Les coses van permal. Na comarca d’Avilés tenemos 15.000 persones en paru, n’Asturies vamos camín de les 100.000 y nel Estáu español pasamos de los 4 millones.
Los despidos cuéntense per millares, los Espedientes de Regulación d’Emplegu (ERE) por docenes y el 35% de los paraos y paraes yá nun cobren un res.
Va unos meses, el Conseyeru de Trabayu, Graciano Torre, llamaba “salvajes” a los trabayadores d’Asturmasa porque la fuelga que teníen prevista podía provocar la parada d’un fornu altu de Veriña. Agora, Arcelor nun sólo nun paró esi mesmu fornu, sinon que tamién paró la mitá de les bateríes de cock, forzó un ERE a la totalidá de la plantiya, conxeló los sueldos y ta entamando un procesu pa prescindir de toles empreses auxiliares. ¿Quién ye agora’l xabaz?. Facer una fuelga pa defender el puestu de trabayu nun ye denguna xabazada, la verdadera xabazada ye ser Conseyeru de Trabayu y dar la espalda a miles de trabayadores que s’enfrenten al paru y la probeza.
Pero nun ye sólo Arcelor, Cristalería intenta implantar el so tercer ERE y zarrar el Llaboratoriu, Alcoa va conxelar los sueldos dellos años y ampliar la xornada llaboral, DuPont va menguar la so plantiya, na Asturiana de Zinc la defensa d’un conveniu xustu conlleva xuicios y represión pa los trabajadores, Aleastur acaba de presentar un ERE que s’amesta a muchos otros comu’l de Daorje, n’empreses como Mecafran, con carga de trabayu asegurada pa dellos años, tan echando hores estres ensin control, nel Ayuntamientu d’Avilés el conflictu ente los y les monitores de les piscines y el Gobiernu municipal sigue abiertu, el sector de la pesca funde pocu a pocu, los comercios cierren ún tres otru, la construcción yá perdió miles d’emplegos y na hostelería les condiciones llaborales son cada vuelta más precaries.
Sin embargu, la cris nun tien les mesmas consecuencies pa tol mundu igual. El paru medra descontroladamente, los salarios nun lleguen a fin de mes, munchos/es trabayadores acaben la prestación por desemplegu, pierden les sos viviendes y yá entama a faltar la comida en munches cases. Pero, mentanto, los bancos publiquen beneficios multimillonarios y siguen recibiendo miles de millones d’euros del dineru públicu.
Y, aprovechando la situación, la gran patronal y los sos gobiernos intentan llevar alantre una reforma llaboral p’algamar el despidu de baldre, la conxelación de sueldos, el aumentu de la xornada llaboral, el retrasu de la edá de xubilación y la reforma del sistema de pensiones.
Pero el problema de fondu ye, ensin dulda, el modelu de produición capitalista, basáu esclusivamente nel crecimientu económicu a toa costa, pal beneficiu d’unos pocos. Ye necesario cambiar esti sistema de produición por otru distintu, cuyo fin seya repartir la riqueza y satisfacer les necesidaes humanes.
Nun podemos dexar que les coses sigan pel camín que van. Ye necesario que nos movilicemos, que salgamos a la cai y avancemos haza una fuelga xeneral, como ferramienta pa garantizar:
- Trabayu dignu pa toes y toos.
- Si nun hai trabayu, prestación por desemplegu indefinío.
- Renta básica indefinío.
- Salarios y pensiones mínimes de 1.000 euros.
- Derechos básicos pa toles ciudadanes/os, garantizaos pol Estáu (alimentos, salú, vivienda y educación).
-Nacionalización de la banca.
CONVOQUEN: trabayadores de la empresa KONECTA, trabayadores de TSK, de Mecafran, de Aleastur, de la hostelería d’Avilés, monitores de les piscines d’Avilés, despedíos de Daorje, Confederación General del Trabajo (CGT), CSI-Arcelor, Corriente Sindical d’Izquierda (CSI), PCA n’Avilés, PCA en Corvera, Andecha Astur, PCPE, CJC-CMC, UNA, Unión Proletaria, El Militante, Sindicato de estudiantes, UJCE.