Creative Commons 3.0 RSS CSS 2.1 XHTML 1.0
Entrar  
Rexistru
El sótanu del paraísu... 
Escrito por Sumiciu el llunes, 29 avientu de 2008

Emboscada y fusilamiento. Con estas palabras definieron los hechos los dos supervientes de aquella noche de 1984 en que los focos policiales disiparon la oscuridad y las aguas se tiñeron de sangre. La investigación se reabre ahora.


25 años darréu de l'asesinatu, paez que la investigación reábrese agora, énte les dubies de dellos supervivientes.



El último minuto se arrastra por la esfera
cuando todo brilla con luz artificial.
Algo rompe el silencio
las balas barren la orilla
ya no hay salida
ni oportunidad.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.
Sangre.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.
Sangre.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.

Detrás del uniforme queda el anonimato
en el cuartel un brindis, esta vez fueron cuatro.
Señor gobernador
Lávese usted las manos
todo fué correcto
éxito asegurado.

Bahia de Pasaia, emboscada criminal.
Sangre.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.
Sangre.
Bahia de Pasaia, emboscada criminal.

Bahia de Pasaia - Barricada
Ver Comentarios (29) Temes relacionaos: Sociedad 

Escrito por Sumiciu el xueves, 25 avientu de 2008

Amarraza ye un percorríu bien detalláu de cómo ye la vida d'un acusáu de terrorismu nel Estáu Español. El trauma de la detención, l'angustia de los díes de comisaría, el destierru, la resignación del pasu pola Audiencia Nacional y la dureza de los díes de cárcele onde too se complica. Milenta vivencies personales descrites cuando con humor, cuando con dramatismu.

Fer, cunta de primera mano, en cuantes que testigu direutu, lo irracional del sistema carcelariu, y cómo planta-y cara dende'l compromisu políticu y la claridá d'idees. Pero la so narración nun para nuna descripción de fechos y llugares, ta escrita dende la rabia y l'odiu del momentu, lo que-y da un gran valir sentimental que va facer pescanciar muncho meyor tolo vivío por esti militante independentista asturianu.
Ver Comentarios (48) Temes relacionaos: Literatura  Sociedad 

Escrito por Sumiciu el martes, 23 avientu de 2008

Hai una capa fina de xelu tapeciendo la cai, un aire cortante que nun tien reparu n'acuchillame'l pelleyu y una somnolencia compartida esnalando pel aire. Los pies entamen a entrar n'estáu de conxelación y empecipien a agrietase les ñarices. Ente aliendu y aliendu intento desaniciar de la mio mente l'estraña idega de gastar el restu del día recoyíu ente sábanes, pero'l deber obliga. Nun queda otra, ye lo que hai. Tragar saliba.

Nel llugar más caliente d'una pálida habitación fría xuegues a despertar les primeres sorrises del día. Apurres calor ya movimientu, color ya escondite pa un octetu de cuerda desenredáu. Mientres tantu, miro pa'l mio reflexu nel cristal, sonsáñolu cola primera mueca que llogren iguar les conesiones sináptiques que entá caltengo calecíes y nun se pierden per ende a la gueta'l principiu básicu universal d'esti mesmu instante, y caigo a tierra derrumbáu. Repito la cuenta detrás los pares que nun topo nel resultáu. Repaso les premises pa que sigan siendo correutes. Sonlo. Repaso la cuenta. Non. Sigue xugando, ye lo que hai. Tragar saliba.

De vuelta acércome al mar, vuelvo a abusar del so escesu de confianza y a acompañalu n'otru viaxe curtiu. Acolumbro lloñe la puerte'l xulgáu. Repaso'l calendariu, busco una salida ya intento escaecer el tonu de voz de la xente pa evitar que la sangre entame a ferver d'un momentu a otru. Desigual balance de consecuencia pol desaniciu de rabia contenío. Puertes que se abren y que conducen a puertes que se cierren. La xente, alredor aguanta al día esperando l'emboscada. Habelo pensalo, ye lo que hai. Tragar saliba.

