Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
Lo que pasa detrás y delantre la pantalla 
Escrito por Sumiciu el llunes, 24 marzu de 2008

Toi acabante lleer en Barrapunto esti apunte, nél volvemos al reiteráu tema del emplegu nes nueves tecnoloxíes n'Asturies. Un tema persocorríu pol gobiernu de turnu col que traten de facer ver a la opinión público un supuesta demanda d'emplegu nel sector nel país.

Nesi sen hai tres miraes bien estremaes. Per un llau ta el gobiernu (y porque non dicilo, les empreses) interesaos unos y otros en pintar un cuadru d'una Asturies na que les antigües demandes de reindustrialización y recolocación del emplegu perdíu al trancar los pozos y les empreses circundantes nun tengan valir. Un paisaxe nel que los que se quexen, faenlo de viciu, y nel que nuna fastera tan mancada pol desemplegu y el cambiu de dineru por trabayu (non al estilu tradicional de pagu pola fuercia trabayu prestada, sinon pagu pola prexubilación y fin de les movilizaciones, en definitiva el pagu por tener la boca zarrada) y l'estandarte d'esta nueva industria que mos va traer pan y roses pa toos.
Un puntu de vista que comparten, obviamente, les empreses. Eses empreses qu'apañen sovenciones y sostienen (y, poro, subordinen) con elles los puestos de trabayu creaos al empar que entamen estrañes coaliciones que resulten nun control corporativu del mercáu llaboral.

Estos son los que dicen que falten, énte la mirada atónita de los profesionales del sector, los cuales ven como les sos espectatives llabores quedense neso, n'espectatives. Alredor d'ello un panorama nel que los salarios baxos y el retrocesu en derechos llaborales faen actu de presencia. El pensamientu común d'estos ye'l mesmu: "nun sobra trabayu, lo que falta ye xente que tea dimpuesto a trabayar por tan poco".

Por tercer llau ta la opinión público quien, ayeno a esti melodrama socio-llaboral déxase querer nel baille que-y ufrez el gobiernu col finu afan elleitoral de política de cuatro años. Enfrentense a esa tormenta d'información que entamen los medios de comunicación y nun yos queda más remediu que creer, dao que ye la única voz que oyen sobre el tema, que n'Asturies hai trabayu de sobra, concretamente nesti sector pero nun fuera estraño estrapolalo a cualquier otru o aun planu más xeneral.

Mientres tanto, traten de desplicase cómo ye que si tantu trabayu mos sobra, tantos mozos sigan colando pa Madrí a la gueta'l so futuru. Y ye que pa buena parte del sector, falar de mileurismu sedría un llogru tres un esfuerzu notable.

Mientres tanto... a la Nueva España avaga-y inventase la nueva Asturies.

Escrito por Sumiciu el sábadu, 23 febreru de 2008

[Traducción al castellano en el primer comentario]



Vía Esbilla llego a esti post de González y González nel que se comenta que La Gustavo Bueno ‘piratea’ Wikipedia al nun respetar la llicencia:
¿Dalgún problema? ¿Nun ye ‘llibre’ la Wikipedia?. Paez que lo hai qu’esplicar too. Que sea llibre, señores de la Fundación Gustavo Bueno, quier dicir que son llibres pa usar la información qu’apurre la Wikipedia, pa tresformala, y pa distribuyila, NON pa apropiase d’ella. Les normes de Wikipedia lo dicen pernidio: los sos conteníos, y les sos derivaciones, han d’espublizase embaxo la mesma llicencia GNU/GFDL y, poro, nun pueden atribuyise ‘copyright’ nengún por ellos.


Dende Habitacion101, nun voi fartucame d'esparder estes infracciones de llicencies que lluchen pola difusión colectiva del conocimientu y que son aprovechaes por organizaciónes con ánimu de lucru y apropiación pa los sos propios intereses y beneficios.

D'otramiente ye tamién sorrayable el fechu de que un supuestu proyeutu impulsáu pol énte públicu del Conceyu d'Uviéu escuenda tres de sí la apropiación física ya intelectual d'una fundación privada como ye la Fundación Gustavo Bueno. Nesi sen quiero espresar el mio esmolecimientu pol usu que se-y pueda facer darréu al conteníu aportáu polos collaboradores, ya que estos tan, lliteralmente, apropiańdose de los conteníos de voluntarios col únicu avisu que podemos topar nuna alvertencia bien escondida:
La Enciclopedia de Oviedo es propietaria de todos los textos elaborados por su equipo de redacción así como de todos los textos, añadidos o modificaciones sugeridas o realizadas por sus colaboradores voluntarios


Amás, el sitiu ta creáu con MediaWiki, y entá ando a la gueta de l'atribución al creador y la fonte que ye necesario apurrir pa cumplir pa cola Llicencia Pública GNU a la que s'acueye el software.