esta hestoria, que nun principiu pudiera sonar tan alloñada.



Cuanta maxa lleves dientro
pa facer farina d´agua
viendo dar vueltes les mueles
pasa adulces la ivernada.

Naguo por ser la farina
que selemente calistra
los poros de la camisa
qu´endolca la to natura
d´agua
si supieras que te quiero
amurniarías la mirada.

Siguiré siendo furtiva
sabiamente amatagada
ente fatos perxuicios
que la sociedá nos instaura
siguiré siendo furtiva
sabiamente amatagada

Naguando por un futuru
enllenu d´esperanza
suañando colos placeres
de los qu´agora toi
privada
si albidrara que me
quieres
morrería esgaloyada
nun habría home en
tierra
que conociera dicha más alta.

Solamente camentalo
camuda´l xeitu la mio
cara
apigazar na to vera
esconsonar na to cama
ser parte de la to vida
ser la familia que te falte
si supieras molinera
cuanto te quiero mío alma

Quien fuera l´agua que
mueve
el molín de la to casa
pa ser parte la to vida
y dexar de vivir
arrequexada
por una sociedá inxusta
que castiga a la llesbiana
que toes llevamos dientro
soterrándola pa que nun
salga
si supieras molinera
cuanto te quiero mio alma
apizagar na to vera
esconsonar na to cama
si supieras molinera
cuanto te quiero mio alma
apizagar na to vera
esconsonar na to cama.


La molinera - Corquieu

Ir a página 1 2 3 4 5 6