Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
La actualidá llaboral asturiana 
Escrito por ObservatoriuLlaboral el sábadu, 14 abril de 2007

El sindicato de enseñanza SUATEA demandará a la Consejería de Educación del Principado por haberle excluido de las comisiones de escolarización fijadas en la Resolución del 21 de marzo del Gobierno regional sobre admisión de alumnos. Esta exclusión, argumenta el sindicato, va en contra de lo establecido por la Ley Orgánica de Educación (LOE). SUATEA asegura que la consejería modificó la reglamentación a posteriori, con la única pretensión de suprimir la representación sindical en las citadas comisiones.



Escrito por ObservatoriuLlaboral el sábadu, 14 abril de 2007

Villademoros (Valdés), E. P.

Un camión de madera volcó en la noche del pasado jueves en la carretera nacional 632, a la altura del kilómetro 145, en Villademoros, provocando que unas 18 toneladas de madera quedaran sobre el pavimento. El siniestro obligó a cortar la carretera y desviar el tráfico durante tres horas.

El accidente se produjo poco después de las nueve de la noche, cuando un camión Volvo conducido por un vecino de Barres volcó de forma lateral sobre la calzada. La carga cayó a la carretera invadiendo dos carriles, el lento y el de marcha, quedando libre el contrario. Durante el corte se retiró la madera, y una grúa levantó el camión accidentado.


Escrito por ObservatoriuLlaboral el sábadu, 14 abril de 2007

La Confederación de Trabajadores Independientes (CTI) se manifiesta en contra del propósito de las centrales mayoritarias CC OO y UGT de celebrar elecciones sindicales al comité de la fábrica de Fertiberia en Trasona el día 5 de junio próximo. David Suárez, delegado de CTI en la planta corverana, lamenta que las otras centrales hayan hecho caso omiso a la petición de celebrar los comicios con máxima antelación para, a continuación, poder afrontar con sosiego la negociación del convenio colectivo, que avanza lentamente en Madrid.
    


Escrito por ObservatoriuLlaboral el sábadu, 14 abril de 2007

Ayeri, a les 7:30 de la mañana, na planta décima del Pozu Maria Luisa (HUNOSA) en Llangréu a 550 metros de fondura, aniciose una quema mientres se facía'l mantenimientu na cinta tresportadora del planu Modesta. Como resultáu d'ello, prodúxose una ñube de fumu tóxicu, que obligó a desaloxar a más de setecientes persones de delles cais de Sama cercanes al Llavaderu y a atender a más de cien persones por intoxicación, de les que namás una trentena pasaron la nueche nos hospitales.

El fueu fue detectáu pol primer relevu, que dieron la voz d'alarma y dexaron la situación nes manes de la Brigada Salvamentu Mineru que a primer hora de güei entá continuaben en busca de nueos focos. Hebo que desaloxar a 150 trabayadores del Pozu y 40 del Planu.

Cola fin de apagar l'incendiu, y en vista de que dellos focos quedaron inaccesibles por mor de les altes temperatures rexistraes, tomose la determinación d'inundar la parte baxo del planu d'unos 900 metros de llonxitú y tabicar los accesos a les galeries del Pozu Maria Luisa col envís de aislar la zona.

D'otra miente, afalóse a la población de Ciañu y Sama a enzarrase en casa y trancar les ventanes y cortose el tráficu rodáu peles víes que atravesaben los núcleos y pasaben al lláu del focu de la ñube onde l'aire llegó a ser un 50% de CO2 según dalgunos medios.

No tocante a los trabayadores de les explotaciones, aprobose un expediente de regulación d'emplegu que afectará a 600 emplegaos del Pozu Maria Luisa y del Llavaderu Modesta, yá que a causa les midíes tomaes pa aislar la zona y sofocar el fueu nun se reanudarán les xeres d'extracción polo menos nun mes. Los trabayadores del Pozu Sotón nun se verán afectaos, anque tea conectáu al Maria Luisa y tola so producción salga pel planu afectau yá que intentará sacase'l carbón per una instalación allugada nel mesmu Pozu.

Más información nos medios:




Escrito por ObservatoriuLlaboral el vienres, 13 abril de 2007

Observatoriu Llaboral ye un blog nueu, fechu dende Asturies y p’Asturies, ónde va intentase compilar toles noticies rellacionaes col mundu llaboral nel nuestru país, pa espeyar d’una manera clara la crisis que tá sufriendo. Al traviés de delles estayes (Actualidá, Conflictos llaborales, etc…), y recoyendo les noticies de toles fontes que nos sea posible (medios de comunicación capitalistes y alternativos, sindicatos, colectivos de solidaridá, y demás) intentáremos dar una imaxe global de la situación llaboral n’Asturies. Amás, faéremos un apartáu especial que llamamos “Compilatoriu d’Accidentes Llaborales” nel que, de mou breve, van recoyese tolos accidentes llaborales conocíos n’Asturies y les consecuencies físiques y/o síquiques pa les persones que los sufran.

