Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 16 xunetu de 2009

Según informa RTPA:
El comité de empresa y las federaciones agroalimentarias de CCOO y UGT han alcanzado un principio de acuerdo con los representantes de la conservera Hijos de Carlos Albo sobre el traslado de los trabajadores a Vigo y el cierre del centro de Candás.

Según informa CCOO, han perfilado las condiciones de traslado y alternativamente las indemnizaciones que percibirán aquellas personas que opten por rescindir sus contratos.

Los asesores sindicales afinarán hoy el estudio jurídico del acuerdo y su redacción y mañana se celebrará una asamblea con la plantilla de la conservera para refrendar el documento final.

"El preacuerdo mejora muy sustancialmente las condiciones de partida ofrecidas por la empresa y ha sido influenciado por la movilización del personal y la ciudadanía de Candás", según dice el secretario general de la Federación Agroalimentaria de CCOO de Asturias, José Antonio Iglesias, en un comunicado.

No obstante, lamenta no haber conseguido el objetivo prioritario de mantener la actividad de la centenaria fábrica.

"El hecho de tener un preacuerdo no exime a la empresa de responder con claridad a las propuestas del Gobierno del Principado sobre la creación de una fábrica nueva fuera del casco urbano", comenta al respecto

Concluye aclarando que los negociadores no darán los términos concretos del acuerdo hasta la celebración de la asamblea "por respeto a los afectados que deben ser los primeros en conocerlo y también por esa necesaria y prudente revisión de la redacción final".

Escrito por ObservatoriuLlaboral el domingu, 12 xunetu de 2009

Según lleemos en RTPA:
Unes dos mil persones se manifestaron güei na llocalidá de Candás, nel conceyu Carreñu, escontra'l pieslle de la fábrica d'Albo, según indicaron a Europa Press dende la organización de la movilización, que salió a les 12.00 horas del cai y terminó na plaza l'Ayuntamientu.

El responsable de la Federación de Agroalimentación de CC.OO, José Antonio Iglesias, dixo que l'"apoyu" recibíu polos ciudadanos de Candás asoleya lo "difícil de talantar" que ye pa'l conceyu el pieslle de la factoría tres más d'un sieglu d'hestoria.

Tamién dixo que'l procesu de pieslle y tresllau a Vigo supondría "munchos enguedeyos" pa los trabajyadores yá que implicaría "otra hipoteca o alquiler" al empar que apeló a la "dependencia familiar".

"Si pieslla Albo en Candás, quedará un Candás menos pesqueru y más urbanizable", llamentó, al empar que siñaló que nun hai novedaes sobre les condiciones de los tresllaos o la posibilidá de indemnizaciones.

Pa'l responsable sindical "nun hai fundamentu económicu nin productivo" pa'l treslláu de la producción a Vigo, ya instó a la empresa a plantear otres opciones pa que la fábrica de Candás nun se vea obligada al pieslle como consecuencia de esa decisión empresarial.

Nesti sen, recordó que'l Gobiernu del Principáu asoleyó la so disposición a estudiar subvenciones pa que se mantenga la actividá nel conceyu asturianu, lo mesmo pa conservar la producción, como pa'l desarrollu d'otros productos. Iglesias siñaló que seguirán les reuniones de los trabayadores pa marcar la so posición na mesa de negociación.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el sábadu, 4 xunetu de 2009

Según lleemos en Les Noticies:
Depués de meses de llucha y reivindicación, les tres trabayadores despidíes de la fábrica de Litoral que Nestlé tien en Xixón llegaron a un alcuerdu d'indemnización primero de que se celebrara'l xuiciu.

Nun comunicáu, les conocíes como güeles de Litoral espliquen que la empresa propúnxo-yos realmitiles o indemnizales, anque la primer posibilidá implicaba'l despidu d'otres tres persones. En viendo esa situación, decidieron aceptar la indemnización de 15.000 euros que-yos ofrecía la empresa porque, amás d'evitar los despidos d'unes compañeres, pueden establecer un plan pa, n'acabando'l paru, siguir cotizando a la Seguridad Social y poder xubilase.

Les trabayadores, espliquen nel comunicáu, «queremos agradecer a tolos compañeros l'apoyu dau nestos meses de llucha y tamién a los medios de comunicación, porque ensin ellos esti alcuerdu nun diba ser posible».

Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 2 xunetu de 2009

Según informa Europa Press:

El númberu de paraos rexistraos nes oficines del Institutu Nacional d'Emplegu (Inem) nel Principáu d'Asturies algamó en xunu la cifra de 70.592 desemplegaos, lo que supón un descensu de 2.227 paraos menos sobre mayu (3,06 por cientu), informó güei'l Ministeriu de Trabayu y Inmigración.

