Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 2 agostu de 2007

Lleémos en Europa Press:


El númberu de paraos rexistraos nes oficines d'emplegu amenorgó un 3,13 por cientu nel mes de xunetu nel Principáu d'Asturies, que ye asina una de les comunidaes autónomes con mayor recorte de desemplegu con respecto al mes anteior. Según los datos espardíos güei pol Ministeriu de Trabayu, a finales de xunetu había na rexón 44.911 paraos, 1.457 menos qu'en xunu, lo que supón un descensu del desemplegu del 3,13 por cientu.

Con estos datos y, salvando los casos de la ciudá autónoma de Melilla, onde'l paru baxó un 12,56%, Cantabria con una baxada del 3,91% y Castiella y Llión, con un descensu del 3,28%, Asturies foi la comunidá con mayor descensu del desemplegu en xunetu, en contraste amás con un aumentu del paru nel conxuntu del país, del 0,23 por cientu.

La progresión na comunidá ye inferior en relación a xunetu del 2006, con un descensu de 3.538 paraos nos últimos doce meses y una reducción porcentual del desemplegu del 7,30 por cientu. Nesti casu, la cayida del paru asturianu na tasa interanual ye la mayor del país, per delantre de Galicia (-5,45%), País Vascu (-5,36%) y Melilla (-4.22%).

De los 44.911 paraos inscritos nes oficines d'emplegu asturianes al zarru del mes de xunetu, la mayor parte, 29.528, concentrábense nel sector servicios que ye'l qu'agrupa la cifra más elevada de desemplegaos na rexón. Per detrás asítiense la industria, con 5.371 paraos, nel mesmu númberu que'l colectivu que nun tien emplegu anterior, la construcción (4.142) y la d'agricultura (499).

En relación al mes de xunu el paru baxó en tolos sectores, menos na construcción, onde s'incrementó en 14 persones. El mayor descensu en términos absolutos correspondió a los servicios, con 874 paraos menos, siguíu del colectivu ensin emplegu anterior (352 paraos menos que'n xunu), la industria (201 paraos menos) y l'agricultura (40 paraos menos).

Les muyeres siguien siendo les más afectaes pol desemplegu na rexón asturiana con un total de 28.089 inscrites nes oficines d'emplegu, frente a 16.822 varones. Por edaes, los paraos menores de 25 años yeren a finales de xunetu 4.603 (2.268 homes y 2.335 muyeres), mientres los mayores de dicha edá sumaben 40.308 desemplegaos (14.554 varones frente a 25.754 muyeres).

Escrito por ObservatoriuLlaboral el miércoles, 1 agostu de 2007

Lleémos en La Voz de Asturias:
La alerta demográfica no es ninguna novedad en Asturias y tampoco lo es que el Principado registre la tasa de natalidad más baja de todo el país, pero las proyecciones y estimaciones del Instituto Nacional de Estadística (INE) comienzan a arrojar otras explicaciones para la sostenida pérdida de población que todos vaticinan para la región. Las estimaciones de población actual realizadas por el INE para el periodo 2002 al 2007 reflejan que en el último año 5.215 jóvenes de 20 a 30 años se marcharon del Principado.

Las estimaciones demográficas hablan de un repunte demográfico de la natalidad ya que aparecen 575 bebés más de entre 0 y 4 años de los que había hace un año. La pérdida más acusada de población se centra en esa franja de entre 20 y 30 años, pero comienza a sentirse aunque más sensiblemente entre los 10 y 19 años. El resto de tramos poblacionales ven crecer sus cifras.

Las proyecciones sobre índices de natalidad ratifican al Principado como la comunidad con la tasa de nacimientos más baja de todo el país (0,97 hijos) y además sitúa a las asturianas dentro de las madres más tardías porque la media de edad para dar a luz a su primer hijo se sitúa en 31,46 años.

MENOS ESPERANZA DE VIDA Curiosamente la tendencia alcista a la hora de valorar la esperanza de vida de los asturianos se ve rota en este 2007. Las estimaciones de INE recortan la cifra tanto en el caso de los hombre como en el de las mujeres. Según las nuevas estadísticas las asturianas viven 84 años y los varones del Principado sitúan su esperanza de vida en los 76,8 años.

Los importantes flujos migratorios que en los últimos años sacuden a nuestro país obligan al INE a realizar estimaciones de la población actual con cierta frecuencia. La llegada de inmigrantes es uno de los condicionantes básicos de estos cambios y en Asturias supuso la entrada de 5.217 personas en el último año, la mayoria de ellas mujeres (3.066 inmigrantes).

A pesar de la entrada de inmigrantes y del pequeño repunte que en las cifras absolutas deja ver la población de entre 0 y 4 años, el saldo migratorio del Principado sigue teniendo signo negativo aunque repunta un poco respecto a las últimas estimaciones y se coloca en las 1.179 personas.

Los estudios del INE siguen colocando a Asturias a la cola del crecimiento demográfico en el ránking de comunidades. La otra cara de la moneda la ponen las regiones con una crecimiento más intenso. Son Murcia, Baleares y Valencia las que están a la cabeza de esa lista y Galicia y Ceuta las que acompañan al Principado a la cola.