Les persones que facemos posible esti modestu blog consideramos a la Llingua Asturiana como la propia d’Asturies. Por embargu, vamos mantener l’idioma orixinal de les noticies por respetu a los y les sos autores, y porque somos persones con otros compromisos personales, sociales y políticos y reconocemos la nuesa incapacidá pa tar a too.

Tamién se van recoyer noticies, casi siempre apurríes pola patronal o les Alministraciones públiques, nes que se fae, al nuesu mou d’entender, demagoxa barata y manipulación mui interesada sobre los datos d’actividá llaboral y otres cuestiones rellacionaes. Por ello, eses noticies vamos recoyeles baxo l’epígrafe “Humor”.

Y yá p’acabar, queremos afalar a tola xente que pase pol blog a collaborar con él, a opinar, mandar noticies, convocatories o lo que consideren importante. Pueden facelo directamente nel blog o mandando un corréu lletrónicu a:

observatoriullaboral arroba gmail puntu com

Nota: el blog tá acabante d’empezar, polo que tovía tá n’obres. Anque pensamos que lo importante de verdá ye’l conteníu, nos prósimos díes vamos dir camudando l’apariencia del blog pa da-y un toque más “vistosu”.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el vienres, 13 abril de 2007

Los sindicatos solicitan mejoras en la seguridad y las condiciones salariales


Los 124 empleados del centro automatizado de tratamiento postal de Llanera están llamados hoy a secundar la huelga convocada por la Federación de Servicios Públicos de UGT (FSP-UGT), la Confederación General de Trabajadores (CGT) y el Sindicato Libre. Los portavoces sindicales ya habían realizado paros parciales de hora y media en el pabellón postal, pero esta jornada (que de hecho lleva convocada desde la pasada medianoche) es la primera en que las protestas se extienden durante 24 horas. Desde la FSP-UGT, su secretario general Adolfo García Iglesias destacaba ayer que en el último medio año "los representantes de los empleados apenas hemos sido capaces siquiera de ponernos en contacto con la dirección del centro".


Las tres centrales reclaman que el actual pabellón es muy reducido para el volumen de trabajo que genera, ya que desde Llanera se distribuye y clasifica diariamente el correo a todo el Principado, Cantabria y León: "Actualmente tenemos en la planta tres máquinas de clasificación automática, cuando sólo hay espacio para una", señala Adolfo García. El portavoz de la Federación de Servicios Públicos de UGT recalca que los tres sindicatos vienen reivindicando "desde hace un año y medio" la habilitación de la parcela adyacente del parque tecnológico de cara a la ampliación de las instalaciones.

El cambio en el catálogo de puestos de trabajo es otro de los aspectos en litigio que los sindicatos quieren poner sobre la mesa. Fuentes de la Confederación General de Trabajadores denuncian que, en virtud de dicha movilidad, se están generando "graves desigualdades" de sueldos entre empleados: "Muchos trabajadores que pertenecen al régimen funcionarial más antiguo cobran complementos de hasta 200 euros por tareas que a los funcionarios de nuevo cuño sólo les suponen cincuenta". Los representantes de los empleados también denuncian las grandes diferencias entre las pagas por trabajo en festivos que pueden llegar a los 35 euros dependiendo del contrato laboral o fijo del trabajador. Los sindicatos han convocado una manifestación a las 14:30 horas que saldrá de la central de Correos en Oviedo, en Alonso Quintanilla.

Escrito por ObservatoriuLlaboral el xueves, 12 abril de 2007

breve hestoria del conflictu llaboral en Cajastur

Dende fai doce años la Caja tá presidida por Manuel Menéndez, insigne economista y presidente d’HidroCantábrico. Menos un pequeñu lapsus en 2000, desempeña’l su cargu con un poder casi absolutu y ensin dar cuentes a naide.

La prensa rexonal nun dexa d’afalalu como gurú de la economía rexonal, gracies a les fabuloses cuentes de resultaos que rubrica añu énte añu, pero la situación interna empeora continuamente con recortes de drechos pa tolos trabayadores y una xestión que prima los beneficios económicos sobre cualesquier otra cosa, dexando de lláu l’eminente calter social que ha tener una Caxa d’Aforros.

Esti procesu de deterioru llevó en 2005 a una situación tan grave, que facilitó que los tres sindicatos con representación en Cajastur, CC.OO., UGT y CSICA, dexaren a un lláu les sus diferencies y presentaren a la Dirección una serie de propuestes conxuntes.