En términos relativos, el descensu del paru al acabar el mes de xunu nel Principáu foi'l de 3,06 por cientu sobre'l mes de mayu. En rellación a xunu del 2008, el paru incrementó en 21.633 persones, un 44,19 por cientu.

No que cinca al paru masculín, ésti asitióse en 33.079 persones, mientres que'l femenín algamó un total de 37.495 persones.

Por sectores, el paru descendió nos Servicios 1.789 persone; na Construcción 159 persones; n'Industria en 118 persones; nel colectivu Sin Emplegu Anterior en 138 y en 23 persones nel sector de l'Agricultura.

En cuanto al paru rexistráu nos estranxeros nel Principáu demientres el mes de xunetu asitióse en 4.439 persones.

BAXA TAMIÉN N'ESPAÑA

El númberu de paraos rexistraos nes oficines del Institutu Nacional d'Emplegu (INEM) baxó en 55.250 persones en xunu sobre mayu (-1,5%), rexistrando'l so segundu descensu mensual siguíu tres tar 14 meses al alza. El total de desemplegaos asitióse asina en 3.564.889 persones, según informó güei'l Ministeriu de Trabayu y Inmigración.

La cayida del desemplegu nesti mes contrasta nel comportamientu qu'esperimentó'l paru en xunu del 2008, cuando'l desemplegu subió en 36.849 pesones. Yá'l pasáu mes de mayu, el paru entamó a echar el frenu y rexistró un descensu cercanu a los 25.000 desemplegaos.

El ministru de Trabayu y Inmigración, Celestino Corbacho, yá apuntare que'l paru de xunu nun diba ser negativu

Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 18 xunu de 2009

Según informa Europa Press:
Los trabayadores de la planta que la empresa Vesuvius Ibérica Refractarios tien en Llangréu dixeron güei que tán dispuestos a treslladase en próximos feches hasta Bruseles pa manifestase ante la sede central de la compañía si los sos responsables siguen calteniendo la so intención de pesllar la planta n'Asturies en setiembre.

Más de 300 persones llegaron güei a Uviéu a les 13.00 hores, tres una marcha a pie que salió de Llangréu a les 8.30 hores de la mañana, como midida de protesta pola decisión de Vesuvius. Los trabayadores tiraron abondos restayos a la llegaa a Uviéu y llevaben una pancarta qu'encabezaba la movilización cola conseña 'No al cierre de Vesuvius', que colgaron na valla de la Xunta Xeneral del Principáu.

Glayaben conseñes como 'Ea, ea ea, Vesuvius no se cierra', o 'Asturies se salva luchando', o 'la próxima visita será con dinamita'. Asitiáronse delantre del edificiu de la Xunta Xeneral hasta qu'a lo último siente de los sindicalistes algamaron el permisu necesariu pa entrar nel edificiu pa que los recibieren los trés grupos parlamentarios con representación: PSOE, PP, y IU-BA-Verdes. Los trabayadores entraron na Xunta col puñu n'alto, mientres el restu esperábalos na cai, animándolos. Ente los asistentes taba l'alcaldesa de Llangréu, Esther Díaz, que s'unió a los manifestantes n'Uviéu.

Una vez dientro de la Xunta, fueron siete los sindicalistes que s'aconceyaron colos diputaos del PSOE Benigno Enríquez y Constantino Fernández, los del PP Ovidio Sánchez y Carlos Galcerán, y el voceru d'IU-BA-Verdes, Jesús Iglesias.

Tres l'alcuentru que foi de dalgo más de 20 minutos, el responsable estatal del sector del Vidriu y la Cerámica de CC.OO, Alfredo Suárez, dixo que los grupos parlamentarios diéron-yos el so apoyu y qu'ellos pidiéren-yos que realizaren una "presión política" pa evitar que se pieslle la planta de Vesuvius n'Asturies.

Los trabayadores insistieron en que la empresa ye vidable y tien carga de trabayu polo que nun existe nenguna razón pal so zarru. El miembru del comité d'empresa, Luis Fernández, dixo que nun ye normal qu'una empresa que tien beneficios quiera pesllar de la nueche a la mañana, nun casu claru de desllocalización.

Pela so parte, Benigno Enríquez, esplicó que nel plenu de mañana, la Xunta Xeneral va aprobar una moción d'apoyu. Dixo que la posición de la empresa "nun s'entiende". Mientres, Ovidio Sánchez (PP) apuntó que naide pue compartir la decisión de los responsables de Vesuvius, cuando amás trátase d'una empresa con beneficios. "Queremos que sigan equí y que sigan ganando", acabó.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el miércoles, 17 xunu de 2009

Según informa Europa Press:
El colectivu de trabayadores del Caudal, plataforma independiente d'afeutaos por problemes llaborales na comarca, decidió estender la so llucha más allá d'esta zona minera y, en concreto, treslladala tamién a la cuenta vecina del Nalón.

