Escrito por Sumiciu el domingu, 21 febreru de 2010
Dalgún directivu d'opinión (nun sé si decir que de dalgún mediu de mases o de dalgún gobiernu porque tovía nun fui quien a marcar la llínia...) garró la palanca y tiró a andar la maquinaria masiva d'etiquetaxe, darréu llegó una productora y dixo "fágase la lluz". Dios (l'interín o el que ocupe'l so puestu en funciones) mos garre confesaos.
Too foi uno y entós la vergoña coló lo mesmo que les agues del Mar Negru Moisés mediante y féxose l'etiqueta: "xeneración nin-nin" (nin estudien nin trabayen, anque na tradución asturiana se-y dea amás una connotación infantil pol doble significáu de "nin" nel contestu). Xusto cuando creyíemos que pa detrás de la X y la Y debiera aportar la Z, pero vese que ya tenemos sacáu tol xugu posible al abecedariu. Y como nesti mundu nada ye daqué hasta que nun s'asoleya'n pantalla, féxose surdir un reality-show o reality coach, como-y dieron a poner los espertos en metaetiquetaxe y espionaxe televisivu. Nesti casu, nun se dexen a los especímenes humanos interactuar llibremente ente sí sinon que se-yos pon a una persona que dirixa les situaciones y seya quien a conducilos per la sienda correcha. Y cargámonos tola bandada páxaros d'ún tiru.
Yá pasó la dómina na que "la culpable yera la sociedá", na que l'analís la situación coleutiva de tolos individuos que componíen un grupu yera l'elementu principal y, n'estensión, les soluciones a aplicase pa iguar los pilancos que se toparen nesi grupu pidíen soluciones que corrixeren sistemáticamente el funcionamientu d'esi coleutivu. O como lo dirién naquella, pa iguar problemes sociales la solución sedría apurrir soluciones de cambiu social...pero vaya, en buen bardial mos metimos... Colo fácil que ye garrar y aislar a les persones, ampliar al común denominador el casu especial y, sinon, exorcizar la sicoloxía l'individuu faciendo de catalizador del desvertebramientu social.
En resume, la problemática de les Xeneraciones X ya Y afitábase'n que por dellos motivos concretos que se daben nel escenariu social nel que venía a incorporase a la vida adulta dello xente, estos carecíen de dellos problemes específicos que-yos apurría al empar etiqueta y la diferencia tocante a les xeneraciones anteriores. Agora'l problema quier presentase como individual y manifiéstase de delles formes. Per un llau asúmese que ye una problemática l'individuu al pretender correxilo de forma individual con un "tutor", per otru la propia apaición de términu que lleva implícitamente una carga de culpa sobre'l suxetu (que nun digo yo que toos seyamos completamente inocentes y na mesma midía, pero creo que hai ciertes culpes que -al menos como coleutivu- mos vienen impuestes).
Pero claro, ¿como se defende eso énte les cámares? Dexando la probable teatralización d'estes escenes aparte, gárrense unos exemplos de persones a les que "supuestamente" nun-yos importa otra cosa que nun seya'l salir y a poder ser drogase (la representación nun puede ser la mesma ensin elementos illegales que concurran en condena moral y lexislativa nel actu). Lo primero que-y vien a la cabeza a ún nun ye un secretu ¿realmente esta xente ye representativo d'esti espaciu xeneracional?. Por llástima o aciertu, la misión d'esti testu nun ye la d'apurrir rempuestes; inda asina, nun se camienta mui dificil mirar alredor y comprobar esti fechu colos güeyos, la máquina más afayadiza pa contrastar esa máquina d'invertar realidaes y etiquetar que engrana énte nós.
Too foi uno y entós la vergoña coló lo mesmo que les agues del Mar Negru Moisés mediante y féxose l'etiqueta: "xeneración nin-nin" (nin estudien nin trabayen, anque na tradución asturiana se-y dea amás una connotación infantil pol doble significáu de "nin" nel contestu). Xusto cuando creyíemos que pa detrás de la X y la Y debiera aportar la Z, pero vese que ya tenemos sacáu tol xugu posible al abecedariu. Y como nesti mundu nada ye daqué hasta que nun s'asoleya'n pantalla, féxose surdir un reality-show o reality coach, como-y dieron a poner los espertos en metaetiquetaxe y espionaxe televisivu. Nesti casu, nun se dexen a los especímenes humanos interactuar llibremente ente sí sinon que se-yos pon a una persona que dirixa les situaciones y seya quien a conducilos per la sienda correcha. Y cargámonos tola bandada páxaros d'ún tiru.
Yá pasó la dómina na que "la culpable yera la sociedá", na que l'analís la situación coleutiva de tolos individuos que componíen un grupu yera l'elementu principal y, n'estensión, les soluciones a aplicase pa iguar los pilancos que se toparen nesi grupu pidíen soluciones que corrixeren sistemáticamente el funcionamientu d'esi coleutivu. O como lo dirién naquella, pa iguar problemes sociales la solución sedría apurrir soluciones de cambiu social...pero vaya, en buen bardial mos metimos... Colo fácil que ye garrar y aislar a les persones, ampliar al común denominador el casu especial y, sinon, exorcizar la sicoloxía l'individuu faciendo de catalizador del desvertebramientu social.
En resume, la problemática de les Xeneraciones X ya Y afitábase'n que por dellos motivos concretos que se daben nel escenariu social nel que venía a incorporase a la vida adulta dello xente, estos carecíen de dellos problemes específicos que-yos apurría al empar etiqueta y la diferencia tocante a les xeneraciones anteriores. Agora'l problema quier presentase como individual y manifiéstase de delles formes. Per un llau asúmese que ye una problemática l'individuu al pretender correxilo de forma individual con un "tutor", per otru la propia apaición de términu que lleva implícitamente una carga de culpa sobre'l suxetu (que nun digo yo que toos seyamos completamente inocentes y na mesma midía, pero creo que hai ciertes culpes que -al menos como coleutivu- mos vienen impuestes).
Pero claro, ¿como se defende eso énte les cámares? Dexando la probable teatralización d'estes escenes aparte, gárrense unos exemplos de persones a les que "supuestamente" nun-yos importa otra cosa que nun seya'l salir y a poder ser drogase (la representación nun puede ser la mesma ensin elementos illegales que concurran en condena moral y lexislativa nel actu). Lo primero que-y vien a la cabeza a ún nun ye un secretu ¿realmente esta xente ye representativo d'esti espaciu xeneracional?. Por llástima o aciertu, la misión d'esti testu nun ye la d'apurrir rempuestes; inda asina, nun se camienta mui dificil mirar alredor y comprobar esti fechu colos güeyos, la máquina más afayadiza pa contrastar esa máquina d'invertar realidaes y etiquetar que engrana énte nós.