Yá cerca. Veo un árbol engalanáu, milenta lluces roxes que tiñen l'ambiente d'un arume a puticlú que llega a cafiar al segundu segundu. Esi escesu de color nos escaparates, eses buenes intenciones ficticies nos cartelos, esos repás añales nos mensaxeros, esos mazcaritos de sorrises, esos regalos tierra-home...Hai guirnaldes escolingaes de los númberos d'habitación y xente en pixama mirando poles ventanes. Te lo que hai. Tragar saliba.

Escrito por Sumiciu el domingu, 21 avientu de 2008

Cachu cantar, y lo que más me llamó la atención, cachu introducción:
A todos nos gusta que lo bueno dure siempre, pero luegodura lo que tiene que durar. Normalmente, más de lo debido.


Munches veces, entender esto ye'l primer pasu pa entamar a disfrutar d'aquello que naguamos pero a lo que mos cuesta tantu saca-y partíu.




Pedazo de canción, y lo que más me llamó la atención, pedazo de introducción:
A todos nos gusta que lo bueno dure siempre, pero luegodura lo que tiene que durar. Normalmente, más de lo debido.


Muchas veces, entender esto es el primer paso para comenzar a disfrutar de aquello a lo que ansiamos pero que nos cuesta tanto sacarle partdo.
Ver Comentarios (43) Temes relacionaos: Música 

Escrito por Sumiciu el sábadu, 20 avientu de 2008

PEDRO DE SILVA Esto de que los estudiantes se enteren ahora de que la universidad es una máquina al servicio del sistema tiene su coña. ¿Pensaban que tantas becas, y matrículas tan bajas con relación al coste real, premiaban la cara bonita y la alegría de vivir que se supone a los universitarios? ¿No se habían dado cuenta de que estudios inútiles para la rentabilidad económica a corto plazo, como las lenguas clásicas, iban desapareciendo de la formación un día uno aquí y otro día otro allá? Desde luego la lógica del sistema, su absurdo empeño de exprimir el cuerpo humano para fabricar con él cosas inútiles, que al día siguiente van a la basura, no tiene perdón. Pero menos lo tienen todavía los que no quieren enterarse del invento, y sólo se percatan al ver cerca de su carne la máquina de hacer picadillo de hamburguesa. Un obrero sin estudios se entera el primer día de curro.


LNE

A priori, nada que añadir.
Ver Comentarios (30) Temes relacionaos: Sociedad 

Escrito por Sumiciu el vienres, 19 avientu de 2008

[Traducción al castellano en el primer comentario]

Sabe bien que nun tien la cabeza nos pies.
Sabe bien, pero nun la puedo comer.
Sabe bien que agora y na hora,
al rezar nun hai naide que quede en pie.
La semeya ye bien poco alentaora.

Sabe bien que too se xiringa al mover.
Sabe bien, pero esi nun ye'l tastu.
Sabe bien esforzase si ye'l casu,
y dexa ver que naide lu fexo correr.
Anque mienta ca' segundu nun remansu.

Sabe bien que xamás se gana xugando al tres.
Sabe bien, pero ye multitudinario.
Sabe bien que equi naide nunca tuvo'l mandu
y ḥoder, sabe que lo van a facer.
Enanchar aguantadera mientres tantu.

Sabes bien que nun inventaste el traspiés.
Sabe mal, y a caún col so trabayu.
Sabes bien que orbites al centru del espectáculu,
y frayará cuando de tí nun pueda tener.
Una astiella que tronza'l tueru l'árbol.

Escrito por Sumiciu el martes, 16 avientu de 2008

Estimados amigos:

Muy considerados por la atención; siento no poder hacer acto de presencia para recoger el antipremio concedido. Lo recibo, no lo duden, con toda deportividad.

Espero no pecar de falsa modestia al considerar que puede que no haya hecho méritos suficientes para merecer su amable reconocimiento; me aplicaré, en el futuro, con el mejor espíritu de superación.

Atentamente Fernando Lastra Valdés


Carta de Fernando Lastra, portavoz de la Federación Socialista Asturiana a la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana tras recibir l' antipremiu pola defensa de la llingua asturiana.

Como siempre, los políticos al serviciu del pueblu y non de los sos intereses y el so ego. En cualquier otra parte intervenciones como esta recibiríen dellos axetivos, equí quédase en mera anécdota ilustrativa.

Mención especial a SoftAstur que llogro El Pegoyu, el premiu positivu d'esos galardones.

Comunicáu de la XPDLA

Ir a página 1 2