Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
El sótanu del paraísu... 
Escrito por Sumiciu el xueves, 26 xunu de 2008

Hai una puerte escondía al doblar l'esquina d'una caleya que namás yo conozco, alló onde l'adoquín se funde col ruxir de les foles y un sabor narcóticu. Ye un marcu de fumo ente lluces que se crucen nel biés d'un cristal semiapagáu qu'escuende un mundu que siempre me costo comprender. Más tovía, cuéstame estremalu del otru físicu de necesidá y de conceutos concretos y afilaos, de navayes voladores que raspien la piel y báñenla de sangre. Con esi mancar inocuu que cicatriza mal y llueu.

En pasando la puerte, la sensación ye lo más paecío a la gravedá cero, un conxuntu movimientos torpes que nun lleven pa dengún llau pero carente peligru en mediu'l flotar. Ye l'escenariu perfeutu onde un pue amosar la so incapacidá, l'impotencia d'ún que se ve restorcer como una culiebra engardiandose con sigo mesma enriba un suelu que nun esiste.

De sópitu, notes que les palabres cambien de sentíu y de función...amaguen, engañen, tracamúndiense a sí mesmes. Fainse irreconocibles pa cualquier oreya y garren un tonu grave que revienta el pechu cuando sonen. Tomen forma empatía y coreografía non verbal, dacuando allúguense nun círculu de fuegu, dacuando enriba una ñube, dacuando....tolo contrario.

Son pallabres carentes significáu, trazos que fuxen de significaos inútiles y que escueyen un camín de comunicación direuta. Causen reacción, tresmiten sentimientu refugando les vueltes absurdes de l'esplicación, acción direuta sonora non verbalizada. Disparadores de rempuesta impulsiva ensin razón aparente...el fondu a través de la forma, la ferramienta tornada fin y parte.

Pólvora moyada hasta que se deprenden a texer. Foguéu fuera'l so universu.

Y nel momentu menos oportuno, tópeste en medio, sintiendo en cada mano l'alendar de cada mundu y la barrera de fumo densu que lo separta furándote con un sentimientu incandescente. Y, dún llau, les voces cortantes lláncense al vacíu, garren carrera escontra l'infinitu pasando despercibíes dafechu. Del otru enfrentense al golpes de ciegu con cada partícula d'aire esmuciéndose nel intentu.

Yo, como un llocu, buscando un monolitu cerca que me respuenda. O dalguna señal alieníxena que m'ayude a asitiar cada cosa onde-y correspón.
Ver Comentarios (19) Temes relacionaos: Paranoies 

Escrito por Sumiciu el llunes, 23 xunu de 2008

En vez de la crisis, podría llegar un cisne negro, por Eduard Punset.
Cuarta pauta. No intentes modificar los sistemas complejos que han sobrevivido sin necesidad de tus ideas brillantes. Deja el planeta como está o como estaba. No lo contamines. No quieras cambiarlo de sitio. Los procesos automatizados como la respiración, la digestión o sudoración funcionan mucho mejor que los sistemas discriminatorios en los que la decisión está en manos de los jefes. Un hormiguero no necesita ningún mando intermedio para elegir el camino más corto.
Ver Comentarios (19) Temes relacionaos: Sociedad 

Escrito por Sumiciu el xueves, 19 xunu de 2008

Titular del ente (non porque seya daque raro, sinon porque aisna se fai nomar) públicu de telecomunicaciones d'esta, la nuesa comunidá:
Los asturianos respaldan de forma masiva la existencia y la programación de TPA
Al 71% de los asturianos que ven la TPA les gusta bastante o mucho la programación de la cadena, que tiene un "nivel de audiencia de la televisión pública autonómica francamente satisfactorio". Son dos de las principales conclusiones de la encuesta sobre la Televisión Pública del Principado de Asturias que ha realizado la Unión de Consumidores de Asturias (UCE).


Lo chocante nesta noticia ye...¿el 29% de los telespectadores son masoquistas o simplemente usen la televisión como música d'ambiente?
Claro que la noticia pue redactase d'otra forma, suxeta a menos interpretaciones pretencioses:

El 71% de los televidentes dicen que la programación de la TPA présta-yos "bastante o muncho", según una encuesta

Escrito por Sumiciu el vienres, 13 xunu de 2008

Ye proclama universal, titular recurrente y segunda parte de la película más vendida de los últimos tiempos (darréu'l lladrillazu correspondiente, por supuesto). L'enésimu avenimientu la crisis apaez énte un telón bañáu pola fumarea de fuelgues y un arume de dèja vu que fai que dalgún entovía ande mirando de regüeyu al calendariu nun seya que volviéremos a principios de los 90, nun hai más que percorrer titulares que falen de Barros y Navales.

Ye la crisis, la guaxa que mos visita de xeme'n cuando pa recordamos la nuestra mortalidá cuando despegamos demasiao los pies del suelu. Ye esi acabóse cantáu polos profestes que nunca llega pero siempre anda per ende.