Los representantes d'esta organización informaron güei al traviés de la llectura d'un comunicáu que tienen previsto promover un nuevu actu reivindicativu nel Nalón tres la manifestación celebrada'l pasáu vienres en Mieres y a la qu'acudieron dalgo más de 200 persones. Amás, esplicaron que, a la espera de concretar fecha y hora pa esta movilización, "vamos tar na marcha que van facer dende Riañu a Uviéu'l próximu xueves 18 (mañana)", los trabayadores de Vesuvius y, nesti sen, ficieron un llamáu a toos p'apoyar a los afeutaos pol zarru previstu nesta planta de Riañu.

"Güei son ellos, mañana podemos ser nós", señalaron los representantes del colectivu de trabayadores del Caudal, que calcaron na so convición de que "los partíos políticos en xeneral nun supieren nin dar respuesta a les necesidaes de los ciudadanos".

L'asociación considera tamién que "nun se supo canalizar de manera apropiada los recursos llegaos a Asturies y a les comarques mineres en particular", y nesi sen, llamentaron que la reindustrialización y la reconversión vayan "camín de tornar, sinón lo son yá, nun fracasu colectivu".

Esti colectivu de trabayadores va más allá y apunta que'l "monumentu a esti fracasu pue ser el 'mastodónticu' edificiu asitiáu nel campus mierense" que "paecía un llogru dignu d'eloxu pero que pue tornar n'esperpénticu si tien escases titulaciones qu'impartir".

Amás d'estes crítiques, el colectivu defendióse de les acusaciones de la Unión Comarcal de CC.OO, de la que'l so máximu responsable, Alfonso de la Rosa, apuntare la pasada selmana qu'igual l'asociación tapeciere intereses escuros.

"Dicir que lo único escuro que se mos avecina ye'l negru futuru qu'amenaza sobre les comarques mineres el día que s'acaben les prexubilaciones y los fondos mineros", señalaron los representantes d'esta plataforma, que pidieron l'apoyu a tolos ciudadanos pa próximes movilizaciones, olvidándose de "sindicatos y conseñes partidistes"

Escrito por ObservatoriuLlaboral el martes, 16 xunu de 2009

Vía Glayíu:
El Principáu rexistró 20.253 accidentes con baxa en xornada de trabayu, de los que 20.069 nun tuvieron gravedá, y 158 fueron graves y 26 mortales, nel pasáu añu 2008, según el resume estadísticu del Institutu Asturianu de Prevención de Riesgos Llaborales recoyíu na Memoria añal de la Fiscalía de Siniestralidá Llaboral.

De los 26 muertos, once pertenecíen al sector servicios y otros diez al sector de la construcción, y cinco al sector industrial y asemeyaos.

La evolución porcentual sobre'l 2007 supón una baxada nel total de siniestros d'un 4,4 por cientu. Los accidentes baxaron nun 4,3 por cientu y los graves nun 16 por cientu. Sin embargu, los mortales subieron nun 13 por cientu, pasando de 23 a 26.

La fiscal especial en Siniestralidá Llaboral, Esperanza González, destacó na Memoria que ye preocupante l'aumentu "significativu" nel númberu d'accidente mortales sobre l'añu anterior, "lo que ha llevar a la reflexón sobre la eficacia de les midíes adoptaes en materia de prevención, como cauce fundamental pa evitar la siniestralidá llaboral", señaló.

Pel contrario, según la fiscal, les lesiones, tanto sin como con gravedá, baxaron. De los 158 accidentes graves, 63 tuvieron llugar nel sector servicios y otros 42 na construcción, mientres 53 fueron na industria y sectores asemeyaos.

Pela so parte, de les causes en trámite del añu 2008 correspondientes a homicidiu por accidente llaboral, va formulase acusación n'ocho, y de los delitos de lesiones n'accidente llaboral, va formulase acusación en 12.

Como datu positivu, la fiscal valoró la rapidez na actuación que supunxo un avance importantísimu pa la conocencia exacta de los fechos per parte del Xulgáu Instructor y Fiscal n'orde a l'averiguación de los posibles delitos.

Sin embargu, apuntó'l ministeriu públicu, sigue pendiente la efeutividá del sistema informáticu, puesto que, como yá se facía constar na Memoria del añu 2007, los datos estadísticos espeyaos na presente Memoria se correspuenden colos procedimientos que realmente despachó la Fiscal Delegada y que se conseñaron según la so propia estadística.

Ir a página 1 2 3 ... 19 20 21