Les demandes de los sindicatos consisten básicamente na convocatoria d’una oposición pública pa la creación d’empléu estable (la última foi en mayu’l 99), l’establecimientu d’un plan de xubilaciones con contratu relevu, el cumplimientu d’abondos compromisos d’alcuerdos anteriores, el mantenimientu del poder adquisitivu (yá qu’una bona parte de la plantía llevaba más de seyes años col 40% del salariu conxeláu), la creación d’un sistema de promoción por méritos y tresparente, que permitiere’l desarrollu d’una carrera profesional, y en xeneral, un cambéu de talante na xestión de los Recursos Humanos de la Caja, que se rixe pola arbitrariedá, l’oscurantismu y el menospreciu a la negociación colectiva, tendiendo hacia la negociación individual.

Entamó una negociación enforma amplia, pero ensin propuestes por parte de la empresa.

Esti procesu duró cerca d’un añu, hasta que n’agostu de 2006, aconceyaos los representantes de los trabayadores col Presidente, desiximos-y una rempuesta urxente, yá que la situación taba llegando a unos llímites insostenibles. Tovía tamos esperando la su rempuesta.

Una vuelta agotaes toles víes de negociación, vímonos abocaos a salir a la cai a denunciar la situación de la plantía de Cajastur y la xestión neolliberal de Menéndez. A partir d’ochobre, sucediéronse les concentraciones énte les distintes sés de la entidá n’Uviéu, Xixón, Avilés, Mieres, Sama,... La rempuesta de la Dirección énte les movilizaciones foi un bloquéu informativu dafechu, especialmente duru nos dos periódicos de mayor difusión rexonal, La Nueva España y El Comercio.

El siguiente pasu foi la convocatoria d’una multitudinaria Asamblea de Trabayadores na Escuela de Mines d’Uviéu, el día 28 de payares. Nella decidióse aumentar les midíes de presión y s’aprobó la convocatoria de dos díes de fuelga: el 29 d’avientu y el 5 de xineru de 2007. Al día siguiente, se lleó una declaración de los trabayadores na Asamblea Xeneral de Cajastur, máximu órganu de gobiernu de la entidá, nel que tán representaos los veceros, el Principáu, los Ayuntamientos y los trabayadores. Nesta Asamblea hubo un duru enfrentamientu dialécticu ente’l Presidente y ún de los representantes de los trabayadores, Marco Antuña, secretariu xeneral de la CSI en Cajastur. Esti trabayador convirtióse involuntariamente en protagonista de les movilizaciones de los trabayadores.

El dispíu de Marco, motiváu por un comunicáu internu nel que criticaba la xestión del Presidente, supunxo un puntu d’inflexón.

Con un representante sindical dispidíu pol exerciciu del su llabor, el conflictu daba un saltu cualitativu perimportante. Pesie’l férreu bloquéu nos medios, el nuesu conflictu entamó a salir a la lluz pública y los asturianos entamaron a vislumbrar l’algame de lo que taba pasando na Caxa de toos.

Un momentu especialmente duru foi la primer xornada de fuelga, contestada pola empresa con toa triba de menacies y presiones, especialmente sobre los mandos intermedios (los directores y subdirectores de les oficines). La campaña de terror y los vanos intentos de desmovilización (comunicaos de Recursos Humanos que nos decíen lo bien que tábemos y lo felices que yéremos, o l’intentu de negociar unillateralmente dispíos pactaos colos compañeros cercanos a la edá de xubilación) nun torgaron un seguimientu masivu de la xornada de fuelga, casi total por parte del personal alministrativu.

La Dirección declaró que too furrulaba con normalidá y que’l seguimientu fuera mínimu, negándose a entablar dengún tipu de conversación colos sindicatos.

Énte l’actitú de la empresa, la rempuesta de los trabayadores foi la categórica: si la primer xornada de fuelga foi masiva, la segunda fue secundada por más xente tovía, yá que munchos directores y subdirectores que nun s’atrevieron la primer vez, xuniéronse a los sus compañeros. El día 5 de xineru cellebróse una multitudinaria concentración na Plaza la Escandalera, onde se corearon consignes en favor de la realmisión del dispidíu y en demanda d’un cambéu d’actitú de la Dirección.

Énte l’éxitu abrumaor de les fuelgues, la empresa convocónos a negociar, pero ensin dar rempuestes clares a les nueses demandes y, sobre too, negándose a falar sobre la realmisión del dispidíu. El conflictu sigue abiertu y les movilizaciones continúen…


Trabayadores de Cajastur


Ir a página 1 2 3 ... 10 11 12