Pero non, l'hestoria nun s'acaba. Esti capítulu nun ye más que una riestra fueyes necesaries pa mantener l'argumentu principal de la novela, en dellos aspeutos pa da-y sentíu a los personaxes secundarios y que se crean nun momentu dau con un amagu protagonismu, y n'otros pa garrar impulsu pa'l siguiente pasu. Ello anda asina, pasín ente pasín, bonanza ente xostrada na boca.

Asina que nun puedo evitar pensar cuando toos, o a lo menos la mayoría (que al entender de demócrates de parlamentu a doble cara y demás caudillos de la llibertá supón la totalidá de facto) falen de que vamos mal, yo entienda que vamos p'alantre...a lo menos pel camín que mos empeñemos en percorrer.

Escrito por Sumiciu el martes, 10 xunu de 2008

Por muncho que repita la broma cola perconocida rima fácil de versu castellanu, nun acaba faceme gracia.

En Bruseles, cuartel de mandu internacional de esa gran Unión Temporal d'Empreses Europea, con un güeyu puestu nos trabayadores, otru nel esprimidor y otru nel vasu vacíu pal zumo, xestose esta gran moción mientres el vulgo s'abelluga na idea de la refuga por parte'l parlamentu corporativu. Nun ye plan d'echamos a llorar. A lo menos tovía.

Ún nun pue facer otra cosa que correr temprano al kiosku y escuender tolos periódicos que topara nun seya que mio güelu (o cualquier compañeru de quinta) fuera quién güei a lleer una llínea nes tiraes. Too seya por nun asoleyar públicamente la vergoña xeneracional que embarga al que ve como se tira per un furacu escuru lo que se tardó años y sangre en llograr. Malditu boomerang traicioneru aquello que llamen progresu. Por mio pa nun hai por qué s'esmolecer, lleva viéndoles venir dende muncho tiempu enantes de yo fuera capaz de delletrear "ierrepefe" y sumá-y cuatrocientos euros (deprendiendo al empar que les perres "regalaes" tienen forma porcentaxe pantasma). Y ye que cualquier perra de baldre val por 0.

Hai que reconoce-yoslo. Ensin cimblar, serenos, con ritmu sele, ensin da-y mayor importancia. Ehí los tienes, nun minutu, con namás llevantar una mano. Pa facer el camín contrariu, cuenten que tardaron sieglos.

Daquién se moverá si llega a fechu, esi ye'l fechu que consta na esperanza comunal. H.odiérannos, namás faltaba que tuviéremos que movemos nós mesmos. Daquién dará la cara por nosotros nel momentu afayadizu, que nun llegó pero ta siempre a l'espera.

Y España, la valiente, fa-yse a un llau y dexa pasu. Como siempre engalanada de pallabres guapes, prestoses y ensin nueces.

Cuéntenlo como si fora un chiste, pero "apaga y vámonos...antes de ayer ya nos la clavaron otra vez...
Ya me dirás cómo te sientes".
Ver Comentarios (24) Temes relacionaos: Sociedad 

Escrito por Sumiciu el domingu, 8 xunu de 2008

Acabante lleer la entrada ¿Hai vida acullá les sovenciones? nel blog el trAsgU d´aRecEs y recordando esti post en Habitacion101 entrome l'intriga de saber que ye de dellos proyeutos sovencionaos en llingua asturiana na rede a partir de l'información publicada nel BOPA y esto ye colo que me tope...

- El conocíu casu de Acullá [mas.lne.es/aculla] yá apuntáu, de mano de La Nueva España con 2000 euros de sovención y n'estáu d'ivernación dende xineru.

- Quiciás haya que suma-y tamién la seición "Alcuentros Dixitales" que cuerre la mesma suerte

- Otru casu que se menciona nos comentarios ye el de Asturblog [asturblog.com]

- La Cartelera de La Nueva España [lanuevaespana.es/cine], recibe 2000 euros por ser billingüe. Ún debe ser bastante torpe porque tovía nun topo cómo ponela n'asturianu...

Y nun nos pongamos a mirar los espacios en medios físicos o en TV, ensin escaecer que hebo peticiones que quedaron fuera axudicación. Esta vez nun voi parame a recapacitar sobre cómo se conceden les sovenciones y amiguismos porque yá lo fice nel so momentu. la cuestión que me planteo agora si ye realmente beneficien a la llingua eses polítiques, reduciendo'l so usu a un meru mercadéu de palabres vacíes con preciu puestu de fábrica. Ye cierto que estes sovenciones son l'escudu ideal que tien l'Alministración autonómica pa dicir que "fai daque por promocionar la llingua", pero quiciás una ferramienta de comunicación necesite muncho más que pan y circo pa alitala.

Tamién ye verdá que nun va ser la llingua asturiana la única que se llibre del modelu económicu-social de sanixueles a la gueta favores, sovenciones ya "¡daimos más!" que impera n'Asturies. Lo que más h.ode ye que con ello se ten llucrando los que trabayen en contra la so supervivencia.


nota: nun enllace directamente les páxines dado que'l pocu serviciu que faen faime pensar que nun ye afayadizo da-yos nenguna promoción, como l'enllazáu, que pueda favorece-yos cara a los motores de búsqueda.

Escrito por Sumiciu el llunes, 2 xunu de 2008

Ver Comentarios (17) Temes relacionaos: Música